Silikonbröst signalerar underkastelse

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2004-01-14 18:23:00
Erik Lindgren
Men inte bara det, du säger emot dig själv, genom att först medge att män har olika smak och föredrar olika storlek, om de nu bryr sig över huvud taget, för att sedan dra någon konstig slutsats om att evolutionen borde utrotat kvinnor med små bröst.
Inlägg #2: Postat: 2004-01-14 19:12:00
Jolin
Hur förklarar biologisk forskning de smala höfterna och små tolvåringsstjärtarna som är så populära hos modeller?
Inlägg #3: Postat: 2004-01-14 21:37:00
Anna Li
Erik - tillåt mig köra traktor över din förmåga att ens läsa innantill. Jag avfärdar evolutionsteorin, med detta som exempel.
Inlägg #4: Postat: 2004-01-14 22:29:00
Mike amatörbiolog
Vi letar nog undermedvetet efter en partner med god hälsa, dvs en som ser "frisk" ut. På stenåldern betydde det nog oftast att man skulle vara "mullig", se t.ex. gamla "venusstatyetter". Nuförtiden är det inte lika enkelt och olika personer kan ha olika "ideal.
Inlägg #5: Postat: 2004-01-14 22:35:00
Mike
Kroppsmodifiering är ju inte heller unikt för västvärlden. I många "primitivare" samhällen modifieras ju halslängd, läppar, örsnibbar och gud vet allt, även olika former av tatuering är vanligt. Och det är ju inte bara kvinnor som modifierar sin kropp.
Inlägg #6: Postat: 2004-01-14 22:42:00
Mike
Så förutom biologi och sökandet efter en frisk partner måste det ju finnas något mer som spelar in. Kanske något "undermedvetet". Men knappast något som verkar så specialbeställt för att passa in i den feministiska teorin om ett patriarkat som konspirerar mot världens kvinnor, till och med i sitt undermedvetna....
Inlägg #7: Postat: 2004-01-15 10:35:00
Michael Lundahl
Med tanke på att det som uppfattas som sexigt hus en människa varierar kraftigt beroende på först och främt vilken kultur man lever i kan vi nog lämna större delen av biologin därhän. Varför tänder stora bröst i värsvärlden? Enkelt: för vi är UPPFOSTRADE att tycka "Bigger is better". Om vi tillämpar Occams Rakkniv gör den strimlor av Anna Lis teori för det finns gott om enklare alternativförklaringar till varför stora bröst uppfattas som sexigt.
Inlägg #8: Postat: 2004-01-15 10:38:00
Michael Lundahl
Sociala konstruktioner är en betydligt enklare förklaring än den invecklade kedja Anna Li presenterar. Dessutom klarar den inte av att förklara den enormt stora variation som finns även inom kulturerna.
Inlägg #9: Postat: 2004-01-15 11:22:00
Alvunger
Jag tycker Anna Lis artikel var utmärkt o jag behöver varken traktor el Ockham el nåt annat som herrarna ovan, men det kan bero på att jag tolkade fel?rätt Iaf, så tolkade jag inte artikeln som ett direkt avvisande av "nyckelretningar" som det väl kallas utan snarare resonerade Anna kring den kvinnliga akten att
Inlägg #10: Postat: 2004-01-15 11:23:00
Alvunger
skära i sig, genomgå inte bara smärtan, utan oxå riskerna för manlig uppskattnings skull. Och att de sedan får "lön för mödan" i form av manlig uppskattning åtminstone får de det bekfräftat i medierna, varenda omslagsflicka, utvikstjej, popstjärna dvs sexsymboler väljer silikon - således är även jag en sexsymbol
Inlägg #11: Postat: 2004-01-15 11:23:00
Alvunger
och då drar Anna Li slutsatsen att den manliga uppskattningen mer handlar om en uppskattning av den akt kvinnan har genomgått för att "tillfredsställa det manliga behovet" även om det innebär att det manliga behovet inte nödvändigtvis är big boobs, utan som flera påpekar, smaken är som baken.
Inlägg #12: Postat: 2004-01-15 11:24:00
Alvunger
Tycker dock det var klarsynt o bra slutsats av Anna Li, detta med just baken o höfterna. Är det nåt som skall vara stort så är det ju området kring höfterna för att en kvinna skall kunna bära många barn. Stora tunga bröst kan ju ge medicinska problem med ryggvärk, vilket innebär att kvinnan inte kan kånka lika bra på ungar utan att få ryggskott
Inlägg #13: Postat: 2004-01-15 11:24:00
Alvunger
- ännu ett skäl till varför det inte låter rimligt att män biologiskt tänder på stora bröst - det är helt enkelt inte så jädra praktiskt o evolutionärt vettigt att ha dessa sackosäckar. Men ändå är idealet smala tjejer, men stora bröst. Well, vår gode Ockham då, idag i form av ML. Big is better? Tja, men varför är det då bara brösten som skall vara bigger,
Inlägg #14: Postat: 2004-01-15 11:25:00
Alvunger
varför är det inte vår tids modefluga att vara fet som fan. Det är inte det, det är snarare förkastligt och "äckligt" med feta människor. jag tycker Anna Lis modell är bättre än MLs. Hon säger att *de män* som tänder på stora silikonbröst, tänder "egentligen inte" på själva storleken, utan snarare på den smärta, dvs den underkastelse, kvinnan genomgått.
Inlägg #15: Postat: 2004-01-15 11:25:00
Alvunger
Män som inte tänder på silikonbröst torde ju tänka tvärtom, vilket de killar jag känner som inte gillar silikonbröst gör. De säger "hur fan kan man skära i sin kropp för ett puckat utseendeideal". Och jag håller med. Uppsats slut.
Inlägg #16: Postat: 2004-01-15 12:10:00
martin.
En liten grej om det här att få uppskattning osv. och att alla artister gör det. Inga av de kvinnliga artister eller kvinnor jag känner och beundrar har silikonbröst i alla fall inte vad jag vet, Det är ingen som tvingar folk att konsumera skitmusiken och skitfilmerna där silikontuttar är en tillgång. Men det gör de ju ändå.
Inlägg #17: Postat: 2004-01-15 12:10:00
martin.
Min poäng är att vi får vad vi förtjänar, för ni kan väl inte på allvar hävda att det bara är män som köper Robinson-Emmas singel eller ser Pamela Anderssons filmer, så varför ska vi ta hela skulden?
Jag håller 100 med om en sakdock ... nämligen "hur fan man kan skära i sin kropp..." Själv tycker jag silikonbröst är skitfult och osmakligt.
Inlägg #18: Postat: 2004-01-15 12:48:00
Jolin
Den biologiska modellern att förklara vad vi tänder på faller rätt platt när man ser sig omkring. Förutom de smala höfterna i västvärlden som redan nämnts så har vi de små fötterna i Asien t ex. Kan det vara fruktsamt att skära av sig tårna? Tveksamt.
Inlägg #19: Postat: 2004-01-15 12:48:00
Jolin
Däremot kan kanske viktidealen ha en förklaring som har med hälsa att göra. I knapra tider var väl skräckbilden av ohälsa en liten, mager och blek person. Idag är vår "skräckbild" eller "osundhetsideal" snarare feta amerikaner på Ricki Lake. Därför är folk måna om att inte se ut just så.
Inlägg #20: Postat: 2004-01-15 14:17:00
Anna Li
Alvunger! Du skulle ha skrivit artikeln istället. Jag tyckte nog jag var ganska tydlig, om än en smula tillspetsad man vill ju gärna leva upp till förväntingarna på en rabiatfeminist, men det finns visst ingen ände på hur mycket man kan misstolka min text. Kul att någon tolkade den rätt!
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...