|
Inlägg #21: Postat: 2004-01-15 14:17:00
|
|
Anna Li |
Förstår man inte det du har skrivit så handlar det glasklart om att man a inte vill förstå, b inte har intellektuell förmåga nog att förstå. I vilket fall som helst är det knappast värt att föra diskussionen vidare.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2004-01-15 14:19:00
|
|
Anna Li |
Jolin, jämförelsen med de lindade fötterna är bra. Där är det ännu tydligare att det handlar om en ren akt av underkastelse. Dessutom en mkt värre sådan eftersom den fullständigt sätter kvinnan ur funktion som människa.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2004-01-15 14:25:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Alvunger. Att män som tänder på stora silokonrattar gör det för att kvinnan har prererat sig "skurit sig" som du säger är typiskt intelligensbefriad feminism.
Allt männen gör och säger är fel.
Egentligen för puckat för att kommenteras.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2004-01-15 14:42:00
|
|
Mike |
Svar 7, Så enkelt som att vi uppfostrats till att "bigger is better" kan det ju inte vara. I så fall skulle ju stora näsor eller öht "stora kvinnor" upplevas som sexigare.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2004-01-15 14:47:00
|
|
Mike |
Svar 22, Problemet med de lindade fötterna är att även om det "signalerade underkastelse" så innebär det inte automatiskt att silikonbröst gör det, det utesluter det naturligtvis inte heller. Problemet är att det finns många möjliga förklaringar och varken underkastelse eller biologi kan förklara allt.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2004-01-15 14:56:00
|
|
Mike |
Jag vet inte om lindade fötter verkligen nödvändigtvis bara signalerade underkastelse heller. Det kan ju lika gärna vara att det var ett tecken på att man inte behövde kunna utföra arbete. Fotbindningen började ju hos överklassen och spred sig sedan nedåt.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2004-01-15 15:07:00
|
|
Mike |
Jag har för mig att det j Indien är ganska vanligt att män och kvinnor? har extremt långa naglar på vänster som ett bevis på att de inte behöver utföra kroppsarbete. Detta skulle ju i så fall vara ett tecken på "överkastelse" snarare än "underkastelse".
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2004-01-15 15:10:00
|
|
Mike |
Vill man spela djävulens advokat ännu mer kan man ju framkasta teorin att kvinnor som opererar sina bröst gör det för att ta makten över männen. De utnyttjar helt enkelt sin sexuella makt på ett smart sätt till att kollra bort männen och få dem dit de vill.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2004-01-15 15:13:00
|
|
Mike |
Vidare kan man ju konstatera det ironiska i att feminister hävdar kvinnans rätt att bestämma över sin egen kropp när det gäller abort men samtidigt är så kritiska till dem som utnyttjar denna rätt för andra syften.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2004-01-15 15:40:00
|
|
Michael Lundahl |
Alvunger & Li: Läs igenom vad ni skriver... det är *långsökt*. Ni menar alltså att en man som tänder på silikonopererade bröst instinktivt tänker "Hon har opererat brösten. Det måste ha gjort ont. Och det gjorde hon för mig. Det betyder att hon gör vad som helst för mig. Åh vad kåt jag blir!".
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2004-01-15 15:46:00
|
|
Michael Lundahl |
Det är alledes för långsökt för att det skall fungera. Sexuell upphetsning fungerar inte på det viset. Resonemangskedjan är för lång. Att man biologiskt instiktivt skulle reagera på silikonbröst till skillnad från omodifierade bröst fungerar naturligtvis inte därför att företeelsen har funnit i löjligt kort tid.
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2004-01-15 15:50:00
|
|
Michael Lundahl |
Och som en av de förmodade måltavlorna för denna påstådda undergivenhet - för att inte tala om att jag själv är intressead av hur sex fungerar i ett maktspel i vilket undergivenhet ingår - så kan jag lätt säga att er teori/modell håller inte. Det faller på att 1 inte alla män tänder på stora bröst 2 av de som tänder på stora bröst är det få som föredrar silikonbröst bland annat p.g.a. den sociala konstruktionen att man skall tycka illa om sådana
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2004-01-15 15:52:00
|
|
Michael Lundahl |
3 De som tänder på silikonbröst över andra tänker inte i den tankekedja som ni presenterar eftersom gemene man/person normalt är tämligen omedveten om de biverkningar en bröstoperation kan medföra.
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2004-01-15 15:54:00
|
|
Michael Lundahl |
Till detta kommer att hela resonemangskedjan är så otroligt väl utformad för att passa ihop med en tämligen känd åsikt... nämligen den att bröstförstoringar är av ondo. Därmed kan misstänkas att här har skett som så ofta annars i dessa debatter... d.v.s. att åsikten kom först... resonemangskedjan efteråt för att motivera åsikten. Hade det varit så att resonemangskedjan kom först och slutsatsen drog utifrån den, då hade artikeln varit betydligt mer trovärdig.
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2004-01-15 17:50:00
|
|
annikick |
anna li, ge rej. seru inte att ml tuggar på och tuggar på och tuggar på. förmodligen så kär i sig själv och sina ord att han skiter i vad andra tror. bara han får sista ordet. rap.
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2004-01-16 00:21:00
|
|
Jan E |
Finns det ingen vettig människa som kan ta hand om Lundahl och slita honom från tangentbordet?! Karln är ju fullständigt manisk. Vettiga människor är tämligen överens om att det är sjukt med bröstförstoring om inte medicinska skäl föreligger. Hörru Lundahl! Pröva att ge dig in i nån annan debatt och släpp denna, det finns annat att diskutera!
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2004-01-16 13:52:00
|
|
Michael Lundahl |
Jan Es korståg mot mig fortsätter... och det blir humor av det hela när han anklagar mig! för att vara manisk. :
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2004-01-16 13:55:00
|
|
Michael Lundahl |
För övrigt noterar jag att Jan E - som vanligt - omyndigförkarar alla som inte delar hans åsikt. Nu heter det att för att vara "vettig" så måste man tycka att bröstoperationer är "sjukt". Klassisk nödbroms för de som har slut på argument. "Alla som inte tycker som jag är idioter. Idioter behöver man inte lyssna på. Alltså har jag per automatik rätt. Hurra för mig, jag är/vet bäst!"
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2004-01-24 17:17:00
|
|
Lina |
Erik Lindgren: Det är ytterst lätt att avvisa biologisk forskning. : Med tanke på hur den biologiska forskningen ser ut och vad de verkar få fram för svar.
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2004-01-24 17:17:00
|
|
Lina |
För några hundra år sedan var det att kvinnans äggstockar skrumpnade om hon studerade, nu säger psykologiska undersökningar att kvinnans kärleksliv dör om hon studerar och är utbildadDen biologiska forskningen verkar ha som mål att rättfärdiga kvinnoförtrycket genom att säga att "hon förtjänar det, för hon är född som annorlunda och hon förstår inte riktigt och om hon förstår så kan hon inte få barn" etc.
|
| |