Feministiskt självförsvar behövs

Den här tråden diskuterar artikeln Feministiskt självförsvar behövs.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2003-12-17 13:07:00
KYREUS
Starkt, sant och jätteviktigt.
Bra skrivet, bästa Inger.

- CHRISTER KYREUS,
präst/vänster/feminist
Inlägg #2: Postat: 2003-12-17 13:59:00
Jolin
Varför feministiskt självförsvar? Varför bara tjejer? Killar utsätts också för våld och trakasserier, kan inte de också ha nytta av självförsvar? Nej, det förstås... då blir det ju jämställt, inte feministiskt.
Inlägg #3: Postat: 2003-12-17 14:40:00
Thomas L. Aabo
Pojkarna då? Ska de bara få ta emot hugg och slag? Varför denna diskriminering?
Typisk "feminism", ordet blir mer och mer belastat.
Inlägg #4: Postat: 2003-12-17 14:45:00
Erik
Varför skriver ni politiker och politruker här på Sourze. Har ni inte nog med egna kanaler och medier m.m. att utnyttja. Detta är väl framförallt tänkt för alla oss andra. Så att vi vanliga människor kan få komma till tals.

Svagt och fegt, men inte förvånande. Särskilt inte från ultravänsterns företrädare.
Inlägg #5: Postat: 2003-12-17 15:13:00
Thomas L. Aabo
Sourze. När får vi se folkvalda representanter från Malmö, Göteborg, Hudik eller Regionerna?
Världen slutar inte vid tullarna.
Inlägg #6: Postat: 2003-12-17 16:13:00
Inka
Och genast är Jolin och Aabo där och skriker: Jamen killarna då?!? Det ena behöver väl för faen inte utesluta det andra. Bra och viktigt att det kommer en handlingsplan mot sexuella trakasserier.
Inlägg #7: Postat: 2003-12-17 16:48:00
Lena
Bra, mera våld och slagsmål i skolorna behövs verkligen! Och nu kan även tjejerna bli indragna i våldet! Utmärkt! Ja, kommunister har alltid gillat våld, det har vi sett i deras historia!
Inlägg #8: Postat: 2003-12-17 17:14:00
Farbror Blå
Först skriver Stark: "En senare undersökning, "Relationer i skolan", utgiven av Skolverket november förra året, konstaterar att var fjärde elev - alltså både pojkar och flickor - hade utsatts för verbala sexistiska trakasserier." Sedan skriver hon: "alla tjejer ska erbjudas feministiskt självförsvar på sina skolor." Var och en måste ju förstå att Stark är en antiintellektuell galning.
Inlägg #9: Postat: 2003-12-17 17:44:00
JanE
Feministiskt självförsvar är inte någon lösning. Det blir bara en upptrappning av problemet. Se i stället till att mobbning och kränkning av människors integritet diskuteras mer i skolan, gärna i form av ett särskilt ämne. Respekt för andra människor måste nötas in tidigt. Ställ större krav på skolorna. Löneavdrag för rektorer som inte tar sitt ansvar. Det behövs heller inga offentligt arrangerade och finansierade jämställdhetsråd. När jag ändå är igång: lägg ner vänsterpartiet.
Inlägg #10: Postat: 2003-12-17 19:17:00
Belinda
Heja Inger! Heja Kyreus! Heja Nilla!!
Inlägg #11: Postat: 2003-12-17 20:34:00
Viktor
Eftersom jag tänkte låta hjärnan vila idag så får väl andra som anser sig vara mycket intellektuella stå för texten. Texten nedantill handlar om ”Feministiskt självförsvar behövs”. Läs och njut: ”Nej mera kommunistiskt våld. Det är rätta takter "vänsterfeministen" som aldrig tänker längre än näsan räcker! Konfiskera Svenska kyrkans byggnader och mark. Typisk ‘feminism’, ordet blir mer och mer belastat.
Inlägg #12: Postat: 2003-12-17 21:17:00
Unto S.
Ett bra initiativ, Inger, hoppas du får igenom dina önskemål. Mvh Unto S, humanist, feminist och antikapitalist.
Inlägg #13: Postat: 2003-12-17 23:47:00
Björn
Min spontana reflektion i debatterna om skolans problem är: hur har skolor lyckats bli fristående enklaver där Svea Rikes Lag inte tillämpas? Man får faktiskt inte trakassera eller misshandla någon alls någonstans!
Inlägg #14: Postat: 2003-12-18 08:07:00
Mange
Ha ha ha, detta feministiska "självförsvar". Den som tror att en man som verkligen vill ont låter sig stoppas av en liten flickstackare som tränat pungsparkar några timmar i en jympasal måste vara bra korkad. Träna hinderlöpning istället, det fungerar säkerligen bättre.
Inlägg #15: Postat: 2003-12-18 15:40:00
Nartin
Alltså, ursäkta en lite puckad fråga, men vad är egentligen Feministiskt Självförsvar? Artikeln förklarar ju ingenting om vad det innebär, bara att man vill att skolan upplåter lokaler till verksamheten. Vad handlar det om? Våld? Karate? Verbal Judo? Jag vill verkligen veta.
Inlägg #16: Postat: 2003-12-18 15:49:00
Joakim Johanson
Att lära tjejerna slåss för att minska de sexuella trakasserierna låter som den mest idiotiska idé jag någonsin hört. Om man vill komma tillrätta med de sexuella trakasserierna mot unga tjejer ska man ta itu med kärnan av problemet. Och det är de unga killarna och framförallt de med invandrarbakgrund. Det är framförallt dessa som tar med sig en mycket kvinnofientlig manskultur till skolan. Och detta är ingen hemlighet, men det är förbjudet att tala om i vårt politiskt korrekta samhälle. Tragiskt!
Inlägg #17: Postat: 2003-12-19 00:09:00
Urban
Börja styrketräna, sluta raka er och släng allt som är högklackat! Bort med alla håruppsättningar och häll ut allt smink. Sluta anorexiabanta och ta med förakt avstånd från allt som är blommigt, spetsprytt och fjolligt. Mitt heta tips till er feminister hur ni ska uppfostra era uppväxande medsystrar. Risken för våldtäkt och sexuella trakasserier kommer därmed att vara 0 och zero. Gör som vi män helt enkelt.
Inlägg #18: Postat: 2003-12-19 10:55:00
Svea
Här har cencurerats, ser jag. Ja, ja, ord är ju ändå bara ord medan handling leder till förändring.
Svenska ungdomar, kräv kurser i nationellt självförsvar, nu!
Inlägg #19: Postat: 2003-12-19 14:32:00
Suss
Äntligen någon som inte bara säger att tjejerna ska lära sig slåss. Att killarna ska prata om kvinnosyn är bra. Men jag tror även tjejer behöver prata om kvinno- och manssynen. Vi är alla med om att bevara mönstrena.
Inlägg #20: Postat: 2003-12-20 14:56:00
JoeHill
Varför inte skicka killarna på en kurs där de lär sig att kanalisera sin sexuella aggrisivitet till något positivt.

Det som saknas är inte tjejer som slåss utan bra manliga förebilder åt killarna.

Att du inte fattar detta är patetiskt och en bidragande orsak till mitt politimkerförakt.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...