|
Inlägg #1: Postat: 2003-12-10 17:17:00
|
|
Jennifer |
Vet inte varför. Antingen gör man det eller också inte.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-12-11 05:55:00
|
|
Erik Lindgren |
Känns onödigt, jag menar, livet går ju vidare. Att ha blivit dissad av någon miljarddel av världsbefolkningen känns liksom inte så relevant i det stora hela. Dessutom kan det vara ganska befriande och kul att ha fiender, Making Enemies is Good, som Backyard babies sjunger.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-12-11 10:18:00
|
|
Jennifer |
Hm, ja men i så fall varför skriva eller bry sig om nånting överhuvudtaget. Livet går ju vidare?
Fast jag håller med, det jag menar är ju att det kan vara befriande att ha fiender.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-12-14 10:15:00
|
|
Erik Lindgren |
Va? Vadå "varför bry sig om någonting över huvud taget?"? Menar du att det plötsligt är onödigt att bry sig i sådant som får en att må bra? Hurr vettigt är det på en skala? Livet går vidare, sant, men hur man mår i detta "vidare" beror av ens förflutna, varför det är högst viktigt att tänka på vad man bryr sig om och vad det får för konsekvenser.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-12-14 14:21:00
|
|
Jennifer |
Du har helt rätt Erik, vissa saker är helt enkelt inte värda ens energi. Men jag tror att var och en måste nå den insikten i sin egen takt. Själv kommer jag nog att fortsätta reflektera över småsaker ett tag till :
|
| |