|
Inlägg #1: Postat: 2003-12-09 10:26:00
|
|
Rolf Nilsson |
Om du nu öppnat som du säger 45 platser. Hur många har stängts ner då? Och jag byter gärna ut ordet socialt stöd till kontrollstöd. Urinprover, blåsa ballong och inte komma efter klockan tio systemet. Det är ett sätt att styra människor som faktiskt i de flesta fall klarat sig själv utan kontroll tidigare, om man inte tittar så kortsiktigt bakåt, sen försökte någon eller några att ta kontrollen över deras egna liv och det köpte inte dessa människor, därför är många av medborgare hemlösa idag.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-12-09 12:50:00
|
|
Robert Wensman |
Kan man inte avskaffa hemlösheten över en natt? Jag har ett förslag: Den som inte har tak över huvudet får bo i kommunens lokaler om inget annat erbjuds. Lägg det som förslag och avskaffa hemlösheten över en natt! Högst rimligt tycker jag då tak över huvudet för alla borde ses som kommunens prioritet nummer ett! Eller varför låter ni inte militären sätta upp flyktingläger? Det brukar man ju göra i andra u-länder där människor fått sina hus bortsprängda.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-12-09 13:25:00
|
|
Håkan |
Artiklarna lagras ju länge här på Sourze. Vi gör så att vi läser om det här om 2 eller 5 år, och finner med groteskt stor sannolikhet att inte ett skit hänt, som vanligt.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-03-04 22:30:00
|
|
Anna |
Jaha du...jag blev gång på gång kallad missbrukare av Margaretha Gillberg på Enheten för hemlösa. "Att jag först skulle sluta missbruka...." Jag bodde i källare då.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-03-04 22:31:00
|
|
Anna |
Att jag var gång efter hon sa detta att jag ej missbrukade, hindrade henne ej att fortsätta. Så är det, jag har aldrig haft missbruk.Jag blev misshandlad utsatt för övergrepp, placerad på hem där jag for illa. Fick inte ens mat.Så jag var 15 år och ingenstans att bo, aldrig hjälp från soc.När min farbror dog för ett år sedan kunde jag köpa bostad. Då var jag 31 år.Så inte hjälper det något heller att man aldrig missbrukat: hjälp ELLER boende för den delen får man inte garanterat ändå.
|
| |