Inlägg #1: Postat: 2003-12-07 16:16:00
|
Sofia E |
Har funderat en bra stund på vad jag skulle skriva i kommentaren. Jag skulle kunna skriva en hel del, men nöjer mig med: du är jävligt modig och det kommer att bli din räddning. Modet och orden, Malin.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-12-07 19:01:00
|
ambjörn |
Skär inte mer, skriv mer. Det är bättre avledning och bättre terapi. En författares främsta kännetecken är modet att vara sig själv rakt av, den rösten talar till människorna och du har den. Tag det till dig och odla din trädgård. Det är bara blomningen vänta tills bären kommer...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-12-07 19:20:00
|
Tord |
Bra och naket skrivet, Malin! Men ge inte upp, livet är, trots alla jävligheter värt att leva! Efter vinter kommer vår. Se till att du får proffesionell hjälp och kom ihåg att vi är många här som gillar dig skarpt! Sköt om dig och skit i alla Linda Skugge-typer!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-12-07 20:23:00
|
Kajsa Kallio |
Under en period när jag gick i gymnasiet skruvade jag alltid sönder min pennvässare på vissa lektioner och använde den lilla kniven till att skära mig på ovansidan av händerna och armarna. De som reagerade frågade inte direkt varför utan tyckte bara jag var konstig. Efter ett tag upphörde det men än idag kan ärren få mig att känna hur det kändes då. Du är modig som vågar skriva om hur du mår, det vågade inte jag aldrig. Det vågar jag sällan ens nu, nästan tjugo år senare.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-12-08 12:12:00
|
JoeHill |
Jag läste någonstans att när "kvinnor" mår dåligt vänder det våldet mot sig själv, och när "män" mår dåligt vänder de våldet utåt mot andra. Malin kanske hade varit en alkoliserad hustrumisshandlare om hon varit man. Hemskt? ja... Vad göra?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-12-08 15:05:00
|
Viktor |
Malin. Dina texter och ditt mod borde få större spridning. Dina texter skulle hjälpa många i sitt mörker. Det är svårt att kommentera, jag får bara tillägga att du är den starkaste människan jag har träffat i skriftlig form. Och dessutom skriver du bra!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-12-08 17:34:00
|
Sunny |
Vilken underbart stark o modig text! Du beskriver oss alla som lider av psykiska sjukdommar: Någongång någonstans har vi någon eller några av alla de där symtomen.
Du kommer kanske att få/ta/ ha som din livsuppgift att ge röst åt alla de tystade? Du är en mycket bra skribent Malin.
|
|