Inlägg #1: Postat: 2003-12-04 15:01:00
|
Thomas L. Aabo |
"...som innebär att man erkänner kvinnors underordnade
ställning i familj..."
Ok, då vet jag varför jag inte är feminist då. Den punkten köper inte jag. Tack.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-12-04 15:03:00
|
kalle |
Vad betyder den näst sista meningen egentligen?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-12-04 15:17:00
|
sten |
En sann produkt av partiet
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-12-04 16:15:00
|
Michael Lundahl |
Men det är ju trevligt att vi själva kan börja hitta på egna definitioner av vad "feminism" egentligen betyder. Jag för min del hämtar definitionen från Merriam-Websters ordbok: 1 : the theory of the political, economic, and social equality of the sexes
2 : organized activity on behalf of womens rights and interests
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-12-04 16:16:00
|
MRS Spermie |
Välkommen till köttikvarnen på Sourze Inger.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-12-04 16:36:00
|
Magnus |
Jag anser att kvinnor och män skall ha samma möjligheter i samhället mån av kompetens. Jag är däremot en motståndare till kvotering, bidrag till kvinnor för att utjämna löneskillnader, allmänt utpekande av män som potentiella våldsbrottslingar för att stärka kvinnans offerroll i samhället etc. etc. Jag har fått intrycket av att du kommer att försöka använda ovanstående medel för att nå "dina mål" och om så är fallet hoppas jag att du INTE blir invald.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-12-04 18:05:00
|
ßeer |
Personligen så kommer jag att försöka dra mitt strå till stacken för att avsätta politiker som har glömt bort arbetarnas frågor. Det är den bästa injektionen för feminismen.
Men det verkar de flesta politiker ha glömt bort, eller troligare, att det handlar om alltför abstrakt tänkande för den politiska adeln.
:•
ßeer
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-12-04 18:16:00
|
Biff |
Ja, det är ju inte många kvinnor som kandiderar till parlamentval utan argument för att det behövs fler kvinnor där... Varför inte kämpa... eh...mot? feministiska strukturer på ett jordnära plan istället? Fast EU-parlamemtets fåtöljer är förstås skönare...
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-12-04 18:47:00
|
Mike |
Jaha så kvinnorna och de "justa männen" får vara med i IS feministkamp. Att man är "juste" innebär vad? Att man skriver under på IS sexistiska politik? Och hur blir det med de "ojusta kvinnorna" eller finns det inga sådana?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-12-04 21:27:00
|
Johan R |
Vad är egentligen en borgare?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-12-04 21:42:00
|
frågvis |
Blev du också inkvoterad Segelström?
Troligen ja med tanke på din feministiska retorik.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-12-04 21:42:00
|
Johan Rydén |
Mer liberalism i EU!
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-12-04 22:54:00
|
Farbror Blå |
IS skriver: "Min definition av feminism lyder: Feminism är en åskådning som innebär att man erkänner kvinnors underordnade ställning i familj, arbetsliv och i samhället." På ett ställe. Och på ett annat: "Jag kandiderar till Europaparlamentet i valet den 13 juni nästa år." För en inbiten radikalfeminist som IS är en sådan total motsägelse inget som helst problem. Lägg märke till att IS varit ordförande för S-kvinnorna.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-12-05 00:37:00
|
Jan E |
Intetsägande sosseretorik och en märkligt formulerad definition av feminism. Och så till det språkliga: varken ett parti eller en union kan vara feminister, möjligen feministiskt/feministisk. För övrigt så börjar jag bli trött på politiker som dränker Sourze i artiklar som de sedan aldrig diskuterar med läsarna. Kan inte redaktionen upplysa dem om att detta är ett diskussionsforum!?
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-12-05 07:39:00
|
Per W fortfarande s |
Bevare mig för Inger S:s förljugna floskler: Sverige och s är bäst i EU på alkoholpolitik, integrationspolitik och feminism, trots att det mesta är havererat.
Upp med de vackra kulisserna, men jag tror resten av EU för länge sedan har genomskådat oss.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2003-12-05 07:43:00
|
Per W |
Om vissa s-listor kan fyllas av bara kompetenta kvinnor, ska de naturligtvis göra det!!
Varför kvotera in någon man eller kvinna över huvudtaget som är mindre kompetent!
|
|
Inlägg #17: Postat: 2003-12-05 09:39:00
|
antifeminist |
Varför är 85 av hemlösa och utslagna i samhället män, Segelström? varför är det dubbelt som många män än kvinnor som tar livet av sig? Kan detta bero på statsfeminismens hårda arbete? Detta kan absolut inte bero på att män som grupp har makt. Nej, de flesta männen har faktiskt inget makt alls fast den könsrasistiska statsfeminismen vill gärna inbilla oss om att de har det.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2003-12-05 09:45:00
|
Sunny |
Bara män...
|
|
Inlägg #19: Postat: 2003-12-07 12:31:00
|
ßeer |
Läste dina korta kommentarer om dig själv. "Inskrängdhet", är det ett nytt ord skapat av instängda politiker? Pidestalspolitiker som säger de rätta orden...en slags omskrivning av ordet inskränkt?
Lagom är bäst...Pyttsan!
Vräk på bara, sluta hyckla!
|
|
Inlägg #20: Postat: 2003-12-07 14:55:00
|
Yanni |
Hur kan denna människa ha kommit till en valbar plats i Europaparlamentet? Det är sådana som hon som gör att jag är emot kvotering. Skrämmande läsning. Kunde ingen ha hjälpt henne med det mest grundläggande? Som att Sverige inte ÄR ett parlament utan HAR ett parlament. Jesus... Hon gör inte feminismen nån tjänst precis...
|
|