Nykterist - ball eller trist?

Den här tråden diskuterar artikeln Nykterist - ball eller trist?.
Inlägg #1: Postat: 2003-12-06 19:08:00
sten
Helt OK utan alkohol ,men Sjötunga walevska med Coca ColaFy F-
Inlägg #2: Postat: 2003-12-06 19:18:00
Mira
Jättejättejättebra skrivet! För övrigt svarar jag ball på frågan!
Inlägg #3: Postat: 2003-12-08 14:28:00
Thomas L. Aabo
Tja, du verkar vara undantaget. Men alla nykterister jag träffat i mitt liv har alltid till slut visat sig vara knäppa. på ett negativt sätt alltså.
Inlägg #4: Postat: 2003-12-09 22:12:00
Jolin
Måste säga att du skriver väldigt bra! Sen så fastnade jag för det här med om nykterister är tråkiga... tja, jag och många andra förknippar faktiskt också odet med nån som är tråkig, det låter som en aktivist av nåt slag, som inte tycker att någon ska få har roligt. Jag har flera vänner som inte dricker, men de säger aldrig "jag är nykterist", utan istället "jag dricker inte". Kanske inte spelar så stor roll egentligen.
Inlägg #5: Postat: 2003-12-10 13:07:00
Fabian
Jag har sedan en tid tillbaka slutat dricka alkohol helt men får för mig själv alltså fortfarande röka gräs ibland. Det är helt klart ett bättre alternativ för mig, men eftersom det inte är så accepterat ännu så missar man den sociala biten med alkohol.
Men som du skriver, om alla andra dricker så brukar det inte vara svårt att komma i stämning ändå.
Inlägg #6: Postat: 2004-01-20 09:46:00
Sunny
*ASGARVAR*
Jag är ju alkoholist men försöker klara av det där med måtta. Vid vissa tillfällen har jag märkt att det är farligt för mig att dricka. När jag är mycket ledsen t.ex. Folk trugar även när jag talart om att jag är alkis ofta men jag har ett trick: Bilnycklen på bordet väl synlig. Att jag inte kör bil vet inte de som trugar.
Inlägg #7: Postat: 2004-01-24 13:08:00
Yanni
Njäe, kan inte hålla med om att fest är kul om man är ensam om att vara nykter. Hur mycket av det jag säger kommer h_n ihåg i morgon? Typ. Vid 21.30 brukar det vara dags att lätta om man inte dricker själv tycker jag, för då är man inte på samma nivå längre. Det bästa man slipper bakfyllan!
Inlägg #8: Postat: 2004-10-22 15:56:00
Mulle B
Anna festar med liv och lust
Ingen kan som hon smälta ost

Skål!

/ Mulle
Laddar...