Inlägg #1: Postat: 2003-12-05 17:27:00
|
Mira |
Det finns ingen som helst motsättning mellan att engagera sig i en film och att engagera sig för världen. Se inte ner på människor med andra mål och medel än du. Detta ger uppenbarligen dem glädje i livet. Och så är det ju så, att för att orka bry sig om allt jobbigt i världen, så behöver man ägna sig åt saker som man tycker är kul. Koppla av. Du kanske läser en bok, en del tältar utanför en biograf. Var ligger skillnaden?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-12-05 17:31:00
|
Mira |
"Främlingfientlighetens vindar blåser allt hårdare, men ni bryr er inte"...Vad fasen vet du om det?? Jag känner en tjej som tänker tälta till biljett, och jag tvivlar på att det finns många fler som lägger ner lika mycket tid på att förändra världen som hon. Dra inte så snäva slutsatser.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-12-05 17:46:00
|
Jan E |
Anna, du är lite väl sträng. Det kan faktiskt vara så att de tältande ungdomarna är engagerade i BÅDE onyttigheter OCH antikrigsdemonstrationer. Det är dock svårt att göra båda sakerna samtidigt. Du kan inte ha så förutfattade meningar om folk som du inte känner det minsta. Gå och snacka med dem!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-12-05 17:46:00
|
emilia |
hellre tälta för en biljett till Sagan om konungens återkomst än att häcka framför tvn för en dockussåpa....eller önska sig en silikonpattasoperation till julklapp..
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-12-05 17:58:00
|
Catherine |
Generaliseringar är nästan aldrig hållbara, man kan inte döma ut folk för att de köar till en film premiär. Det finns väl andra sätt att föra fram din åsikt...
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-12-05 19:55:00
|
Anna C |
Tyvärr får jag nog lov att delvis hålla med nedanstående kommentatorer. Att klanka ner på människors intressen får dem knappast att plötsligt ändra sig och engagera sig i annat, eller hur?
Din tanke är god, men som Catherine skrev, kanske du kan presentera den på något annat sätt?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-12-05 20:13:00
|
Biff |
Här kommer nedastående kommentarer i klarspråk: Nu blir jag riktigt irriterad... Hur i helvete kan du påstå att dina intressen är "viktigare" än andras? Tror du det handlar om en film? Är du verkligen så korkad? Har det inte dykt upp i din lilla sociologhjärna att det kanske rör sig om en sammankomst för likasinnade? Dyker ordet festival upp mellan ögonen? Tror du att dessa "lajvare" som köar till Sagan om ringen skulle gå på en larvig antirasistdemonstration och skrika ut sitt hat över världen?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-12-05 22:42:00
|
Jones |
långt hellre tälta för de biljetterna än att tåga som en lämmel bland alla andra personlighetsbefriade vänsterdemonstranter som hellre ser att en slaktare sitter kvar vid makten än att USA är de som befriar dem.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-12-05 23:38:00
|
Reson |
Du är verkligen gnällig och patetisk precis som en röd råtta ska vara.
Vi ses i Salem!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-12-06 12:11:00
|
alba |
hoho, här var det många ömma tår som blev trampade på. verkar som din text träffat mitt i prick.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-12-06 14:27:00
|
jonna |
Åh vilken bra text! Mitt i prick!
Att det blev så många negativa kommentarer tyder ju på att det här var lite känsligt, vilket i sin tur tyder på att du VERKLIGEN träffade just mitt i prick. Och jag håller med dig, det är riktigt läskigt när en kommersiell film kan engagera så mycket. Vad är det för himla verklighet vi lever i? Och det behöver man nödvändigtvis inte vara vänster för att undra
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-12-06 14:30:00
|
Per |
HAahahahahah ahahahahhaha ahhaha, det här var kanske det absolut mest patetiska jag någonsin läst. Men det var underhållande Hur kan du förresten slösa så mycket tid på att skriva denna artikeln, när du måste ut och rädda världen? Dina 100kroner, som du slösade på att skriva denna kan rädda 100 små aferikaner från en säker död. Din jävla massmördare
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-12-06 15:13:00
|
AC Collin |
I slutet av del 2 spekulerar Sam och Frodo i om deras strapatser kommer att återberättas som sagor i framtiden. De kommer fram till att de bästa sagorna är de där huvudpersonerna tror på det goda och kämpar mot svårigheter och inte vänder om, trots att de har möjligheten gång på gång. Kanske finns det ett underliggande budskap trots allt, Anna? Du kanske ska gå och se filmen? Sagor har alltid varit viktiga.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-12-06 15:59:00
|
Anna Lindqvist |
Nu har jag läst era kommentarer, här kommer klumpsvar:
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-12-06 17:44:00
|
Jolin |
Här kommer ett svar från en av galningarna som bodde utanför Rigoletto inför biljettsläppet för första filmen. Hade tyvärr ej möjlighet att köa i år eller förra året, så de människorna kan jag inte svara för.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2003-12-06 17:48:00
|
Björn |
Ska man tänka så hade man ju alltid kunnat göra något bättre av sin tid än det man för tillfället gör. Dock skulle jag inte beteckna de där antirasistdemonstrationerna i Salem som något bättre. Finns det en enda nazist som ändrat uppfattning pga någon motdemonstrant som skrikit slagord?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2003-12-06 20:15:00
|
Magdalena |
Nu kan man redan läsa på internet om bråk som uppstått under motdemostrationen. Antirasisterna har tydligen gått till attack mot polisen och kastat saker.. Det kan ju vara så att många inte vill delta på grund av att det alltid händer såna saker? Syftet är naturligtvis gott men så länge dessa bråksugna röttägg tillåts gå med så skräms nog många bort...
|
|
Inlägg #18: Postat: 2003-12-06 20:33:00
|
Malin Michea |
Jag tror tyvärr inte att alla dessa antivålds- antikrigs- och antirasismdemonstrarioner som pågår idag inte har någon effekt överhuvudtaget. Tvärtom luras människor att tro att de bara behöver gå runt och skrika med en fackla i handen för att alla problem ska lösas.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2003-12-07 13:08:00
|
En gång offrivillig premiärbesökare |
Fattar inte hur folk kan vilja gå på premiärer, bara en massa freaks som dyrkar filmerna där som låter och lever om och ska applådera när det passar de...
Nä ta bort!
|
|
Inlägg #20: Postat: 2003-12-07 22:32:00
|
Sunny |
Att leva i fantasin: hur farligt är det? Tja: Köa för en film skulle jag ju aldrig göra men jag har stått i Dramatens kö genom åren o det är väl samma sak? Svärsonen är medeltidslajvare vilket stimulerar familjens historieintresse. Tar fantasivärlden över livet helt är det illa. Detta förekommer oxå på nätet: man kan skippa sitt sociala RL totalt. Så det viktigaste är nog att engagera sig i saker som känns dels viktiga: dels avkopplande o roliga o få en balans.
|
|