Engagera er för något större än Sagan om Ringen!

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2003-12-08 14:00:00
daniel.
jag har garvat åt tomtarna som har tältat utanför bion och tänkt "vilka idioter! när man kan boka biljetter på nätet...". Men efter att ha läst den här artikeln har jag fattat att tältarna tar ett viktigt politiskt ställningstagande.
Inlägg #22: Postat: 2003-12-08 16:02:00
Dennis
Det finns alltid något som är "viktigare" att göra. Varför kolla på tv när man kan jobba ideellt på Stadsmissionen? Varför ta en bärs med polarna när man kan skänka pengarna till Cancerfonden? Jämförelser av det slag som förekommer i artikeln är löjliga och leder bara till konflikt.
Inlägg #23: Postat: 2003-12-08 16:19:00
Observatören
Salem. Nazister 1.500, motståndare 1.000.
Inlägg #24: Postat: 2003-12-09 19:04:00
Mira
Jag tycker vi kan tolka Annas totala tystnad som att hon insåg det korkade i sin artikel, som, till försvar, var välskriven. Peace!
Inlägg #25: Postat: 2003-12-10 09:31:00
Maria
Vissa verkar verkligen känna sig träffade...men det här har ju egentligen inte så mycket med Sagan om ringen att göra. Man kan ju faktiskt tälta för filmen och ändå vara antifascist men själva poängen tycker jag är att folk bryr sig om så meningslösa och små saker när det finns så mycket mer att göra. Lite en fråga om perspektiv.
Inlägg #26: Postat: 2003-12-10 11:42:00
Robban
Att ge sig på Sagan om ringen verkar provocera folk så till den milda grad att de kokar över. Vuxna människor som tältar utanför en biograf och spelar rollspel...alltså, gör vad ni vill, men jag kan inte låta bli att tycka att ni borde växa upp... Leker ni indianer och cowboys också? Vad är skillnaden? Dessutom tyder vissa av kommentarerna på att vissa tar åt sig och att de därmed känner att kritiken stämmer.
Inlägg #27: Postat: 2003-12-11 16:37:00
Suss
Jag varken köade för biljetter eller brukar gå med i demonstrationståg. Hur passar jag in i din mall då? Eller kan det vara så att jag har andra intressen och kanske verkar på andra sätt för mina intressen? Att inte alla delar dina intressen eller ditt sätt att vilja förändra betyder inte att de har fel.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...