Socialtjänstlagen. Ett stort skämt!

Den här tråden diskuterar artikeln Socialtjänstlagen. Ett stort skämt!.
Inlägg #1: Postat: 2003-11-28 02:09:00
Mira
Har barnen ingen far som kan försörja dem? Det är väl knappast inte som så att det bara är du som ska stå för deras kostnader. Jag anser att det är rätt bra att normen är att det inte betalas ut socialbidrag för att betala av lån.
Inlägg #2: Postat: 2003-11-28 10:28:00
Marie Hellström
Känner igen din situation. Klarar man inte av att hålla sig kvar på arbetsmarknaden, så gäller det banne mig att passa in i en mycket fördomsfull mall av hur en utslagen människa ska se ut i dagens samhälle. Att kräva att pappan ska ta ekonomiskt ansvar för barnen är inte lösningen på problemet. Det sätter dig i en beroendesits av honom som är negativ för alla parter, speciellt barnen får lida för det framgent. Det du behöver är en stabil ekonomisk grund, men den finns inte i dagens samhälle.
Inlägg #3: Postat: 2003-11-28 13:18:00
Sunny
Angelägenhetsgrad 5! Väskriven dessutom. Min övertygelse är att de flesta svenskar inte har en aning om hur illa det "sociala skyddsnätet "numera fungerar förrän de står där själva.
Inlägg #4: Postat: 2003-11-28 18:19:00
ßeer
Vi har tio tusen uteliggare i det här landet. Fakta talar. Själv har jag också kört huvudet i väggen för att jag försökte hänga med och vara duktig. Ams har utnyttjat mig, för att driva runt deras egna system, att jag är för gammal för att få hjälp talade de inte om. Jag fattar inte att någon i det här landet kan rösta på de hycklande sossarna!
ß
Inlägg #5: Postat: 2003-11-29 11:27:00
Jan Schmidt
Men om Ali Persson och de 40 000 nyliberalerna får som de vill så är snart socialförsäkringssystemet avreglerat och avskaffat det också. Och då ljusnar det säkert för Åsa och andra i samma situation, eller..?
Inlägg #6: Postat: 2003-12-03 16:52:00
JPA
Du har väl a blivit informerad om att du kan överklaga b överklagat. Det sker först till socialtjänsten formalitet och sedan till länsrätten. Om de inte informerat dig skriftligen har de begått lagbrott enl. förvaltningslagen. Då kan du dra dem till rätten. Tala med en bekant jurist, eller läs på förvaltningslagen själv. Det gjorde jag förr - idag är jag oberoende!
Laddar...