Inlägg #1: Postat: 2003-11-23 21:12:00
|
Jam |
Det där var otroligt korkat sagt, till och med när det kommer från dig.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-11-23 21:29:00
|
Biff |
Det där var otroligt korkat sagt, till och med när det kommer från dig.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-11-23 22:13:00
|
Urban |
Å andra sidan hade de flesta män vilat bli årets Frida eller Lena för kvinnlighet har låg status bland framförallt heterosexuella män. Knulla kvinnor och gifta sig med de är okej, men inte att bli förknippad för mycket med de och deras attribut. Fattar inte att kvinnor köper det..
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-11-24 09:12:00
|
Stek |
Håller med svar 1.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-11-24 15:07:00
|
W |
Så är det Urban. Jag tror inte heller att en heteroman hade velat bli årets Frida eller Lena.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-11-24 15:18:00
|
Biff |
Men det var inte det jag ville visa... Utan anledningen att tittarna förväntar sig en manlig Robinsonvinnare är inte så mycket norm som det är att "Robinson" är ett herrnamn. Det spelar ingen roll om män inte vill bli årets "Fridavinnare", de flesta vill inte bli Robinsonvinnare heller. Uppenbarligen vill iaf en del kvinnor bli Robinsonvinnare eftersom de anmäler sig, och om tävlingen hetat "Frida" skulle förmodligen de män som anmält sig också velat vinna den.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-11-24 17:53:00
|
hehe |
svar 6, är du korkad på riktigt? robinson är väl ingalunda ett speciellt uttalat herrnamn utan eventuellt ett efternamn, i dessa trakter. vad tävlingen heter har för faen ingenting att göra med sociala mönster. försök se lite djupare biff, annars låt bli att försöka samhällsanalysera.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-11-24 20:16:00
|
Urban |
Men Biff: Vilken jävla man hade velat bli årets Frida?! Möjligtvis någon rolig fjolla som gör en grej av det, men INGEN vanlig straight man. Här ger jag alla feminister rätt, för det hade mer eller mindre varit höjden av förnedring för standardmannen. Som jag skrev tidigare: Knulla med kvinnor och gifta sig med dem kan straighta män göra, men inte - Gud förbjude - förknippas med kvinnors attribut.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-11-25 01:03:00
|
Biff |
Hehe jam, stek eller vem du än är, för alla som läst eller hört talas om romanen det vill säga alla över 15 år, är Robinson en man. Kom inte och säg nåt annat! Urban, för den hetero och vite standardmannen är höjden av förnedring att överhuvudtaget vara med i Robinson. Och om du tror att "straighta" män bara anser sig kunna knulla och gifta sig med kvinnor, behöver du verkligen umgås med fler "straighta" män...
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-11-25 01:06:00
|
Biff |
...Tror du att "straighta" män inte värderar kvinnor högre än så ska du nog inte tala om "straighta" män alls... inte med sådan nedlåtande attityd iaf.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-11-25 08:38:00
|
Urban |
Ok, jag tog i lite Biff, jag medger det! Jag pratar om att väldigt många män ser ner på "kvinnlighet". Det gör ju många kvinnor också: Varför är det så coolt att tjejer klarar "manliga" grejer och suspekt när killar klarar "kvinnliga" grejer? Alla tycker ju det, även kvinnor..
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-11-25 08:38:00
|
Urban |
Och varför är det så få straighta män som kliver över gränsen till "det kvinnliga" trots att ni gifter er med kvinnor och har sex med kvinnor? Vi bögar gör ju det och har alltid fått skit för det av andra män. Det övergår mitt förstånd faktiskt.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-11-25 09:21:00
|
Stek |
Biff svar 9. Jag är varken hehe eller jam.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-11-25 13:00:00
|
Biff |
Urban, jag tror du svarade på frågan själv: För att kvinnor inte blir attraherade av sådana män.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-11-25 13:34:00
|
Urban |
Knappast Biff, det är inte min erfarenhet.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2003-11-25 14:09:00
|
Biff |
Egentligen är jag nog inte rätt person att svara på frågan i så fall, för jag känner inte igen mig alls i det du skriver. Jag tror att det där med könsroller, normer, manlighet/kvinnlighet och "hur man ska bete sig" till stor del är inbillning, påhittade av bittra människor som sitter inomhus och grubblar, istället för att umgås med vänner och upptäcka hur toleranta och snälla människor faktiskt är...
|
|
Inlägg #17: Postat: 2003-11-25 14:20:00
|
Biff |
Visst är det många som säger en massa oförskämda och elaka saker om bögar generellt... men är det verkligen någon som sagt något om dig, som person? Många unga killar och tjejer skrävlar en jäkla massa på nattbussen, men det är bara prat utan mening.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2003-11-25 18:04:00
|
Urban |
Till att börja med så är jag inte det minsta bitter Biff. Tvärtom så har jag nog aldrig känt mig så harmonisk och lycklig som jag gör. Men faktum kvarstår: Få män hade velat bli "årets Frida" eftersom kvinnlighet har lägre status än manlighet. Om inte du tänker i de banorna så gläder det mig för då finns det hopp :-
|
|
Inlägg #19: Postat: 2003-11-25 18:06:00
|
Urban |
Och vad gäller folk på nattbussen så tänker jag nog snarare: Fan, va modigt för det finns ju lagar - hets mot folkgrupp - som skulle kunna skicka de rakt i fängelse. Typ. Oregerliga ungdomar på nattbussen är väl snarare ett bevis på att yttrandefriheten inte har kvästs helt!
|
|
Inlägg #20: Postat: 2003-11-25 20:04:00
|
JoeHill |
Jämörelsen ni gör med "årets Robinson" och "årets Frida" är meningslös. Hade ni gjort jämförelsen "årets Robinson" och "årets Marie Curie" hade det fungerat. Jag skulle inte ha ngt emot att bli årets "årets Marie Curie".
|
|