Robinson-Robban och feminismen

Den här tråden diskuterar artikeln Robinson-Robban och feminismen.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2003-11-25 08:58:00
Anki
Mia visste ju inte ens om tjejpakten, hon var inte tillfrågad om att ingå i den.
Inlägg #22: Postat: 2003-11-25 10:30:00
Mira
Jag håller faktiskt delvis med Pål. Att göra en könskamp av Robinson är bara löjligt. Det är som i skolan "tjejerna mot killarna"...Jag kan ju säga att jag mycket hellre hade bildat pakt med killarna än med tramsiga Emma och Zübeyde. Sviker man sina "medsystrar" då???
Inlägg #23: Postat: 2003-11-26 14:48:00
Michael Lundahl
Varför kan inte kvinnorna hålla ihop när männen gör det? Kuggfråga... därför att männen håller inte ihop. Det är det som är skillnaden: männen är hela tiden inställda på att alla runtomkring en är konkurrenter. De har inga illusioner om att man skall förlita sig på andra eller att man måste hålla ihop med andra för att saker och ting skall lösa sig. Visst kan temorära allianser och grupperingar bildar... om det gynnar en själv. Men det finns ingen som förlitar sig på dem. Däri ligger skillnaden.
Inlägg #24: Postat: 2003-12-18 11:12:00
elin
till cicci och alla, svaret finns i "odd girl out" av rachel simmons.
tjejer kan inte halla ihop just for att de ar sa radda for att bli forradda. darfor byter de so latt lojaliteter. vi lar oss att relationer ar ALLT och att minsta lilla konflikt ar farlig snalla flickor brakar inte.
Inlägg #25: Postat: 2004-01-06 10:15:00
Vincent
Du missar/ignorerar poängen med Påls kritik. Hans resonemang har aldrig varit annat än att et är fel att endast könstillhörighet ska räcka som grund för röstandet, vare sig det gäller än eller kvinnor. Det är alltså fel att särbehandla – detta å inget annat borde ditt svar handla om. Inte om det minsann varit – vi vet det, inget nytt, vi vet.
Svara på detta istället.
Inlägg #26: Postat: 2004-03-21 19:11:00
Kim
Det här är ju pinsamt! Är Robinson det som engagerar svenska folket mest..? Självklart skall vi ha jämställdhet och självklart skall ingen särbehandlas pga av sitt kön och självklart är feminismens grundteorier ett hot mot denna jämställdhet. Men vad torskPål eller någon annan sjuk hjärna säger på TV kan man väl inte elda upp sig för!!!
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...