|
Inlägg #1: Postat: 2003-11-16 23:56:00
|
|
AJ |
Intressant, men det blir lite rörigt på slutet. Är du ironisk eller? Får inte klart för mig vad du vill riktigt. Ska läsa det igen o se om det klarnar:-
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-11-17 09:00:00
|
|
sten |
På många arbetsplatser arbetar man inte mer än 37,5 timmar idag. Närmar sig katastrofen om de jobbar 2 timmar mindre?.Sen har vi säkert inte råd att sänka arbetstiden så mycket, krav på skiftgång för att utöka lokalanvändningen kommer att ställas osv
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-11-17 09:29:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Bra. Och så praktisk att kvinnorna just "ville" ut och förvärvsarbeta just som både näringslivet och samhället behövde det.
Men det var ju bara en tillfällighet. ironisk.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-11-17 12:25:00
|
|
iron |
Det vore kul om ironi någon gång kunde gå hem här på Sourze!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-11-17 12:48:00
|
|
Viktor |
Nu är hon igång igen, korkade vita mäns egen Christina, dvs. ärkekonservativ. Kvinnan skall vara i köket, laga god mat till sin älskade man, städa, tvätta, stryka vita skjortor o däribland föda och ha kontroll över mannens ungar. Ibland undrar jag om inte Christina är fundamentalist, gammalkristen eller gammalislamist, det är oväsentlig. Det som är säkert, hon tror att Eva skapades från ett av Adams revben och därmed helt underställd mannen, alltså mannens slav?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-11-17 12:55:00
|
|
arbetslös o kvinna |
jag skulle mer än gärna jobba 50 timmar i veckan, bara jag fick ett arbete.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-11-17 13:09:00
|
|
Bong |
Jag förstår inte den här artikeln... är det ironi eller? i så fall framgår det inte.
En sänkning av arbetstiden för båda könen kan väl inte vara skadligt för jämlikheten?
Ge mig arbetstidsförkortning nu!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-11-18 00:10:00
|
|
Anton L.A. |
Ååå äntligen en till till människa som också går runt och oroar sig för att kvinnor ska bli för slöa... ironisk
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-11-18 02:32:00
|
|
Mike |
Om en förälder stannade hemma skulle barnen och föräldrarna må bättre. Dessutom skulle det finnas mer lediga jobb för flyktingar och invandrare och då skulle de också må bättre.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-11-18 06:35:00
|
|
k |
Jag fattade det som att det var ironiskt skrivet. Fattade jag rätt så var det roligt att läsa.
Kvinnor drog nitlottten när de trodde att det var jämlikt att dubbelarbeta.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-11-18 13:20:00
|
|
Anna Li |
Jag visste inte att det fanns någon som kämpade för att bara kvinnor ska få 35 timmars arbetsvecka?
Du gör ett grundläggande felaktigt antagande när du tror att det är antingen jobba eller bry sig om sina barn som gäller. Det går nämligen utmärkt att både jobba och bry sig om sina barn. Din artikel är en förolämpning mot alla föräldrar som jobbar! Men det som säger mest om dig är att du bara talar om kvinnorna som jobbar....
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-11-18 15:14:00
|
|
Jolin |
Christina, du pekar på något viktigt när du skriver om de bortglömda barnen som föräldrarna inte anser sig ha tid med. Men tyvärr brister alltihopa i att du tar för givet att det är kvinnans uppgift att stanna hemma med barnen utan att förklara varför. Varken i denna artikel eller förra förklarar du varför inte män kan ta hand om barn.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-11-19 13:29:00
|
|
RM |
Det hade kanske kunnat passera som ironi om inte Christina nyligen skrev en liknande artikel om att barns psykiska ohälsa beror på att mamma inte är hemma och tar hand om dem.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-11-19 22:49:00
|
|
Sunny |
Glömmer du inte bort själva poängen med arbetet? Det är få som har det till hobby: Man försörjer sig o ev barn med sitt arbete. Därför blir det en avgörande skilland på att göra de här sakerna mot en lön eller som en hobby i hemmet. I det senare fallet måste någon annan ta över försörjningen; en man eller,när han tröttnar, det sociala.
|
| |