Inlägg #1: Postat: 2003-11-16 17:21:00
|
Catharina |
Ja mycket verkar uppenbarligen tyda på att media har gjort en rejäl groda i detta fallet...men hade det skrivits om patalogisk berusning och vad det får för konsekvenser istället för att man fokuserat så mycket på att hon var i hjälplöst tillstånd. jag ser då framför mig och säkert många andra en kvinna som helt plakat ligger helt hjälplöst och varken kan göra det ena eller andra så tror jag att många hade haft mer förståelse för den friande domen.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-11-16 19:58:00
|
Catherine |
Bra artikel!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-11-17 08:42:00
|
Thomas L. Aabo |
Bra Michael. Det kanske kan få en och annan att tänka efter och iframtiden inte döma utifrån sina egna erfarenhetet, aversion mot män, eller det s k "patriarkaliska" samhället".
17 - 0 till dig.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-11-17 11:10:00
|
Kalle |
Catharina, visst har media gjort rejäla grodor i det här fallet. Men vad ska man säga om alla som helt utan förbehåll svalt den vinklade rapporteringen? Och som inte ett ögonblick ifrågasatt vad de läst utan hejat på drevet bara för att det bekräftar deras bild av "samhället"?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-11-17 13:21:00
|
Dennis |
Utmärkt artikelserie! Jag har för mig att jag skrev under någon protestlista i fikarummet i förbifarten. Kanske ska man maila AB och be att få dra tillbaka sin underskrift? Tyckte till en början att det var ett märkligt domslut, men har ändrat uppfattning över tid. Man blir aldrig för gammal för att erkänna att man haft fel...
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-11-17 14:27:00
|
Thomas L. Aabo |
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-11-17 15:26:00
|
Jan E |
Grattis alla kåta grabbar! Av denna historia kan vi dra slutsatsen att om en kvinna har sagt ja till gruppsex med tre män så är det fritt fram för dessa män att bjuda in åtminstone ytterligare två kåtbockar att delta i sexfesten. Det måste ju förutsättas att kvinnan gillar att ha sex även med nykomlingarna. Och man kan givetvis inte begära att de ska begripa att detta är fel såvida kvinnan inte är helt utslagen. Detta blir faktiskt domens konsekvens om inte HD kommer fram till något annat!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-11-18 00:42:00
|
Jan E |
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-11-18 11:55:00
|
Manne |
Det är intressant att artikelförfattaren är densamme som efter göteborgskravallerna blev helt rabiat och vrålade om att Hannes skulle dömas för mordförsök. Inkonsekvensen lyser som ett fyrbåk.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-11-19 00:27:00
|
Jan E |
Jag hoppas att de som följt denna debatt hade möjlighet att se programmet Hetluft i TV4 i kväll. Det var en njutning att se straffrättsprofessor Madeleine Leijonhuvud fullständigt smula sönder Jan Guillou - och därmed indirekt också vår vän Lundahl. Hon riktade helt riktigt in sig på uppsåtsfrågan och det är också den som jag har lyft fram. Slutsatsen är att våra andra vänner de syrianska ligisterna borde ha begripit. Nu får vi också hoppas att fallet får prövningstillstånd i HD.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-11-19 15:29:00
|
Anna Li |
Den här artikeln var mycket bättre än dina andra. Jag håller med dig om att det är märkligt att förutsätta att ingen kvinna under några omständigheter vill ha gruppsex, men med reservation för att jag inte vet i vilken omfattning som det var fråga om. den omfattning och det sätt som de refererade till Det som i det här fallet talar för att hon inte ville det var väl bl a att hon anmälde dem för våldtäkt! Det som dessutom talar för att åtminstone en av männen förstod att hon var
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-12-18 20:20:00
|
Lisa |
Efter att ha läst förundersökningen på ca. 250 sidor står det väldigt klart för mig att den frikännande domen är fel. Alla vittnen ex. vännina, dörrvakter utom de åtalade är överens om att kvinnan helt klart verkade drogad, den man som var i lägenheten men inte hade sex m kvinnan har även berättat att en av de åtalade sagt att han hällt "kåtmedel" i hennes drink.
|
|