Vi får fortfarande inte vara kåta

Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #1: Postat: 2003-11-14 19:37:00
Anna Carlén
Så bra att de gör det då. Önskar alla kvinnar jag kände också kunde vara lika öppna med sin sexualitet. Tyvärr är det inte så.
Inlägg #2: Postat: 2003-11-14 19:39:00
forts....
angående de kvinnliga sourzeskribenterna tycker jag inte att vi gastar och skriker särskilt mycket om vår sexualitet. Möjligen berättar vi om den eftersom den, precis som du skrev, är en naturlig av oss själva.
Inlägg #3: Postat: 2003-11-14 20:06:00
Biff
Själva akten att skriva är ett gastande i sig. Om man ser sexualiteten som naturlig, varför överhuvudtaget skriver man då? Om ingen artikel hade skrivits, hade inte heller några kommentarer funnits. Du hade inte upplevt något motstånd till kvinnlig sexualitet och denna artikel hade inte existerat. Förutsatt att du själv har frigjort din sexualitet, vilket jag antar med tanke på artikelns kaxighet.
Inlägg #4: Postat: 2003-11-14 21:12:00
liz
Kvinnor är kåta, fittsaften rinner! Därför vill dom hela tiden skriva om sex!
Inlägg #5: Postat: 2003-11-14 21:13:00
Niklas
Biff, jag försöker tillämpa ditt resonemang på andra, säkerligen för dig inte lika störande ämnen, och voila! Det mesta verkar, om man driver resonemanget till sin spets, helt meningslöst att debattera. Men jag borde kanske inte skriva, och därmed gasta, så mycket. Fast det är nog i din värld ok för män att gasta, misstänker jag.
Inlägg #6: Postat: 2003-11-14 22:04:00
Biff
Niklas, det är inte meningslöst att debattera. För det är väldigt kul... och även att spekulera. Fast förändra världen gör det ej, om det var vad du tänkte dig... fast då borde du nog inse fakta, och texters sanningsvärde beakta. Ord är ord och inte handling, basta! Och i min värld är det ok för både män och kvinnor att gasta.
Inlägg #7: Postat: 2003-11-14 23:39:00
Niklas
Det rimmar ju t.o.m : Bra, men jag är lite oenig med dig på en punkt, att debattera och skriva kan visst förändra världen. Ord föregår för det mesta handling, och i diskussioner får man syna sina egna argument, och ibland förkasta dom...
Inlägg #8: Postat: 2003-11-14 23:40:00
Niklas
Jag är glad att dina kvinnliga bekanta kan vara så öppna med sin sexualitet, jag känner många kvinnor som är väldigt hämmade på den punkten, tyvärr, och ser i samhället många problem och taskiga attityder gentemot kvinnor och deras sexualitet. Detta är ett ämne som behöver debatteras.
Inlägg #9: Postat: 2003-11-15 07:17:00
Elin
Biff, denna artikeln skrevs inte for att sexualitet ar en naturlig sak, utan for att Anna, och manga andra, kanner att den ar tabubelagd. Sant att perception ar verklighet, men varfor utga ifran att det, om Anna kanner att det finns motstand mot kvinnans sexualitet, bara ar hon som inbillar sig? Forresten, att man knullar mycket betyder inte att man foljer sin sexualitet - helt eller ens delvis. Det kan bero pa andra saker ocksa. Manga kvinnor foljer mannens sexualitet, exempelvis.
Inlägg #10: Postat: 2003-11-15 13:00:00
gregerina
konstig debatt det här. Är man kåt så är maj ju det. Vare sig man är man eller kvinna. Inget fel det. Sen tar man för sig det man vill. Jag är ofta ute och dansar. Följer tjejerhem och de följer mej hem. Ofta tar tjejen initiativet till knulla, men ibland också jag. Vad gör vi för fel ?
Inlägg #11: Postat: 2003-11-15 14:26:00
Biff
Elin, poängen är att Anna grundar sina argument för att kvinnors sexualitet är förtykt på kommentarerna som skrevs till de andra artiklarna. Det är alltså inget hon har upplevt i verkliga livet. Niklas, visst grundar sig handlingar på ord ibland, men Anna blandar ihop ord och handling i sin artikel. Hon tar orden för handlingar.
Inlägg #12: Postat: 2003-11-15 14:31:00
Biff
Gregerina, du gör inget fel alls. Men Sourze är inte verkliga livet, utan teoretiska livet. Och i teorin har inte kvinnor någon rigjort sexualitet, för det har vi ju läst...
Inlägg #13: Postat: 2003-11-15 14:31:00
Anna Carlén
"Det är alltså inget hon har upplevt i verkliga livet..."
Nähä, Biff. Och jag antar du att vet hur mitt liv ser ut?
Och återigen, det jag tagit upp om kommentarerna här från sourze här bara exempel. Det är inget jag grundar min text på.
Inlägg #14: Postat: 2003-11-15 14:40:00
Anna, forts...
Jag kunde lika gärna valt något annat exempel från hur det ser ur i samhället;det är inte särskilt svårt att hitta. Dessutom.De ord du uttrycker i en diskussion förespråkar ju dina värderingar. Och det är ju till stor del de som är så viktiga i det här sammanhanget.
Inlägg #15: Postat: 2003-11-15 14:46:00
forts...
Sedan är det ju så att det jag tagit upp här endast är MIN syn på hur det förhåller sig. Det är så jag upplever det, inte bara utifrån kommentarer på Sourze utan även från mitt eget och andras liv.
Du visar tydligt att din syn är en annan. Jag respekterar det.
Inlägg #16: Postat: 2003-11-15 15:09:00
Biff
Vadå? Jag tycker att artikeln är ganska på det klara med att den grundar sig på kommentarer från andra artiklar. Argumenten kommer ju från andra artiklar! Om du upplevt förtryck i verkliga livet, skulle du skrivit en artikel om det istället, och argumenterat utifrån erfarenheter istället... men nu gjorde du inte det...
Inlägg #17: Postat: 2003-11-15 15:39:00
gregerin
Bra Biff. Låt varje kommentator tycka fritt ! Och tillför egna erfarenheter genom att berätta ur det egna livet. då vförst blir debatten meningsfull.
Inlägg #18: Postat: 2003-11-15 15:55:00
Anna Carlén
"Om du upplevt förtryck i verkliga livet, skulle du ha skrivit en artikel om det istället"
Yeah. Om jag INTE upplevt förtryck i verkliga livet skulle jag aldrig skrivit den här artikeln. Ursäkta mig att jag råkade illustrera det förtryck som andra utsätts för istället för mitt eget. Allt ryms inte i en text.
Inlägg #19: Postat: 2003-11-15 16:30:00
Biff
Men eftersom inte artikeln nämner något förtryck i Livet, kan jag som läsare inte räkna med att du blivit utsatt för något sådant. Ta det som konstruktiv kritik. Vill du skapa debatt om samhället, skriv då om samhället. Men var mycket försiktig.
Inlägg #20: Postat: 2003-11-15 16:30:00
Biff
Nu skrev du istället om andras texter, vilket gör detta till en intertextuell debatt, snarare än en samhällelig, något som du tydligen inte hade som avsikt. Tänk efter: Om din teori om kommentarerna stämde, skulle det innebära att en läsare inte kan bli upprörd över andra texter än de som handlar om kvinnlig sexualitet.
Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Laddar...