Inlägg #61: Postat: 2003-11-17 14:58:00
|
Anna C |
Jo Biff, jag förstår ditt resonemang. Men jag håller inte med dig på alla punkter i det du kommit fram till via ditt resonerande.
Jag anser inte heller att de är av någon relevans ifall Josefines eller Åsas historier är verkliga. För kommentarerna finns där. Och de är reaktioner på den kvinnliga sexuliteten.
|
|
Inlägg #62: Postat: 2003-11-17 15:01:00
|
Anna C |
Och dessa rektioner är också förhoppningsvis ärliga. Måhända att några av dem endast är skrivna för att provocera, men det är upp till var och en att avgöra. Hursomhelst går det bra för vem som helst att läsa dem.
|
|
Inlägg #63: Postat: 2003-11-17 15:10:00
|
Anna C |
Ang svar 57. Förstår vad du menar. Det krävs ett oerhört arbete för att framställa en sådan text. Jag vetProblemet är bara att även vetenskapen kan ifrågasättas. I den lilla mån jag själv sysslat med vetenskaplig forskning har jag fått klart för mig hur lätt det är att manipulera med det som ska föreställa "fakta".
|
|
Inlägg #64: Postat: 2003-11-17 15:13:00
|
Anna C |
Så då är frågan vad som egentligen är "mer verkligt" än något annat.
Man väljer ju själv det man vill tro på.
Men ja, jag ska fortsätta fundera på det här.
|
|
Inlägg #65: Postat: 2003-11-19 11:51:00
|
Jörgen |
Det som jag reagerar på i bl a Josefines text är att ni sätter minnesluckamedvetslös. Hon vaknar och upptäcker att hon har haft sex, och minns inte vad som hänt. Det behöver ju inte betyda att killen hoppade på henne när hon var medvetslös, enligt min åsikt. Det är ju mycket grejer man gjort som man inte minns efteråt. Och när man får reda på det så undrar man "Va F-n gjorde jag så för???". Men det betyder ju inte att någon tvingade mig att göra det...
|
|