Bush vs jordens fattiga kvinnor.

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2003-10-31 18:46:00
Mike
"ingen regering i Europa har visat det minsta intresse" På vilket vis är dettta Bush fel? Eller Maggan Whinberg, har hon blivit skrämd till tystnad av Bush hejdukar?
Inlägg #2: Postat: 2003-10-31 22:35:00
Sunny
Mike: Det är biståndspengar som kommer från Amerikanska folket men som Buch använder som politisk påtryckning.
Du kan få all info du önskar på nätet: jag har inte gått en snabbkurs hos V utan lärt mig den långa vägen. Maggan W. är för arrogant o för enkelspårig för at engagera sig i kvinnor så långt bort som i Afrika.
Inlägg #3: Postat: 2003-10-31 22:40:00
Sunny
Just det här fallet amerikanska kristna högern mot kondomer är så väldokumenterat o har trots allt dabatterats en del i media så att påstå sig vara ovetande som du låter väldigt märkligt ifall du oxå påstår att du är intressedrad? Vad menar du i så fall om hela åtslascirkusen sodomimåletmot bögarna i somras? Det kan INGEN ha missat?
Inlägg #4: Postat: 2003-10-31 23:25:00
Mike
Svar 2, Tack för att du erkänner att det är USAs skattebetalares pengar och inte FNs. Bush har ju utsetts av samma folk till President för att bl.a ta sådana beslut. Jag har sökt på nätet men inte hittat någonting om att Bush eller USA motarbetar kondomer så tills du ger mig en trovärdig källa kommer jag att anta att du antingen svamlar eller ljuger.
Inlägg #5: Postat: 2003-10-31 23:29:00
Mike
Ur minnet, tror jag det var så med sodomilagarna att polis kallats till ett hus i Houston Texas pga ett misstänkt inbrott. När polisen bröt sig in fann de två män i flagrante delicti eller vad det heter. Anmälan enligt Texas sodomilag gjordes och de fälldes, föga förvånande.
Inlägg #6: Postat: 2003-10-31 23:33:00
Doff
Det är ett jävla svamlande av Sunny.
Är det någon som förstör den afrikanska kontinenten så är det afrikanerna själva, inte Bush eller någon annan. Lägg för fan ansvaret där det hör hemma eller fortsätt betrakta afrikanerna som ansvarslösa idioter!
Inlägg #7: Postat: 2003-10-31 23:34:00
Mike
Fallet fördes vidare till USAs HD som fastställde att sodomilagar inte var förenliga med USAs konstitution. De delstater som hade sådana lagar på böckerna avskaffade då dessa lagar. Tilläggas kan att dett kan tyckas vara en viktig symbolfråga och positivt för homosexuellas ställning. I praktiken kom dock dessa lagar så gott som aldrig inför domstol pga av att poliser normalt inte stormar in i follks sovrum.
Inlägg #8: Postat: 2003-10-31 23:41:00
Mike forts
Vidare kan tilläggas, om jag inte minns fel, att HD i sin dom citerade medborgarnas rätt till privatliv och att de refererade till lagar i andra länder båda dessa bedömningar är enligt många tveksamma ur konstitutionell synpunkt. Är det detta du menar att jag missat?
Inlägg #9: Postat: 2003-10-31 23:57:00
Mike
Det jag sade en gång tidigare var inte att jag missat debatten om sodomilagarna och rapporteringen runt HDs dom Det jag missat var den "enorma kampanj" som du refererade till. Jag tycker det är bra att de tagit bort de tokiga lagarna men jag vet inte vad det har med Bush eller Afrikas kvinnor att göra?!
Inlägg #10: Postat: 2003-11-01 13:09:00
Sunny
Mike: Du har tydligen missat att de två bögarna var sambos o att grannarna en längre tid försökt "mobba iväg "den svarte av dem? O ja: Det är samma politiker som slåss emot preventivmedel ,abort o för sodomilagarna.Det sista förlorade de alltså i somras. De slåss dessutom för dödsstraffet vilket med hänsyn till deras abotrargumentation För livet är en paradox.
Inlägg #11: Postat: 2003-11-01 17:47:00
Mike
Intressant. Kan du styrka det eller är det "internetrykten"? För femtielfte och sista gången sodomilagarna var en juridisk fråga inte en politisk. Politiker tyckte till om frågan men de hade inget med utgången att göra. Jag orkar inte tjafsa om dödstraff du vet att jag är emot det. Värden är inte så svart/vit som du tror Sunny.
Inlägg #12: Postat: 2003-11-01 17:50:00
Mike
Ge mig nu en trovärdig källa till att Bush motarbetar kondomer, och sluta dra upp allt annat ont som du tycker att han och andra högerspöken gör, tills du presterat det!
Inlägg #13: Postat: 2003-11-01 21:43:00
Sunny
Om du verkligen är intresserad kan jag kolla med min majlinglista vart du ska skriva. Vill du ha svenska artiklar i ämnet så tror jag att moderaternas Anna Johansson är ganska påläst: hon o en handfull unga kvinnliga politiker debatterade detta i våras.
Untpa har säkert data på nätet. Slutligen John Pilger är en av de få män som skriver om detta. Är inte säker på vilka av hans artiklar som finns på svenska dock.
Inlägg #14: Postat: 2003-11-01 21:45:00
Sunny
Om du bor i Canada så kan du ju själv läsa om vad "högerspökena" sysslar med: de är ju inte diskreta precis.
By the way: har du skrämt iväg Viktor???
Inlägg #15: Postat: 2003-11-01 23:33:00
Kinke
Bäste Doff. Kanske sanningen ligger någonstans mittemellan? Om Bush delar ut lite dykardräkter så kunde negr nej fan, så kunde afrikanerna lära sig att använda dem?
Inlägg #16: Postat: 2003-11-02 09:50:00
katarina
nej, sunny har rätt,det finns många exempel. Om Mike är intresserad på riktigt, läs här till exempel:Länk: plannedparenthood.org
Inlägg #17: Postat: 2003-11-02 13:04:00
doff
Jag hoppas Mike har skrämt iväg Viktor för gott! Det är verkligen ingen förlust, Sunny! Om du inte gillar högerspöken bör du ju heller inte gilla vänsterditon, eller hur?
Inlägg #18: Postat: 2003-11-02 17:22:00
Sunny
Katarina: tack. Själv läser jag fortfarande mest papper på gammalt sätt så jag hittar bättre på bibblan är på nätet...
Doff: spöken av alla de slag gör mig förbryllad.
Inlägg #19: Postat: 2003-11-02 17:52:00
Doff
Bra! Då hoppas vi verkligen att bolsjevikspöket från det kommunistiska terrorhelvetet inte visar sig igen! Aldrig nånsin!!!!!
Inlägg #20: Postat: 2003-11-02 19:51:00
Sunny
Dorff: Gör de dig inte nyfiken? Jag undrar alltid över varför? Varför ser somliga världen i svartvitt, varför "ser" många inte det som händer med svälten,miljön o annat förtryck: Varför "väljer" så många att "ingenting veta?" I vårt infosamhälle måste man göra ett aktivt val för at förbli lika ovetande som generationen under förra kriget sade sig vara.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...