Inlägg #41: Postat: 2003-10-31 11:53:00
|
Thomas L. Aabo |
Richard, svar 38. Det märks att du är desperet när du nu skriker i falsett. Så är det väl när man är okunnig.
Det jag skriver är vetenskapligt belagt.
|
|
Inlägg #42: Postat: 2003-10-31 11:54:00
|
Thomas L. Aabo |
Per svar 39. Inget konstigt i det. Huvudelen av Dansk Folkepartis väljare är före detta sossar.
|
|
Inlägg #43: Postat: 2003-10-31 11:59:00
|
Per |
Svar 42: Du snackar om väljare, jag snacka om partiledare. Jag snackar om Sverige och du om Danmark.
|
|
Inlägg #44: Postat: 2003-10-31 12:17:00
|
Richard |
Svar 39: syftet är att svärta ner oss med olika kränkande etiketter. "Högerextremister" är ett, "nazister" är ett annat och hej vad det går i den historielösa utförsbacken!. Det är klassisk hatpropaganda av en maktapparat som ser en stark folkrörelse som ett hot.
|
|
Inlägg #45: Postat: 2003-10-31 12:21:00
|
Richard |
Svar 40: vem som har läst mest historia av oss är oklart, men det är jag som har FÖRSTÅTT mest historia. Gustav Vasa var ingen "usurpator" annat än för danskar som ville att Sverige skulle vara danskt. Jag nämnde aldrig de skåneländska landskapen, för de var inte svenska på den tiden. Varför nämner du dem? Smiter du ur frågan?
|
|
Inlägg #46: Postat: 2003-10-31 12:26:00
|
Richard |
Svar 41: det är du själv som är okunnig och skriker för att skyla över dina tunna "argument". Det fanns både vanatro och asatro i Europa på den indoeuropeiska tiden, och de som trodde på vaner var mest de som senare blev de folk som kallades för kelter, även om det fanns undantag. Asatron blev till slut den gemensamma religionen för folket i det område som skulle bli Sverige. Finns inga motsägelser i detta, det är bara du som inte gillar Nationaldemokraterna och därför börjar prata om annat.
|
|
Inlägg #47: Postat: 2003-10-31 12:30:00
|
Richard |
Svar 39: glömde ju att bekräfta att ordförande Steen mycket riktigt varit vänsterpartistisk funktionär tidigare. Vi har medlemmar från alla politiska extraktioner, omvända f d folkpartister, omvända f d nazister, omvända f d miljöpartister, ja rubbet. Själv kommer jag från den mörkblå strömningen i moderaterna, men vi jobbar bra tillsammans allihop för det.
|
|
Inlägg #48: Postat: 2003-10-31 12:33:00
|
Thomas L. Aabo |
Richard svar 45. Du försker tydligen skyla över dina bristande kunslaper med att kasta sk-t. Men usurpator var både han och hans son för inte bara Danmark utan hela europa. Varför tror du att hans son fick korgen från adeln i europa och sist var tvungen att gifta sig med en ofrälse bonddotter?
|
|
Inlägg #49: Postat: 2003-10-31 12:35:00
|
Thomas L. Aabo |
Per svar 43. Tror du att det är någon större skillnad?
Mörkbruna högerkrafter rekryterar främst bland vänsterns väljarbas. Att de då också kan värva bland vänsterns företrädare är väl inte så konstigt?
|
|
Inlägg #50: Postat: 2003-10-31 12:40:00
|
Thomas L. Aabo |
Richard svar 46. Dina argument blir inte tjockare för att du anklagar andra för ha "tunna" argument. Skrattretande.
Asatron är en sammansmältning av två religioner, vana- och asatron. Denna sammansmältning av två folk förekom för 5600 år sedan. Arkeologiskt bevisad.
Att dfu skräms så mycket av fakta visar att du är en klockren rasbiolog a la nazisterna.
|
|
Inlägg #51: Postat: 2003-10-31 12:50:00
|
Per |
Sluta snacka stenålders historia, jag har skapat en ny tråd på kommentarer som är nog kan bli mycket mer intressantare än denna. Gå tillbaka ett steg och kolla högst upp!
|
|
Inlägg #52: Postat: 2003-10-31 12:50:00
|
Richard |
Svar 48: du har inga kunskaper alls att skyla över, bara egna påhitt, och därför gör du inget annat än att kasta skit. Gustav Vasa var ingen usurpator annat än för danskar som var dåliga förlorare, och hans son valde själv en fru av låg börd. Gustav Vasa var valkonung på samma sätt som alla svenska kungar före honom, och hade samma kontakt med Europa som andra europeiska kungar, utom med Danmark.
|
|
Inlägg #53: Postat: 2003-10-31 12:53:00
|
Richard |
Svar 48: nej, jag ska sluta skriva att du har tunna argument. Du har inte tunna argument, du har inga argument alls. Vanatron och asatron var tvärtom mot vad du skriver splittringar av en och samma urreligion. Och att två grupper använder olika sorters redskap, som vi ser i arkeologin, det är inte detsamma som att de skulle vara två olika folk.
|
|
Inlägg #54: Postat: 2003-10-31 12:56:00
|
Per |
Tråden heter "Är det för svårt att etablera nya partie...". Go there!
|
|
Inlägg #55: Postat: 2003-10-31 13:10:00
|
Thomas L. Aabo |
Richard. svar 52. Detta svar visar tydligt att du inte vet vad du talar om och inte har något att komma med.
Jag drar därför ett streck i debatten och återvänder inte.
|
|
Inlägg #56: Postat: 2003-10-31 13:12:00
|
Thomas L. Aabo |
Richard svar 53. Sancta simplicitas saliga enfald.
Du har inte en susning. Man kan bara uppmana dig att läsa på.
Jag drar också ett streck idenna debatt. Inte värt att öda mer tid på dig. Och kommer inte att återvända till denna tråd varken för läsning eller repliker.
|
|
Inlägg #57: Postat: 2003-10-31 13:19:00
|
Per |
Svar 56: Lät som DU torska stort eftersom det ser ut som du tappa ansiktet och drog dig ur debatten.. Så blir det alltid gott folk när någon inte har väl på fötterna och försöker slänga ut sig tomma ord utan värde!
|
|
Inlägg #58: Postat: 2003-10-31 14:36:00
|
Mike |
Är det någon mer än jag som slås av att NDs orerande om vår stolta historia och vår "halv-mytiska" forntid påminner väldigt mycket om de tyska Nazisternas fascination med sin nationella "mytologi".
|
|
Inlägg #59: Postat: 2003-10-31 14:39:00
|
Mike |
Om Richard och andra ND:are slutar att förläsa sig på historia och reser ut i världen kommer de t.ex. att upptäcka att urbana svenskar har betydligt mer gemensamt med människor i Tokyo, Buenos Aires, New Dehli och New York än de har med sina egna förfäder ett par generationer tillbaka.
|
|
Inlägg #60: Postat: 2003-10-31 14:43:00
|
Mike |
Det "gamla Sverige" är redan historia. Det förpassades dit under förra århundradet av den industriella och datatekniska revolutionen. NDs försök att vrida klockan tillbaka är dömt att misslyckas.
|
|