Bristen på visioner

Den här tråden diskuterar artikeln Bristen på visioner.
Inlägg #1: Postat: 2003-10-28 17:00:00
Visionär
Frågan bör ställas, finns det liv inom oss? I såfall vågar vi leva, om svaret är ja, då finns även visionerna inom oss.
Inlägg #2: Postat: 2003-10-28 19:04:00
Magnus Löwendahl
Ditt påpekande om brist på visioner är helt riktigt. Jag är visionär av naturen och känner mig ibland en aning ensam på den punkten. En vision behöver inte vara märkvärdig dock. Här ett litet exempel från undertecknad på denna sajt kallat "Får man ha en enkel vision?":Länk: sourze.se
Inlägg #3: Postat: 2003-10-28 19:46:00
Tommy Wennerstierna
Åt helvete med visionerna. Jag vill ha mina pengar nu. Jag har slösat bort mycket tid på sådan skit och har inte fått något i gengäld. Inget annat än skit. För att ha visioner krävs lyssnare och dom finns inte i Sverige i alla fall.
Inlägg #4: Postat: 2003-10-28 20:33:00
Yohannis Petersson
Bra artikel, vi är på väg in i en passivitet och offermentalitet, där varje enskild vision, anses meningslös. Trots att det är visionerna, som räddar den mentala livhanken.
Inlägg #5: Postat: 2003-10-29 01:38:00
Ytterligare En Gnällig Sourzekärring
Ja, ock ock ock, hur ska det bli... Ock ock ock, hur ska det gå... Ock ock ock... Ock.
Inlägg #6: Postat: 2003-10-29 10:46:00
Mathias
När politiker och tjänstemän i första hand är representanter för särintressen och sig själva är det då så konstig att många väljer att ta hand on den del av världen de kan – familj och vänner? Visionen om frihet är också en vision.
Inlägg #7: Postat: 2003-10-29 12:46:00
Viktor
”Vem talar idag om visioner? Har vi blivit en nation befolkad av människor som inte längre förväntar sig något?” Svaret är ja! Det finns några få som har samhälleliga visioner men dessa trampas ner på ilfart med det korta ordet ”Dåre”. De flesta tycks tro att vi lever i ett samhällssystem som består i all evighet, man tycker att det är ett bra samhälle som med ständigt nya produkter bedövar våra behov. Men det finns hopp, allt är föränderligt och det finns ingen början och inget slut.
Inlägg #8: Postat: 2003-10-30 18:03:00
Magnus Löwendahl
Kan vi få svar från Pastor Borg?
Laddar...