Inlägg #1: Postat: 2003-10-27 22:20:00
|
Unto S. |
Klas, jag får be om en läkarlegitimation från dig, eftersom du har mage att diagnostisera mig som dåre. Och beträffande att flytta. Det har många nazister sagt till mig. Sverige är ett demokratiskt land och jag har rätt att använda rätten till tryckfrihet utan att nazisterna kallar mig dåre. Du kanske skulle vilja flytta men det blir nog svårt, Nazityskland finns inte längre. Kan du säga ditt rätta namn så kan vi prova hur demokratin fungerar. Ärekränkning heter det i lagböckerna.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-10-28 00:36:00
|
Mike |
Viktor "Jag är minsan ingen dåre" Seppelä, bidar sin tid till revolutionen. När utsugarna fått sina nackskott blir han lokal folkommissarie eller möjligen lägerchef i egenskap av att han är enda kommunisten på orten.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-10-28 01:53:00
|
Inka |
Sandlådemobbing är mer tröttsam när den uppträder i sk "vuxen skepnad", mike.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-10-28 13:56:00
|
Klas |
Mitt namn är Klas Persson, boende i Malmö, Skåne, Sverige. Så nu vet du det, Unto-Viktor! Det är märkligt med er vänsterextremister: Kritiserar man er för era odemokratiska och människofientliga åsikter så är man genast nazist. Tro det eller ej Unto, men det finns andra ideologier på den politiska skalan!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-10-28 14:01:00
|
Klas |
Och vad diagnosen anbelangar så har ju redan den kände patologen och diagnostikern, Dr Mike, utfärdat en sådan!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-10-28 14:09:00
|
Klas |
Och ordet ärekränkning bör ett litet kommunistiskt äckel som du vara mycket försiktig med att ta i sin mun. Under 1900-talet har, lågt räknat, ca 60 milj. människor mördats av dina ideologiska trosfränder. Där kan du tala om en kränkning av gigantiska mått! Men om dessa offer och deras anhöriga, inte ett ord från dig och dina meningsfränder! Det slutgiltiga hyckleriet!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-10-28 14:52:00
|
stefan |
stefan till klas: varken till höger eller från vänster höjer att kalla någon för "äckel" debattnivån nämnvärt. känner du nämnde viktor privat? i så fall kan ni kanske gå ut och ta en öl och diskutera som vuxna....
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-10-28 17:14:00
|
Klas |
Okej Stefan, men heller inte att ständigt få höra att man är nazist när man kritiserar den kommunistiska våldsideologin och dess ofattbara mäng offer världen över.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-10-28 17:56:00
|
Joseph Vladimir Hitler |
Som ordförande i RÄDISA Riksförbundet för Äckel, Dårar, Idioter. Slemmon och Apskaft vill jag påpeka att vi är en politiskt obunden organisation som tycker att både nazism och kommunism är utmärkta system som alltid visat sig gynna våra medlemmar.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-10-28 19:16:00
|
US. |
Är det värt allt detta smutskastande bara för att jag skrev en dikt om en moderatstyrd kommun. Jag nästan uppfattar detta som ett försök till en avrättning. Men på andra sidan förstärker det min uppfattning om moderater och andra nyliberaler.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-10-28 19:23:00
|
US. |
Och det där om kommunism, jag har inte skrivit ett ord om kommunismen i min dikt, men jag förstår, när man inte skriver berömmande om nyliberaler och andra nazistinfluerade samhällsystem blir man avrättad för att dessa inte kan möta en med sakargument. Det är inget nytt. Redan 1848 utsattes…
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-10-28 19:43:00
|
Emma |
Varför kallar du alla som inte delar dina åsikter för nazister? Vad är det om inte smutskastning?
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-10-28 20:04:00
|
US. |
Jag vågar inte tänka hur Klas och Mike skulle reagera om jag skrev en dikt om USA. T.ex. att år 2002 skedde 95136 våldtäkter i USA som blev anmälda, det innebär elva amerikanskor per timme. 16204 mord som innebär nästan två mord i timmen, dygnet runt.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-10-28 20:40:00
|
US. |
Emma, var inte blind, jag kallar ingen för nazist. Vad tycker du om uttrycket ”ett litet kommunistiskt äckel som du” som någon här ovan använder. Eller vad tycker du om svar 2 som sign. Mike skriver. Emma, jag är ledsen, jag måste säga att du har blinda borgerliga ögon. Jag nekar samröret med öststatskommunismen, men vad hjälper det, så fort man skriver något destruktivt om högern blir man stämplat som massmördande kommunist. Allt bara för att jag skrev en dikt om min kommun.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-10-28 20:57:00
|
Nartin |
du snackar smörja, Unto. Du paketerar ju dina meningsmotståndare i små behändiga paket, där alla som ifrågasätter feminismen automatiskt är både krigshestare, Bush-anhängare och abortmotståndare. Sluta spela nåt slags förföljt politiskt offer. Det är inte för dina åsikter du är så ansatt här, det är för dina fördomsfulla kommentarer om andra.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2003-10-28 20:59:00
|
Nartin |
det finns gott om personer här som är intressanta att diskutera med, trots att de är av motsatta åsikter som mig själv. Du är inte en av dessa personer, för du klarar inte av att ifrågasättas. Då blir det taggarna utåt och så blir man kallad nånting otrevligt. och kom nu inte dängande med vad "Mike" sagt och inte sagt, jag är inte Mike.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2003-10-28 22:49:00
|
Ratio |
OK, Unto, du ogillar hur det är i Vellinge, men missar du inte en demokratisk poäng här? Tillsammans med Moderaterna har ju dom som vill ha det på detta sätt över 80 av rösterna! Dom har ju fått det som dom vill ha det. Dom är ju nöjda med tillståndet i Vellinge! En förkrossande demokratisk övervikt mao!
|
|
Inlägg #18: Postat: 2003-10-28 23:11:00
|
US. |
Det är orden, det oorden Nartin såg Ranelid i TV för en stund sedan du och dina likar började kalla mig med otäcka ord långt innan jag buntade ihop er. Du kommer väl ihåg senast: ”sätta etiketter på hela din jävla omgivning” säger Nartin om mig och fortsätter att jag ”är så inihelvete fånig, trögtänkt, raljerande, fördomsfull och omogen”. Min värdighet tillåter mig inte att använda liknande ord om mina motståndare. Det är lättare att bunta dom ihop och kasta i sjön.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2003-10-28 23:12:00
|
US. forts. |
Mer är dom inte värda. Har någon av dessa krigshetsare, dödstraffsanhängare, abortmotståndare någon gång kunnat recensera någonting med saklighet. Så fort man analyserar borgerlig beteende och hittar något obekvämt kallar dessa lögnare en för massmördande kommunist. Du bör skämmas Nartin inte jag.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2003-10-29 08:12:00
|
Nartin |
Första gången jag såg Viktor på kommentarsraden skrev han nåt i stil med "Men alla ni som är emot Reclaim, ni är ju för Bush". begåvat, minst sagt.
Nu är det över, tjommen. fortsätt sitt på dina höga hästar - och fundera på varför folk kastar sig över just dig och inte t.ex Jan Schmidt eller Alf Carlsson. Och VAD är borgerligt beteende? allt som du tycker är ont?
|
|