|
Inlägg #61: Postat: 2003-10-21 23:47:00
|
|
Sunny |
Däremot få missbrukare eftersom dessa kvinnor har det så illa att de inte orkar med någon organisering. Jag har ändå levt med missbrukare i mitt bokollektiv o är skritförbannad nu när de lagt ner nästan all narkomanvård i Stockholm. Heroinisterna dör som flugor o ingen bryr sig. men det är en annan debatt.
|
| |
|
Inlägg #62: Postat: 2003-10-21 23:55:00
|
|
Catharina |
Jag tog precis reda på vad skönstaxering är. Men är det något som alla prost. är skyldiga att betala och leder det isåfall till några rättigheter?
Förövrigt anser du att köp av sexuella tjänster ska ses av samhället som precis vilken tjänst som helst?
|
| |
|
Inlägg #63: Postat: 2003-10-21 23:59:00
|
|
Catharina |
Vill tillägga att jag tycker det är intressant att läsa vad någon skriver som har en mer "positiv" syn på prost. och som är kunnig inom området än vad man annars brukar läsa om. Det är ju oftast de med negativa erfarenher praktiska sådana eller inte som kommer till tals inom media.
|
| |
|
Inlägg #64: Postat: 2003-10-22 11:12:00
|
|
Katta |
Svar 39: De svagaste i samhället förlorar på en statlig bordell, eftersom de prostituerade som vill finansiera sitt och andras missbruk aldrig kommer att få tillgång till någon statlig bordell som Ramona vill ha den. Hon skriver att den ska kontrolleras vilket betyder att du förmodligen inte kommer att få använda droger där etc.
|
| |
|
Inlägg #65: Postat: 2003-10-22 11:15:00
|
|
Katta |
Dessa prostituerade kommer att få nöja sig med de som kräver annan typ av sex, den farliga torsken som idag ingen av dessa kvinnor eller män vill serva. Vi skapar en andra gradens prostitution men ni som förespråkar detta kommer väl förmodligen säga att det finns gott om prostituerade som vill ha en icakasse över skallen och en kniv mot halsen då de säljer sex.
|
| |
|
Inlägg #66: Postat: 2003-10-22 13:53:00
|
|
Sunny |
Chaterine. Horor kan alltid sköntaxeras så att man kan ta allt de äger men i deras fall får de inga rättigheter för sina skattepengar: sjukassa,Akassa eller pension. Heller inte får de göra avdrag för hyra etc eftersom de inte FÅR hyra lokal: det är koppleri. av uthyraren
En hora är helt utlämnad till poliser o socialtjänstemän som vill ha sex o/eller pengar. en anmälan till skatteverket kan ju kosta henne allt.
En väninna till mig jobbade i 20 år o blev sen osams med en kund
|
| |
|
Inlägg #67: Postat: 2003-10-22 13:59:00
|
|
Sunny |
som fick henne sköntaxerad. De tog allt hon hade inklusive bostad o vinterjackan.
Detta är lite svårare i dag eftersom kunden inte är legal men han kan alltid jävlas anonymt när han blir avvisad.Horan måste leva egendom slös i 10 år sedan hon slutat eftersom man kan sköntaxeras retroaktivt.deta gör det svårt att sluta för man kan inte starta någonting eget: butik,cafe etc som egendomslös.
Att ta barnen är annars en vanlig hämnd från samhällets sida. Så horan är utestängd ifrån hela debatte
|
| |
|
Inlägg #68: Postat: 2003-10-22 14:00:00
|
|
Mike |
Svar 53,54,62. De flesta av skattesytemets "fördelar": sjukvård, försvar, allmänna vägar etc är ju tillgängliga för alla vare sig man betalar skatt eller inte. Väldigt många som jobbar svart är därför naturligtvis inte så pigga på att betala skatt arbetsgivaravgifter etc etc men det är ju inget unikt för prostituitionen. Det minsta man kan göra är ju att göra det möjligt för folk att komma in i systemet om de vill.
|
| |
|
Inlägg #69: Postat: 2003-10-22 14:05:00
|
|
Sunny |
ifall hon inte spelar sin offerroll o stödjer skräckpropagandan: gör hon det får hon till o med betalt av föreningar som ROKS o riskerar ingenting för vem vill anmäla ett offer?? När vi började arbeta för en förening som Rosea för över 25 år sedan fick vi alla efter oss. Flera väninnor miste barnen o en drevs till självmord. Själv tog jag mina barn ur landet när jag blev knivöverfallen i mitt eget garage: jag hade skrivit på DN: s kultursida.
|
| |
|
Inlägg #70: Postat: 2003-10-22 14:06:00
|
|
Mike |
Svar 64,65. Jag tror du målar fan på väggen eftersom du ogillar prostitution "som princip". De sexualdårar du beskriver är knappast så många att de kan försörja en stor kår av 2:a-klass horor om majoriteten av kunderna styrs över till ett arrangemang som är säkrare för båda parter.
|
| |
|
Inlägg #71: Postat: 2003-10-22 14:09:00
|
|
Sunny |
ungefär det jag skriver här. Men idag kan ingen tysta kvinnorna:internet finns ju o i andra länder är de svenska hororna efterfrågade som föreläsare med de unika erfarenheter de har av förtryck. Men mina barn är rädda för att jag skriver även detta: de minns åren de fick leva gömda.
Det medför att jag inte kan svara på allting här heller.
|
| |
|
Inlägg #72: Postat: 2003-10-22 14:10:00
|
|
Mike |
Forts från svar 70, Dessutom, om det verkligen skulle blir så eländigt kan man ju fråga sig hur många som skulle välja andra vägar att finansiera missbruket, eller i bästa fall söka hjälp.
|
| |
|
Inlägg #73: Postat: 2003-10-22 14:12:00
|
|
Sunny |
Svenska sexarbetare knutna till Rosea har haft föreläsare i England,Thailand, Norge,Finland, Danmark , Holland o Australien under det senaste året!
|
| |
|
Inlägg #74: Postat: 2003-10-22 14:13:00
|
|
Sunny |
o alla mina splittade inlägg här här ihop.
|
| |
|
Inlägg #75: Postat: 2003-10-22 14:18:00
|
|
Mike |
Sunny: Dina kunskaper och insikter är ovärderliga. Tack!
|
| |
|
Inlägg #76: Postat: 2003-10-22 14:18:00
|
|
Sunny |
Mike: Alla organsiationer som drivs för/av /med de prostituerade har egna medel till hjälp emot narkotika o de resurserna behövs eftersom många länder rustar ner vården. Likaså finns det juridisk hjälp att få inom organisationerna. De allra flesta länder stöder detta arbete aktivt: här är det straffbart att hjälpa en hora främjande av annans otuktiga levene kopplerilage
|
| |
|
Inlägg #77: Postat: 2003-10-22 14:20:00
|
|
Mike |
Sorry för splittringen Sunny! Du borde samla ihop det till en artikelserie om dina erfarenheter. Men jag förstår om du avstår.
|
| |
|
Inlägg #78: Postat: 2003-10-22 14:35:00
|
|
Sunny |
tack Mike! Jag har skrivit otaliga artiklar: nu får de yngre ta vid.
men jag överger nog inte Rosea även om jag kan komma att dömmas just som det Viktor kallar mig: en bordellmamma! Att hysa prostituerade under sitt tak var o varannan vecka är utan tvekan s.k främmjade enligt kopplerilagen.
|
| |
|
Inlägg #79: Postat: 2003-10-22 14:36:00
|
|
Sunny |
Sorry: främjande ska det va men barnbarnen dök upp...
|
| |
|
Inlägg #80: Postat: 2003-10-22 17:50:00
|
|
Katta |
Svar 70: Det är vad du tror. Fråga de prostituerade på gatan hur många dårar det finns där. Jag tror att tex Sunny förstår att detta är ett problem men om man då resonerar som du så kanske hon inte erkänner det för hon är för prostitution. Så kan man inte debattera. Det är självklart att man får en klasskillnad i prostitutionen. Även de prostituerade sinsemellan anser att det är skillnad på olika typer av prostitution.
|
| |