Kooperativa bordeller är helt okej!

Showing page 5 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #81: Postat: 2003-10-22 17:54:00
Katta
Mike: så du menar att om vi gör det ännu mer eländigt för de socialt utslagna så kommer de till slut att söka hjälp? Är det inte lite väl cyniskt?
Inlägg #82: Postat: 2003-10-22 18:24:00
Catharina
Mike, Sunny och ni andra som stöder en legaliserad prostitution en liten fråga bara. Anser ni att köp av sexuella tjänster ska ses av samhället som köp av precis vilken annan tjänst som helst?
Inlägg #83: Postat: 2003-10-22 18:45:00
Sunny
Chatarina: Ja ungefär som en massör,frisör, psykolog eller någon annan som säljer tjänster. Att blanda i hop det med varor är en medveten förenkling av högerkrafterna som vill kunna vrida händerna
i fasa: men säljer dom sina kroppar??? Det gör de naturligtvis inte.Olika prostituerade säljer dessutom olika slags tjänster: någon gör en sak:andra en annan.
Inlägg #84: Postat: 2003-10-22 18:45:00
Mike
Svar 81, Om ett alternativ blir mindre attraktivt kommer flera att välja ett annat alternativ vad är det för cyniskt med det? Är det inte resultatet som räknas? Jag tycker snarare det är cyniskt att försvara dagens ordning.
Inlägg #85: Postat: 2003-10-22 18:54:00
Mike
Om jag fick bestämma skulle jag legalisera prostitution och jag skulle tillåta reglerad försäljning av kvalitetskontrollerad narkotika till vuxna. Priset på narkotika skulle sjunka och den mesta narkotikarelaterade brottsligheten skulle försvinna. En del av besparingarna inom polis och rättsväsendet och kriminalvård skulle betala för att drastiskt bygga ut vårdplatserna för de som vill ha hjälp. Med lägre priser på knark skulle få drivas till gatuprostitution.
Inlägg #86: Postat: 2003-10-22 19:02:00
Mike
Svar 82, Håller med Sunny. Ungefär som porr säljs som vilken vara som helst. Dvs bara till vuxna, och helst diskret med hänsyn till att många tycker att det är "stötande". Men Sunny! Det är väl mest "vänsterkrafterna" som säger att man säljer sin kropp!?
Inlägg #87: Postat: 2003-10-22 21:10:00
Sunny
Mike: Där har vi svenskar hamnat i en paradox: Bara här har vänsterkrafterna drivit rena häxjakten på prostituerade. Det är tvärtom i resten av världen: där slåss de för flickorna. Men så har ju vi en helt egen alkoholpolitik,egen narkotiakapolitik etc. Vi får lära oss att vårt egna sätt är det enda rätta dessutom...
Inlägg #88: Postat: 2003-10-23 00:09:00
Björn
Mike sv 85: Kan låta som en oseriös fråga, men allvarligt talat: med det sättet att resonera, hur ställer du dig till dueller låt vara inte så vanligt förekommande, men i alla fall? Ska det också vara lagligt om båda inblandade är med på det?
Inlägg #89: Postat: 2003-10-23 01:47:00
Biff
En undran: Är det någon här som är "för prostitution"? De som är mot legalisering av prostitution hävdar definitivt att de som är för legalisering av prostitution är "för prostitution". Själv tycker jag det är lågt att komma med sådana påståenden...
Inlägg #90: Postat: 2003-10-23 09:01:00
Sunny
Biff: Jag tar ställning FÖR de prostituerade eftersom jag vet hur svårt de har det med samhällets fördömmande o stigmatisering. Att verka för prostitution som sådan är givetvis en helt annan sak men det tror jag de seriösa debattörerna förstår?
Inlägg #91: Postat: 2003-10-23 09:04:00
Sunny
Att bemöta deras rop på hjälp med att "i ett perfekt samhälle ska ni inte ens finnas till" är ungefär på samma nivå som när de kristna säger till de svältande:" Bara ni tror så får ni kalvstek i himlen Joe Hill"
De utslagna lever här o nu o ska ges mänskliga villkår här genast!!
Inlägg #92: Postat: 2003-10-23 14:28:00
Mike
Svar 85, Nej tvister ska lösas av rättsväsendet.
Inlägg #93: Postat: 2003-10-23 14:29:00
Mike
Svar 92 var svar på 89, Sorry.
Inlägg #94: Postat: 2003-10-23 14:33:00
Mike
Det var då själva fan! Svar 92 var svar på 88. Blev det rätt nu? Ang 89 nej jag tror inte att prostitution är rätt för mig eller de allra flesta för den delen vare sig som kund eller yrke. Men det är bara min åsikt och inget skäl för lagstiftning.
Inlägg #95: Postat: 2003-10-23 16:00:00
Biff
Sunny, då kan alla här inne enas om två saker: 1, det vore bättre om prostitution inte existerade. 2, de prostituerade har det dåligt.
Inlägg #96: Postat: 2003-10-23 16:02:00
Biff
Och så vill jag fråga vad de som är mot legalisering av sexköp i bordeller har för alternativa lösningar på problemet. Kom ihåg: "Att ge de prostituerade hjälp och stöd" är egentligen inget alternativ, eftersom det kostar för mycket.
Inlägg #97: Postat: 2003-10-23 19:20:00
Sunny
Biff: De prostituerade jag känner har det inte ett dugg dåligt om man inte ränknar samhällsförtrycket som just i Sverige är en mardröm.
Men jag känner de starka o aktiva: de som organiserar sig. Min bästa väninna har varit prostituerad i över 50 år ! o har inga planer på att sluta. Tycker du att hon verkar må dåligt? Hon jobbar av fri vilja nu:hon är ju pensionär. I ett paradis skulle sexuella tjänster kanske inte behövas,liksom läkare o psykologer borde vara arbetslösa de med?
Inlägg #98: Postat: 2003-10-23 19:25:00
Sunny
Liksom domstolar,fängelser,mm. I väntan på detta rike får vi se till att behandla våra medmänniskor med respekt: Det gäller även de som står lägst i rang i samhället. En bortglömd snubbe från Nasaret sade: Vadhelst ni gör emot en av mina minsta: Det gör ni oxå emot mig! Till massan som ville stena kvinnan sade han : Den som är utan synd kaste första stenen. Det finns uppenbarligen mssor av syndfria bland de PK.
Biff: Läs min backstage.
Inlägg #99: Postat: 2003-10-23 19:53:00
Björn
Mike: Ja, nu blev det rätt, tack för klargörandet :-. Men förstår du frågan? Frivilligt avtal mellan två parter, ingen annan kan ta skada än de som samtyckt till avtalet. Principen gäller för såväl prostitution som för dueller. Förstår du vart jag vill komma?
Inlägg #100: Postat: 2003-10-23 20:33:00
Mike
Du menar duell mellan som en "rent sportslig uppgörelse" och inte som konfliktlösning. Ungefär som en boxningsmatch, fast med större risk för dödlig utgång? Det är väl jämförbart med assisterat självmord ungefär…. Om man äger sin kropp, vilket jag anser att man gör, så ska inte staten lägga sig i. Om det är “moraliskt” försvarbart att delta i den typen av dueller är en annan sak.
Showing page 5 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...