Inlägg #61: Postat: 2003-10-30 15:44:00
|
Jag |
Det är också min erfarenhet, man lever helt vanliga liv, adoptivbarn behöver som biologiska barn kärlek och förnuft och det får dom för det mesta. Min "bästis" när jag växte upp var också adopterad, gått mkt bra för henne. Viss kan man som adopterad ibland känna en viss övergivenhetskänsla men alla har vi våra problem.
|
|
Inlägg #62: Postat: 2003-10-30 15:47:00
|
Jag |
Övergivenhetskänslan är absolut inte så stark att jag skulle vilja var utan livet. Hade inte jag funnits hade inte mina 2 underbara barn funnits osv. Jag tycker också man ska undvika att oplanerade barn föds, genom prev-medel och inte genom aborter. Har man väl kommit till tycker jag man har rätt att leva.
|
|
Inlägg #63: Postat: 2003-10-30 20:05:00
|
Jag |
Ursäkta men vad betyder loco. Jag heter Stina Svensson, nöjd nu? Att välja att släcka ett liv är inte ett "val" som alla andra. Det är ett fruktansvärt val.
|
|
Inlägg #64: Postat: 2003-10-31 12:48:00
|
Sunny |
Gör dig inte mera korkad än du är! Att inte vara anonym är att lämna sin e-postadress på Sourze samt att alla inlägg man gör är i detta registerade namnet där S har pesonnummret. Sedan kan man kräva att vilja bli tagen på allvar.
Loco betyder förstås galen,knäpp!
|
|
Inlägg #65: Postat: 2003-11-03 17:40:00
|
Jag |
I vilket fall som helst kan jag rekom boken Adopterad att Lotta Landerholm. En bra och sansad bok som även handlar lite om svenska som jag är adoptivbarn. Men dom som skulle kunna bli svenska adoptivbarn finns inte mer, det går för dom som många kinesiska och indiska flickor, dödas innan dom föds.
|
|
Inlägg #66: Postat: 2003-11-03 17:43:00
|
Jag |
Till Josenfin A. Hur kan du anse att en kvinna som blir gravid trots prev-medel inte ska få ekonomisk hjälp av pappan. Du är ju helt sjuk, Tror du verkligen att alla människor pallar att släcka liv. Det är faktiskt så att alla sexuellla relationer vaginala samlag kan leda till grav. Det borde alla fatta även om det påstås att p-stav är lika säkert som sterilisering. Fruktansvärt att du anser att abort ska vara obligatoriskt. Skrämmande.
|
|
Inlägg #67: Postat: 2004-04-12 13:45:00
|
realist |
Är inte preventivmedel då diskriminering av livet.Tänk på vilken skada dessa könshormoner som kommer ut i vattendrag och gör fiskar och annat som skadas av p-piller.Det finns kvinnor som inte tål visa preventivmedel.Sen tycker jag också att folk kan bli bättre på att använda kondom.Ett barn är ingen kattunge, plus att det är en väldigt komplicerad värld för ett barn att växa upp i.Barnet ska vara så önskat som möjligt.
|
|