Abort för min futtighets skull

Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #41: Postat: 2003-10-25 01:19:00
Jag
Det finns ngt som heter adoption också faktiskt. Jag har idag mkt bra kontakt med min biologiska mamma, henne har jag "gjort upp" med, dvs jag har alltid fattat att det inte var lätt att vara ensamstående mamma på 50-talet. Huvudsaken är ju att man får LEVA. Alla har vi våra problem, idag finns det tyvärr många som tror att barn ska man ha när allt är 100 men livet blir aldrig 100 .
Inlägg #42: Postat: 2003-10-25 01:21:00
Jag
Tog tid innan jag skrev detta för att jag just har hälsat på min biologiska mamma. Jag är idag ett mkt stort stöd för henne. Utan mig hade hennes liv varit ensammare och tristare. Det finns ngt som heter på lång sikt liksom det finns ngt som heter på kort sikt.
Inlägg #43: Postat: 2003-10-25 16:30:00
Sunny
Jag vet en del om adoption: vi syskon råkde ut för det en del av oss men det gick inget vidare bra. Fanatiska abortmotståndre brukar ofta komma ovälkomna till livet o önskar inte andra ett bättre öde. Gattis till att din mama släpper in dig i sin bostad: det skulle vara otänkbart för min/vår: hon ber tilll gud varje dag att vi barn ska dö.
Inlägg #44: Postat: 2003-10-27 18:45:00
Emma
Jag: varför ska du ha rätt att överhuvudtaget ens sitta och tycka en massa saker om mig och mina val här i livet om du inte ens vagar skriva under med ditt eget namn?! Är du feg eller tycker du egentligen inte det du säger?
Inlägg #45: Postat: 2003-10-27 19:24:00
Sunny
Emma: "Jag" tänker helt egoistiskt:Att försöka göra sig oumbärlig för en förälder som stött bort barnet är en överlevnadsstrategi hos många många oönskade: både jag o mina syskon har varit inne på de vägarna men nej: som man bäddar får man ligga. Du är klokare o medmänskligare som tar ett beslut att avstå ett icke planerat o kanske oönskat barn.
Inlägg #46: Postat: 2003-10-27 19:28:00
Sunny
Emma: Det blir ju varken fadern eller modern som får betala det fulla priset för att vara ensam o oönskad utan barnet. Hela livet får barnet leva med detta o tyvätt ofta nog drabbar det både barn o barnbarn i de nästa generationena. Har man aldrig haft föräldrar kan det vara svårt att knyta an till egna barn : man vet liksom inte hur det ska vara.
Inlägg #47: Postat: 2003-10-28 20:02:00
Jag
Man behöver inte vara en fanatisk abortmotståndare för att man tycker att en vuxen kvinna med fast relation i ett av världens rikaste länder bör kunna låta sitt barn leva. Jag är med mina skattepengar med och betalar alla dessa aborter så jag har rätt att tycka.
Inlägg #48: Postat: 2003-10-28 20:04:00
Jag
Jag är själv adopterad, har nu vuxna barn, jag har 4 familjer i min närhet som adopterat barn från 4 olika länder faktiskt och dessa barn får verkligen kärlek. Har man hamnat hos dåliga adoptivföräldrar har man verkligen haft maximal otur, personligen känner jag inte till ngn annan som gjort det.
Inlägg #49: Postat: 2003-10-28 20:07:00
Jag
Dessutom, i Sverige har man all möjlighet att skaffa sig prev-medel, en kvinna bestämmer själv över sin kropp, kan hålla reda på sin ägglossning osv osv. Att det görs nästan 35000 aboter i Sverige per år beror inte på "spruckna kondomer" för kondomerna spricker inte mer här än i andra likvärdiga länder. Det beror på att det blivit helt OK att göra abort, ett liv är inte mkt värt.
Inlägg #50: Postat: 2003-10-28 20:42:00
Jag
Vidare Sunny är det inte alltid så lätt att identifiera vilka barn som ska få en kärlekslös uppväxt via hur välkommen grav var. Jag känner genom mitt jobb till 2 fall av barn som kommit till genom IVF, alltså mkt planerade och efterlängtade barn men där mamman sedan fick gå hos psykolog för att kunna knyta an till sitt barn. Hon höll ungen som det var en baquette, jag såg det själv.
Inlägg #51: Postat: 2003-10-28 20:44:00
Jag
Vet också ett fall där pappan tjatat på mamman i början av grav att hon skulle göra abort men hon vägrade. När barnet väl föddes var det pappan som genast tog till sig barnet och älskade det medan mamman som ju hade vägrat abort hade stora svårigheter att ta till sig barnet och behövde flera kuratorssamtal. Som sagt, man vet aldrig. Det är inte så enkelt minsann.
Inlägg #52: Postat: 2003-10-28 20:48:00
Jag
Ja alltså det var två "IVF-mammor" jag känner till som hade svårt att ta till sig sina barn, den ena höll ungen som vore det en baquette. jag tror att dom som planerat sina barn länge får orealistiska drömmar, allt är rosa och gullgull. När ungen sedan kommer och spyr, skiter och skriker blir det en chock. Min erfarenhet är, det är nästan negativt att vara för planerad och efterlängtad.
Inlägg #53: Postat: 2003-10-28 21:05:00
Sunny
Du verkar inte känna till att adopterade barn begår självmord 4 gånger oftare än andra? Gå in på adoptionscentrum. där finns debatter för oss adoptivbarn o där får du veta varför så många av dem är emot adoption. Mina barn är planerade. Det är varje barns rättighet. Det kan hända så mycket ändå under resans gång.
Inlägg #54: Postat: 2003-10-28 22:22:00
Jag
Att adopterade begår självmord ngt oftare känner jag till men 4 ggr så ofta, det tror jag inte. Jag känner personligen bara adoptibarn som mår bra och det gör faktiskt dom flesta, det visar också us. En del kan bli adopterade väldigt sent, så sent som vid 6 års ålder och då är det väl inte underligt att det går fel.
Inlägg #55: Postat: 2003-10-28 22:25:00
Jag
Såg ett program om en vuxen adopterad man, han hade levt 6 år på en bordell någonstans i Korea, inte underligt att han mådde dåligt. Hade väl egentligen inte med själva adoptionen att göra. Hur som helst tror jag att om Emma F fött stt barn hade det gått alldeles jättebra, det gär det nästan alltid. Jag har aldrig hört någon säga oj varför gjorde jag inte abort. Mitt första barn var inte planerat, han var/är precis lika älskad som sin planerade syster.
Inlägg #56: Postat: 2003-10-29 16:36:00
Emma
Jag: Jag är ganska övertygad om att du är rätt loco. Hur kan du under din lilla trygga pseudonym sitta och domdera och orera om att : jag tror minsann att det hade gatt jättebra om den här okända personen som jag enbart känner till genom en text jag läst av henne- hade fött barn- FÖR DET GAR DET NÄSTAN ALLTID, och det här är fel och det här är rätt och jag vet bäst för jag känner minsann den och den. Helt loco.
Inlägg #57: Postat: 2003-10-29 16:39:00
Emma
Jag tror helt enkelt att du pa natt galet sätt sitter och tar at dig av min abort bara för att du själv var "oplanerad". Da säger jag: sluta ta at dig sa mycket
Inlägg #58: Postat: 2003-10-29 22:15:00
Sunny
Min mamma ber än i dag om hon inte dött ännu Gud att låta oss barn dö på plågsammast möjliga sätt: hennes hat till oss ovälkomna snarare ökar med åren o vi är alla ovälkomna eftersom hon blev nekad abort. Gissa om vi barn allihopa arbetart för fri abort? Nej inte är det underligt att adoptionerna går fel: vem påstår det???
Inlägg #59: Postat: 2003-10-29 22:20:00
Sunny
Tvärt om: barnen har ofta många svåra seperationer o annat i bagaget: att födas oönskad ger en mycket dålig start i livet. Ingenting jag önskar någon enda människa. Enligt adoptionscentrum så kan siffran 4 ggr till o med vara i underkant eftersom många adoptivföräldrar rdrar sig för att rapportera självmord o försök som misslyckats. Adoption måste vara sista utvägen . Att undvika oönskade barn måste prioriteras.
Inlägg #60: Postat: 2003-10-30 15:42:00
Jag
Träffade ett adopterat barn igår, 6 år och helt ljuvlig. Föddes i Brasilien och har nu 2 underbara föräldrar och ett mkt priviligierat liv. Kom till Sverige vid 4 månaders ålder och hade då tillbringat cirka 1 månad i Brasilien med sina adoptivföräldrar. Som Lena Sundström skrev i Metro igår, adoptivbarn och adoptivföräldrar lever vanliga liv.
Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Laddar...