Inlägg #1: Postat: 2003-10-17 15:38:00
|
Emma |
Jag lovar, det kommer störa dig ännu mer när du ser de där tva bla strecken pa testet och vet jävligt väl att du skyddat dig pa bästa tänkbara vis. 2003 eller ar noll. Man tror att man sa säker och trygg och kan gardera sig. Det ÄR störande. Att hänga löst.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-10-17 15:58:00
|
A |
Det har inte hänt än och jag är typ snart i klimakteriet. Jag vet inte vad som hände dig men jag har bekanta som gått igenom flera aborter och sen sitter och tycker synd om sig själva. Och frågar man dom så säger dom alla samma sak - men jag haaaar skyddat mig. Right.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-10-17 23:05:00
|
Jag |
Jag blir också så himla störd av det där med "spruckna kondomer". Tror inte ett skit på det. Jag har använt kondom jättemkt som prev-medel och aldrig någonsin har den spruckit. Vidare tycker jag man kan tänka på att det vi i Sverige kallar existensminimum, så mkt är det bar 20 av jordens befolkning som äger. I Sverige kan man alltid ta hand om ett barn. Själv var jag ett ovälkommet barn, jag älskar livet.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-10-17 23:06:00
|
jag |
Och jag har lika stor rätt att leva som dom som var planerade. Dessutom hur många människor på vår jord är planerade, inte hälften ens skulle jag tro.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-10-18 14:28:00
|
Alvunger |
Det är skillnad på att vara oplanerad o ovälkommen. De som blir gravida oplanerat kanske beslutar sig för att föda barnet - alltså är barnet välkommet. Men i de fall då en abort genomförs innebär det ju att barnet är både oplanerat och ovälkommet. Det vore inhumant mot såväl föräldrar som barn att föda då.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-10-18 14:33:00
|
sandra |
Jag. Det är en sak att fatta beslut själv, en annan att döma andra för deras. Att ta hand om ett barn för att man har en ekonomisk möjlighet? Barn förtjänar kärlek, inte känslan av att finnas till bara för att det finns ekonomiska förutsättningar..
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-10-18 14:51:00
|
Johannes |
Till jag: Jag kan intyga att kondomer visst spricker. Fast har man aldrig haft ordentlig sex under hela sitt liv så förstår jag att du ställer dig frågande till fenomenet...
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-10-18 16:09:00
|
Sunny |
Att sign "Jag" var ett oönskat barn har vi nog redan gissat?Ett tips: om din mamma fortfarande lever så för sök att göra upp det med henne i stället för att låta sådana som Emma umgälla.
O visst spricker kondomer i bland.
C.a 3-5 räknar man med. I bland för att den sätts på fel eller har passerat bäst föredatum men oxå för att kvinnan kan vara för torr.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-10-18 17:30:00
|
Greg |
Alvunger: Om ett barn är ovälkommet från modern är det alltså rätt med abort, hur bör man göra om det är ovälkommet från fadern då ? eller är det bara hur välkommet det är från moderns sida som är intressant för barnets räkning ?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-10-18 22:55:00
|
Magnus Löwendahl |
Nu börjar vi komma någonvart. Men då var det ingen som ville svara!
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-10-19 00:23:00
|
Sunny |
Greg. Är barnet välkommet av en av föräldrarna bör de nog talas vid seriöst?
För barnet är det enda viktiga ifall någon är redo att ta hand om ett barn i c.a 20 år o sedan leva i en tät relation resten av livet?Mamma eller pappa spelar nog ingen roll för barnet.
Jag vill INTE föda ett barn som jag själv ska skiljas ifrån.andra kvinnnor tänker olika: det finns ju de som blir surrogatmödrar.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-10-19 13:35:00
|
Greg |
Sunny: visst bör de göra det, men det är inget som krävs, kvinnan har full rätt att både abortera bort barnet som pappan vill ha eller välja föda barnet trots pappan inte vill ha det. Finns kanske ingen bättre lösning, men det är inte konstigt att det föds fler barn där pappan inte känner för barnet än tvärt om, för tvärt om läget inträffar nästan aldrig, vill mamman inte ha barnet gör hon abort helt enkelt, hon äger all rätt till barnet.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-10-19 17:57:00
|
Emma |
jag tycker inte mamman har all rätt till barnet. Barnet är hälften mammans och hälften pappans. Problemet är att det är mammans kropp som som maste genomga aborten. och bära barnet. Om pappan absolut inte vill sa vore det illa mot barnet och honom-som faktiskt ocksa är en individ precis lika viktig som barnet i allt det här. Det finns inget svar för det är illa mot mamman ocksa om hon verkligen vill ha barnet och maste genomga abort.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-10-19 17:59:00
|
Emma |
sen är det ju klart att man inte kan generalisera. Alla situationer runt graviditeter är ju olika
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-10-19 18:33:00
|
Sunny |
12 Nej nån perfekt lösning finns inte utan man får ta den minst onda.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2003-10-19 23:01:00
|
Greg |
När kvinnor ensamt vill ha ett barn, ja då skall män ta sitt ansvar och betala underhåll, men när kvinnan inte vill ha barn men mannen vill då plockar hon bort det. Jag tycker nog det är mer kvinnans rättigheter än barnets man ser till, mäns rättigheter finns inte i samanhanget överhuvudtaget.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2003-10-20 12:09:00
|
Magnus Löwendahl |
Ingen som svarar?
|
|
Inlägg #18: Postat: 2003-10-20 13:15:00
|
Emma |
varför svarar inte du magnus!:
|
|
Inlägg #19: Postat: 2003-10-20 14:09:00
|
Sunny |
Greg: jag förstår de kvinnor som hjälper till som surrogatmammor: Själv skulle jag inte klara av det. Ingen man kan kräva det av en kvinna.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2003-10-20 14:14:00
|
Biff |
Greg, vi män får helt enkelt bita ihop och acceptera denna orättvisa. Ska man dra det till sin spets, kan kvinnan alltid kasta sig ut för en trappa och landa på mage, så fostret slår ihjäl sig. En enda sitution i livet, där kvinnan verkligen har makt över mannen.
|
|