Inlägg #1: Postat: 2003-10-17 11:12:00
|
Yanni |
Blockpolitik känns unket. Jag tycker också att man ska lägga ner landstingen, men vem som kommit med förslaget är ointressant. Om alla jobbade för vettiga lösningar istället för att tjäbbla om vems fel det ena och det andra är, skulle allt bli mycket bättre!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-10-17 11:33:00
|
TW |
Du får säkert som du vill. Moderaterna försökte ju driva Stockholms Läns Landsting i konkurs genom sin kriminella politik och som det ser ut nu så lyckades de nästan. De lyckas säkert nästa gång.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-10-17 11:51:00
|
Robban |
Undrar just hur många ideer, debatter, samförstånd och beslut vi väljare går miste om pga politikernas prestige och oförmåga att erkänna sina brister?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-10-17 12:29:00
|
Thomas L. Aabo - Skåne autonom delstat! |
Nej, landstingen ska inte läggas ner. Däremot ska de återfå de uppgifter som de hade då den moderna varianten av landsting infördes 1860.
Subsidaritetprincipen ska gälla också inom Sverige.
Dessutom ska region Skåne få ännu mera självstyre.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-10-17 13:48:00
|
Hannes |
Håller helt med dig. Landstinget är en ineffektiv, penningslukande politisk lekstuga som förslösar miljarder av våra skattekronor som annars kunde gå till verklig sjukvård.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-10-20 06:48:00
|
Jan Schmidt |
För en gångs skull håller jag med Yohannis - landstingen bör läggas ned, kommunerna också åtminstone bör kommunalskatten avskaffas. Men, YP; du glömmer att tala om vem som ska ansvara för "bisakerna" kultur, kollektivtrafik och utbildningar..? Eller ska man bara skrota dem, rakt av?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-10-21 12:55:00
|
Per W |
Ytligt och okunnigt! Tyvärr har jag inte tid och lust att i detalj bemöta dig. Kort bara:
1 Politker är våra valda representanter. De står för olika syn på hur vård och välfärd skall fördelas. Deras "käbbel" är det vi kallar demokrati.
2 Det behövs en demokratiskt styrd nivå, som garanterar medborgare så likvärd vård som möjligt.
|
|