Om de våldtaga kvinnorna

Den här tråden diskuterar artikeln Om de våldtaga kvinnorna.
Inlägg #1: Postat: 2003-10-06 10:17:00
Katta
Intressant. Några tankar: Det är svårt för en kvinna att vända sig till kvinnojourer eftersom de oftast har fullt. De flesta kvinnor får telnr till socialjouren och där får de återigen rådet att kontakta kvinnojouren, moment 22. Har kvinnan då också barn och inget socialt skyddsnät så har hon förmodligen ingen annan möjlighet än att stanna hos mannen. Det absolut vanligaste scenariot i min värld som socionom ser ut så.
Inlägg #2: Postat: 2003-10-06 11:01:00
Mats
Inlägg #3: Postat: 2003-10-06 14:08:00
Sunny
Billy: En mycket bra o empatisk artikel som belyser den "andra sidan av saken." men även några av dina atriklar om oskyldiga män har varit mycket bra. Bara ditt inlägg ang. de syraskade flickorna var ett bottennapp. Kram Sunny
Inlägg #4: Postat: 2003-10-06 16:57:00
Jörgen
"Jag skulle kunna tänka mig att åtminstone en kvinna får ett slag på käften av någon man någonstans mellan Haparanda och Ystad bara under den tiden det tar mig att skriva den här artikeln" Undersökningar i bl a Norge och England påstås ju visa att det är fler kvinnor som slår sina män än tvärtom.
Inlägg #5: Postat: 2003-10-06 20:11:00
Anna Dr
Bra och välskriven text Billy! Det är viktigt att såna som du även skriver om sånt här för att ge debatten lite mer nyans. Tack.
Inlägg #6: Postat: 2003-10-17 06:19:00
Svensson
Den sexuella öppenheten är en skenbild, en illusion - verkligheten ser helt annorlunda ut och dessutom skiljer sig öppenheten regionalt och lokalt.
Tonåringar som utsatts för sexuella övergrepp har skamstämplats på vissa orter.
Inlägg #7: Postat: 2003-10-17 12:12:00
Billy Butt
Jag har meddelat Sourze redaktion att jag inte längre är beredd delta i sådana här repliksdiskussioner. De bara förorsaker personangrepp och förstör debatten. I fortsättning kommer jag, efter att ha skrivit en artikel, inte att delta i kommenters sidorna. Om mitt namn dyker upp här är det INTE jag som skrivit inlägget. Det här är därför mitt sista inlägg på replikssidorna. MvH Billy Butt
Laddar...