|
Inlägg #1: Postat: 2003-10-03 11:32:00
|
|
fr€dd€ |
ja, jag vet att du har svårt att bli upprörd, du befinner dig ju inte i samma system som honom så att säga, du är ganska avskild din egen sanning och det som har skett i Sverige, detta är något som kommer att tentas på journalishögskolan framöver
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-10-03 11:33:00
|
|
fr€dd€ |
det är svårt att kasta sig från blöjbyten och blaha till dom stora frågorna, så jag förstår dig, och jag respekterar det.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-10-03 14:41:00
|
|
Anna Li |
:- Lilla gubben på dig med. Jaaaa ska du börja på journalisthögskolan och ägna dig åt de stora sammanhangen. Det kan ju rimligtvis inte lilla jag förstå, som är sååååå långt ifrån dem. Förmodligen har jag aldrig varit i närheten av en högskola. För jag har ju barn och då är man väääääldigt långt från de stora frågorna och har ingen annan identitet.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-10-03 14:42:00
|
|
Anna Li |
Jag hoppas verkligen att ditt svar till mig var ett billigt retoriskt försök att vara spydig och lite lustig. För om du är seriös har du verkligt allvarliga attitydprobem.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-10-03 18:14:00
|
|
Frågvis |
Så du väljer vad i Aftonbladet som är sant? Oj, han har slagit ner någon.. döm ut honom! Han har besöksförbud hos sina föräldrar.. döm ut honom! Vad fan vet du om hans föräldrar. Vad vet du om den eller dem han slog ner?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-10-03 18:55:00
|
|
Anna Li |
Om han har blivit dömd i domstol för ett antal saker så är det ju fakta att han har blivit dömd för de sakerna. Och inte var det av mig.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-10-03 19:42:00
|
|
Unome |
Att Fredde går på journalisthögskolan har jag misstänkt hela tiden. Sån utsökt stilistisk förmåga. Sån skärpa i resonemangen.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-10-04 01:11:00
|
|
fr€dd€ |
skulle aldrig sätta på mig journalisthögskolan, varför? det finns inget intressant att skriva om!
möjligen en å annan artikel på sourze då det beger sig.
Ja, ann li, jag var seriös, jag har atitydsproblem:
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-10-04 01:13:00
|
|
fr€dd€ |
mina attitydsproblem sträcker sig inte mer hit: har du slagit ner folk å har besöksförbud-så får vem som helst ta dig i arslet då du är oskyldigt häktad -den delen står du för ann-li;
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-10-04 09:22:00
|
|
Sunny |
Anna Li: Vad vet du om föräldrarna här? Om det stämmer att pappan har Munchausens syndrom så förklarar det väl en hel del? Ärligt talat: om någon av syskonen som varit tvugna att stanna hos min mamma slagit ner henne, ja till om de slagit ihjäl henne så hade jag inte varit indignerad: man skördar det man sår.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-10-04 09:26:00
|
|
Sunny |
forts o att några av pappas mest utsatta barn önskade livet ur honom är oxå logiskt... Det viktiga här är väl att även de som har lite "plumpar i protokollen" ska garanteras samma rättssäkerhet som vi alla? INGEN ska behöva hängas ut i media på det här sättet.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-10-04 11:24:00
|
|
Louise |
till anna li:Om han har blivit dömd i domstol för ett antal saker så är det ju fakta att han har blivit dömd för de sakerna. Och inte var det av mig."
Varför vill du referera detta till att det är okey att lämna ut uppgifter om människor i press?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-10-04 16:53:00
|
|
Katta |
Svar 10: Med all respekt Sunny... men vet du vad du skriver? NE - "Münchhausen-syndrom efter baron von Münchhausen, rundvandring på olika sjukhus med uppvisande av en inlärd sjukdomsbild i medvetet syfte att föra sjukvårdspersonalen bakom ljuset."
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-10-04 16:55:00
|
|
Katta |
Jan satt och sa i trean att hans pappa har Münchhausen-syndrom. Det betyder inte att pappan ljuger mm, utan att Jan inte har en aning om vad han pratar om. Killen har namedropping-problem. Håller dock med om att ingen ska hängas ut i media.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-10-04 22:40:00
|
|
Anna Li |
Fredde - den tonen du har använt till mig här och i andra sammanhang är helt häpnadsväckande. Du har bl a sagt att "det verkar ju vara ruter i dig, du kan väl skaffa dig en hög lön" samt nu att du "respekterar att jag inte kan bry mig om de stora sammanhangen när jag byter blöjor".
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-10-04 22:42:00
|
|
Anna Li |
Du verkar utgå ifrån att du är i någon sorts överläge och kan klappa mig på huvudet. Det är ganska fascinerande vad du har gjort dig för bild av mig utifrån att jag är kvinna och har barn.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2003-10-04 22:43:00
|
|
Anna Li |
Du har ju i verkligheten ingen aning om vad jag har för jobb, utbildning eller lön. Ditt tonfall är makalöst nedlåtande. Nu är jag i den situationen att det mest blir så att jag skrattar åt dig när du försöker patronisera mig på det viset.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2003-10-04 22:43:00
|
|
Anna Li |
Men du borde bemöta mig respektfullt oavsett vilken situation jag befinner mig i och inte nedervärdera mig för att jag är kvinna och mamma. Ta dig en funderare på hur du har svarat mig i kommentatorsfälten, jag har reagerat på ditt tonfall vid ett flertal tillfällen, framförallt som du förefaller vara seriös i övrigt. Jag har inte ett attityd problem i fråga om 35-åringen, jag har en annan åsikt än du.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2003-10-04 22:48:00
|
|
Anna Li |
Sunny och Louise. Han har blivit dömd i domstol för ett antal saker. När han sedan blir oskyldigt misstänkt för mordet på Anna Lindh så berättar media vad han tidigare är dömd för. Media berättar i detta fall bara sanningen och jag tycker att det är relevant information. När polisen har en misstänkt för mordet tycker jag att fakta om honom är relevanta.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2003-10-04 22:49:00
|
|
Anna Li |
Skvallret som jag läste var inte mer illasinnat än vanligt kändisskvaller. Karln ska ha sedvanligt skadestånd för att ha suttit oskyldigt häktad och därefter om någon tidning farit med osanning kan de få betala skadestånd. Men skadestånd för sanningar är inte rimligt att förvänta sig. Och Sunny, jag gör inga försök att vara domstol en andra gång, varken att fria eller attt fälla. Jag bara konstaterar att han blivit fälld, det är fakta, fakta är okej att berätta.
|
| |