Inlägg #21: Postat: 2003-10-03 14:30:00
|
Inka |
Biff, anser du att allt är sex måste ditt liv vara oerhört enahanda.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2003-10-03 14:34:00
|
Biff |
Inka, jag skojade med dig på psykoanalysens vägnar. Men du måste väl erkänna att sex utgör en ganska stor del av livet iaf.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2003-10-03 15:09:00
|
Yanni |
Bra svar Alvunger! Tjat är lika sexigt som någon som tycker synd om sig själv. Man går verkligen igång...
|
|
Inlägg #24: Postat: 2003-10-03 16:30:00
|
daniel. |
Biff: jag skrev inte att alla män uppfattas som tänkbara våldsmän av alla kvinnor. Men om hon följer med hem och han tjatar, tjatar, tafsar, tjatar osv. så är det lätt hänt att han uppfattas som ett hot.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2003-10-09 22:56:00
|
Billy Butt |
Tjatar, tafsar - ett hot? Inte enligt lagens mening käre Daniel. Ta reda på fakta innan du kissar på dig snälla. Du kommer med så fullständigt verklighetsfrämmande kommentarer ibland så att man undrar var du har lärt dig allt du skriver. Hot handlar om HOT.... och man kan inte döma för våldtäkt utan att HOT eller våld förekommer oavsett hur än mycket tjat som förekommit. Nu börjat du låta som en del av de kaffedrickande okunniga nämndemännen vi har i det här landet.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2003-10-09 22:58:00
|
Billy Butt forts |
Det är sådana nämndemän som dömt fel och förorsakat de många felaktiga domar som resulterat i miljontals kronors kostnad för skattebetalaren då resning, frikännande & skadestånd för att inte glömma försvars och rättegångskostnader som förekommit.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2003-10-10 10:10:00
|
Jörgen |
MEN för h-e ge dig nu Billy!!! Eller ta åtminstone en grundkurs i läsförståelse... Skrev han att det ÄR ett hot? Nej! Skrev han att det var olagligt och att någon borde dömas för det? Nej! Han skrev bara att det´kunde UPPFATTAS som ett hot! Men jag förstår att du har problem med just det ordet... Cheezes, och så klagar du på att daniel är en dålig debattör, och som "bevis" för detta säger du att han skriver för många kommentarer. Jaha, men du då??
|
|
Inlägg #28: Postat: 2003-10-10 13:15:00
|
Billy Butt |
Problemet Jörgen är att i många domar har nämndemännen dömt på att kvinnan sagt att hon upplevt ett hot. I resningsfallen har det visat sig att det inte fanns något hot. Männen blev oskyldigt dömda. Sorry - du får acceptera detta som fakta annars får su gå till HDs arkiv och kolla själv!
|
|
Inlägg #29: Postat: 2003-10-10 13:16:00
|
Billy Butt |
Det ska inte räcka med att kvinnan upplever ett hot. Man måste överväga om gärningsmannen haft "uppsåt" att hota. Jag föreslår att du tar kurs i juridik - såsom jag gjort nyss.
|
|
Inlägg #30: Postat: 2003-10-21 23:29:00
|
weena |
Jag tror inte att Billy Butt måste påpeka att han "tagit kurs i juridik" fler gånger. Alla har uppfattat det vid det här laget. Grattis!Besserwisseratttyden genomsyrar varenda inlägg och den är så...patetisk.
|
|