Inlägg #1: Postat: 2003-10-03 10:15:00
|
forts |
så skulle jag inte tycka att han uppvisar dålig moral. Jag skulle tycka att han var ett ärkesvin vem vill tjata sig till sex? är det kul att ha sex med nån som inte är tänd på en? o allvarligt börja fundera på vederbörandes sexuella inställning samt syn på kvinnor. Och svaret skulle göra mig rädd, vem är så sjuk så han tjatar sig till sex? Folk med en någorlunda hyfsad sexualsyn vet att sex är något som sker med bådas gillande, och tjatar
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-10-03 10:15:00
|
forts |
man på någon så är det ju knappast med dennes gillande det sker. Alltså kan vi sluta oss till att män som inte tar ett nej första gången, 2, 3, 4 osv inte respekterar tjejen, bara är ute efter egen njutning/vinst och en sådan man kan jag lova er att jag och flera andra tjejer skulle vara skiträdd för. Det är ju just den typen av man som i en "förlustsituation" är benägen att gripa till våld, eftersom det uppenbarligen är ett personligt korståg för att få bruden i säng.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-10-03 10:17:00
|
forts |
om en man jag inte känner hade börjat tjata på mig hade jag blivit skiträdd. Framförallt om jag redan låg o hånglade med honom o faktiskt gillade honom. Som sagt, att tjata en tjej i säng är inte dålig moral. Det är en jävligt taskig kvinno/sexualsyn som vi snarast borde göra något åt. Och nej, jag har inte skrivit att detta är våldtäkt eller ens straffbart. Men jag tror att det kan förklara många av de fall där kvinnan upplever att hon blivit våldtagen.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-10-03 10:18:00
|
forts |
Hon ljuger alltså inte om hon anmäler våldtäkt efter en sådan natt. För hon ville ju inte ha sex, sade nej flera ggr, men från det första nejet till det sista njaet hände något. Jag gissar att det inte var kåthet.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-10-03 10:29:00
|
JoeHill |
Om "att tjata till sig sex" kan likställas med våldtäckt, kan väl bjuda en tjej på en drink för att senare gå hem och ha sex likställas med prostitution.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-10-03 10:31:00
|
JoeHill |
Eller varför inte anmäla alla som kör bil för mordförsök.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-10-03 10:37:00
|
Alvunger |
eller kan du ju läsa om mitt svar tre en gång till o kolla om jag tyckte att det var våldtäkt och straffbart. Du kanske missade det första gången du läste, el bara bestämde du att jag tycker så..Suck..
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-10-03 12:44:00
|
JoeHill |
Har jag påstått att DU likställer tjat med våldtäckt?...nej...suck.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-10-03 13:01:00
|
Jon B |
Ibland säger människor nej till olika saker pga att man tycker att man inte borde, trots att man vill. Ett "nej" som ändras till ett "ja" behöver alltså inte bero på ändrad vilja. Men med den utgångspunkt du väljer instämmer jag i ditt resonemang.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-10-03 13:38:00
|
Biff |
Det är lite underligt att du gillar den här artikeln Josefin... den genomsyras ju av ett sådant kvinnoförtryck! Kontentan är att en kvinna inte är ansvarig gör sina handlingar, för hon vet inte bättre. Går man hem med en person en lördagskväll, borde man väl för i djävulen ta med i beräkningen att hon eller han kanske vill ha sex! Eller vet inte kvinnor vad sex är?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-10-03 13:42:00
|
Biff |
Nu tycker inte jag heller att man ska fortsätta tjata på en som säger nej... det är bara den här IQ-befrielsen av kvinnor som jag stör mig på i artikeln.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-10-03 13:45:00
|
Inka |
Biff, problematiken ligger just där. Varför förutsätter du som man? att man ska måsta ta sexuella inviter med i beräkningen? Och är kvinnor som vägrar göra det IQ-befriade?
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-10-03 13:56:00
|
daniel. |
Biff: oehört komiskt att du tolkar in min artikel som kvinnoförtryck. Det är snarare du som faller i den fällan när du tolkar in den som det.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-10-03 14:01:00
|
daniel. |
Biff forts:Du kanske skull läsa artikeln... men jag kan sammanfatta den i några få ord för dig:
Kvinnor är absolut inte viljelösa eller intelligensbefriade - de är på exakt samma snittnivå som män. Men det finns situationer som en kvinna kan uppfatta hotfulla, utan att egentligt hot föreligger pga av mannens fysik och därför efter mycket tjat mot sin egen vilja accepterar att ha sex - för att inte riskera något värre.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-10-03 14:03:00
|
daniel. |
Det är inte så vanligt men tyvärr händer det. Och det handlar inte om viljelöshet eller låg intelligens. Snarare ett krasst konstaterande att mannen i situationen som jag beskrev har ett övertag som kan uppfattas som hotfullt.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2003-10-03 14:05:00
|
daniel. |
Och kontentan av artikeln är att Ett Nej Betyder Ett Nej.
nå, vad är det som nedvärderar kvinnor i den?
förresten är det märkligt att alla som har läst in sånna saker i min text är män, och då män som ivrigt debatterar MOT feminism och feminister
|
|
Inlägg #17: Postat: 2003-10-03 14:19:00
|
Anna Li |
Fem poäng till Alvunger för första kommentaren. Det är osannolikt att man blir kåt av tjat. Extremt osannolikt. Jag känner faktiskt ingen som tänder på just tjat.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2003-10-03 14:22:00
|
Biff |
Inka, män är sex, kvinnor är sex, allt är sex! Förnekar du detta? Daniel, Du skrev just att kvinnor ser alla män som tänkbara våldsmän. Om det nu är så, varför följer kvinnan med mannen hem alls? "Hon vill bara hångla"? Just det, välkommen till verkligheten... du bygger din teori om kvinnors uppfattning av män på din egen uppfattning av män... Du menar också att kvinnor inte ka
|
|
Inlägg #19: Postat: 2003-10-03 14:23:00
|
Biff |
säga "nej" så att män förstår det, och skyller detta på männen. Varför inte skylla på kvinnorna? -För de är för svaga, borde svaret bli. Där har du det kvinnoförtryckande...
|
|
Inlägg #20: Postat: 2003-10-03 14:30:00
|
Biff |
Anna Li, men det är defenitivt en komplimang!
|
|