|
Inlägg #1: Postat: 2003-09-30 21:24:00
|
|
Katta |
Det blir iofs bättre för varje artikel du skriver. Från det att det var feministernas fel och vi var en djävlar eller liknande till att det nu bara är "låtsasfeministernas" fel.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-09-30 21:26:00
|
|
Katta |
Du säger att du stödjer dig på en massa rättsprotokoll och att allt du säger är sant för "du vet". Då vill jag att du publicerar de fakta du har att det är Belindas fel att kvinnor rapporterar falska våldtäkter.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-09-30 21:28:00
|
|
Katta |
Dessutom anser jag att det enda du bevisar med dina texter är att vårt rättssystem fungerar, för ingen av dessa killar har blivit dömda utan frikända. Det vore värre om det satt en massa män oskyldigt fängslade... men som det är nu så går istället en massa skyldiga män fria för att det är så många riktiga våldtäkter som inte går att bevisa. Eller fall där kvinnan är skrämd till tystnad.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-10-01 00:01:00
|
|
Greg |
Han kritik går ju ut på att kvinnorna inte blir straffade för sina falska anmälningar.
Det visar väl inte att rättsystemet fungerar.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-10-01 00:22:00
|
|
Katta |
Precis som han skriver så hoppas även jag att åklagaren väcker åtal mot henne om det finns tillräckligt underlag. Ingenting av det han skriver visar på att kvinnorna skulle förfördelas av vårt rättssamhälle. Anledningen till att hon inte sitter häktad bereor på vår syn på våldsbrott och icke våldsbrott.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-10-01 00:22:00
|
|
Katta |
Ingenting av det jag har kunnat läsa ut av hans artiklar tyder på att kvinnor kommer undan. Snarare i de flesta fall att den tekniska bevisningen inte håller för att åttala mannen, men det är inte brottsligt vad det gäller tjejen.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-10-01 00:24:00
|
|
Katta |
Hur pass vanligt det är att kvinnor falskanmäler vet jag inte och jag tror inte det är möjligt att kunna presentera någon statistik heller pga så många nedlagda våldtäktsutredninger.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-10-01 00:26:00
|
|
Katta |
Bäst att vara övertydlig dock : Jag anser att det är förkastligt av de kvinnor som utsätter män för detta. Men jag har svårt att tro att de kommer undan med det, med tanke på hur många verkliga våldtäkter som inte ens tas upp i rätten.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-10-01 03:21:00
|
|
Billy Butt |
Herregud Katta - jag har inte tagit kritiken mot dig från andra läsare här på allvar tidigare, men när du skriver inlägget svar6 börjar jag undra om dig. Du skriver: "Ingenting av det jag har kunnat läsa ut av hans artiklar tyder på att kvinnor kommer undan" SKAFFA GLASÖGON KATTA OCH LÄS IGEN. MINA ARTIKLAR handlar ju just OM KVINNOR SOM KOMMER UNDAN!!!!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-10-01 03:45:00
|
|
Katta |
Min poäng var just den att du inte bevisar det utan skriver tidigare att vi bara ska lita på att du vet. Inget av de fall du skrivit om är bevisat att tjejerna ljög. Fram tills dess att det bevisas tänker jag inte anklaga dem för att vara lögnare.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-10-01 03:48:00
|
|
Katta |
Av 8 stycken kommenterar du ett och sedan skriker du versaler en massa dravel om att jag borde skaffa brillor. Ska jag tolka det som att du håller med mig i resten av det jag skrev.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-10-01 11:46:00
|
|
Billy Butt |
Klart jag håller med en del av det du skriver, men du måste förstå en sak Katta: Jag kollar allt innan jag skriver det. Du har möjlighet att kolla det jag skriver. GÖR DET! Om du inte orkar kolla upp det då ska du låta bli kritisera innehållet. Tänk om alla misstrodde varenda tidnings journalist? Hur vore samhället då? Jag tycker du resonerar lite konstigt ibland ingen illa menad
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-10-01 11:50:00
|
|
Katta |
Billy Butt, du missar något som du av naturliga skäl inte kan veta. Jag arbetar med dessa frågor, bla bistår jag kvinnor i rätten. Du kommer med utstickande "fakta" men anser att det är jag som ska redogöra för källor. Konstigt resonemang. Styrk dina uttalanden själv istället.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-10-01 11:53:00
|
|
Katta |
Jag tror att du är väl medveten om var problemet ligger. Du kan inte bevisa att tjejerna ljuger, för det finns lika stor om inte större chans att de faktiskt talar sanning. De upplevde att de blev våldtagna. Jag medger att det säkerligen finns tjejer som ljuger men det kommer aldrig igenom en rättegång, herregud det gör ju knappt en tjej som verkligen blivit våldtagen. Jag inser att detta kan verka provocerande med din bakgrund men det är min fasta övertygelse.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-10-01 11:55:00
|
|
Katta |
Jag har aldrig skrivit att man ska misstro varenda yrkesjournalist, jag har skrivit att man ska vara på det klara med att pressen inte alltid förmedlar den "sanna" bilden. Tror de flesta av oss är väl medvetna om det.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-10-01 12:38:00
|
|
Billy Butt |
"De upplevde att de blev våldtagna" skriver du! Om jag "upplever" att jag blir "rånad" betyder inte att jag blev rånad. Jag kanske blev "lurade". Begreppen är olika. Våldtäkt är ett begrepp som har missbrukats i massmedia och DÄRFÖR kan vissa kvinnor "uppleva" att de blivit våldtagna. Katta jag orkar inte hålla på tjafsa med dig men det skulle förvåna dig hur väl påläsd jag är i detta ämne - så jag sätter punkt för debatten med dig här och nu. Acceptera vad jag skriver eller ge f-n i det.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2003-10-01 12:41:00
|
|
Katta |
Klart jag accepterar att du inte orkar debattera. Men det betyder inte att jag inte tänker skriva vad jag tycker. Du kommenterar min person och mina evteuella behov av glasögon mer än du kommenterar mina åsikter så att du låter bli gör nog ingen större skillnad faktiskt.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2003-10-01 12:42:00
|
|
Katta |
Men märk väl att en kvinna som tror sig blivit våldtagen och anmäler detta, hon ljuger inte.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2003-10-01 13:27:00
|
|
Billy Butt |
Sorry Katta - jag måste tillägga en sak efter ditt svar 18. Nu förstår jag hur du resonerar. Du har ONEKLIGEN bevisat att du tillhör den "halvkokta" varianten av feministkåren. Jag skulle vilja få dig mot mig i en TV debatt - du skulle falla ihop på första 10 sekunderna! Nu sätter vi punkt och respektera varandra. Jag respekterar dina åsikter även om jag tycker vad jag vill om dem. Du får också tycka vad du vill om mina åsikter.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2003-10-01 17:28:00
|
|
Katta |
Det var snällt att jag får tycka vad jag vill ; Du har ett konstigt sätt att visa att respekterar folks åsikter. Halvkokt eller ej, jag är gärna villig att diskutera med fok som har andra åsikter... Förstår bara inte vad tvdebatt har med saken att göra, kan du inte överbevisa mig i ett skriftligt forum fungerar det säkert inte heller i en studio. Ha det gott...
|
| |