Inlägg #1: Postat: 2003-09-30 21:22:00
|
Inka |
Din rubrik och ingress är lika katastrofalt utformad som vanligt. Hon är inte dömd än, Billy Butt, så ditt ylande om "ännu en kvinna som ljugit om våldtäkt, åh herregud!!!" är ...ljug.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-09-30 21:23:00
|
Katta |
Hörrudu Billy, om det nu är som så att de feminister du nämner inte är riktiga feminister enligt dig... och du inte menar de seriösa feministerna, kan du då inte bara låta bli att blanda in dem i dina artiklar. Jag är övertygad om att det finns tillräckligt med slagkraft utan feminister för att folk ska läsa vad du skriver.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-09-30 22:18:00
|
Anna Li |
Vad klagar du på egentligen?? de fall du tar upp visar bara att rättssamhället fungerar när det gäller att fria oskyldiga män. Betydligt värre är att rättssamhället fungerar så dåligt när det gäller att döma skyldiga män. Låt nästa artikel handla om det!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-09-30 22:18:00
|
Johannes |
Intressant: "inte en till falsk våldtäkt". Var var den första? Kollade upp det tidigare fallet du hänvisade till, som lades ned pga bristande teknisk bevisning. Sist jag tänkte till var inte det synonymt med att anmälaren ljög. Tysk media har förresten hängt ut henne med bild med benämningen "lögn-ludret", så du borde vara nöjd. Nu har även hon sågats i media. Hoppas hockeyspelarna kan sova gott nu och att de inte är lika ledsna längre.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-09-30 22:57:00
|
Björn |
Hela artikeln andas kritik av hur rättssamhället agerar. Men hur skulle rättssamhället agerat då? Har någon gripits för ett grovt våldsbrott måste vederbörande hållas inspärrad, och om sedan bevisningen inte håller ska den misstänkte släppas. Så har skett, vad är felet?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-10-01 08:13:00
|
Tessan |
Medan du skrivit denna artikel har det hänt ett antal riktiga våldtäkter där människor förnedras och mår dåligt i resten av sina liv och som aldrig kommer att anmäla förövarna som fortsätter och fortsätter...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-10-01 08:27:00
|
q |
Det är dags att börja undersöka de kvinnliga maktstrukturer som gör att kvinnor gång på gång kan manipulera rättsystemet och komma undan med det. För uppenbarligen så behandlas kvinnor mycket mildare av domstol. Alla kvinnor måste ges kollektiv skuld för detta förräderi och svek, och måste kollektivt bestraffas.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-10-01 10:52:00
|
Rolf Hansson |
Billy Butt talar om våldtäkt som om det är en fråga om svart eller vitt, dvs. att det skulle gå att med 100 säkerhet avgöra antingen att den åtalade är skyldig eller att anmälaren ljuger. En sådan absolut säker bedömning går förstås att göra om det handlar om överfallsvåldtäkter där det dessutom finns teknisk bevisning.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-10-01 11:56:00
|
Malin Michea |
Anledningen till att den misstänkte mannen får sitta i häkte i 14 dagar, medan kvinnan som misstänks har ljugit inte får sitta en enda dag, är väl egentligen ganska uppenbar? I mannens fall misstänkte man ett oerhört seriöst brott, ett våldsbrott. Därför tycker jag det är helt rimligt att han hålls inom säkert förvar tills man kan fastställa om han är en fara för andra kvinnor eller inte.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-10-01 23:29:00
|
q |
Tjejer som ljuger om våldtäkt borde tvångskastreras och få sina namn och foto utsatt i tidningarna! Då kunde alla människor se och bespotta dessa jävlar!
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-10-04 11:37:00
|
T.L |
knappt har ljudet från den senaste kränkande frågan i domstolen om hennes alkohålvanor, sexvanor och vad hon hade på sig, klingat ut förrens nästa kvinna våldtagits, ja, fan.
skärp dig,
fan.
/T
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-10-04 13:02:00
|
Yanni |
Åh, nej inte en våldtagen kvinna till!
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-10-09 03:35:00
|
Elin |
Man sitter haktad olika lange eller alls beroende av brottets natur. Ju storre fysisk fara man utsatter medborgarna for, desto langre far man sitta inne. Inget konstigt med det.
"Det finns dock en skillnad som enligt vad jag erfar är markant och det är att de flesta kvinnor som anmäler sexbrott idag får gehör för sin sak i form av att männen omedelbart blir gripna enbart på kvinnans uppgifter, emedan kvinnor som anmäler falskt hittills i Sverige har undkommit straff."
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-10-13 16:51:00
|
RM |
Om män engagerade sig i frågor som kvinnomisshandel, våldtäkt osv kanske sånt skulle minska och så vore risken mindre att bli falskt anklagad...
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-10-17 12:12:00
|
Billy Butt |
Jag har meddelat Sourze redaktion att jag inte längre är beredd delta i sådana här repliksdiskussioner. De bara förorsaker personangrepp och förstör debatten. I fortsättning kommer jag, efter att ha skrivit en artikel, inte att delta i kommenters sidorna. Om mitt namn dyker upp här är det INTE jag som skrivit inlägget. Det här är därför mitt sista inlägg på replikssidorna. MvH Billy Butt
|
|