|
Inlägg #1: Postat: 2003-09-29 18:02:00
|
|
Cath |
intressant, bra tänkvärt!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-09-29 19:04:00
|
|
sten |
En artikel nyligen konstaterade att en utskällning kan såra lika mycket som våld mot barn.Det är viktigt att föräldrar och andra vuxna reagerar så att man kan ändra sig men det är viktigt att det sker på ett vänligt och ansvarsfullt sätt
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-09-30 08:13:00
|
|
Sunny |
En mycket tänkvärd text!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-09-30 10:56:00
|
|
Robert |
Mycket bra reflektion! Jag har ocskå erfarenhet av vuxna som inte förstår när det räcker, och som fortsätter ett gräl på ett destruktivt sätt. I själva verket tror jag att dessa vuxna saknar någon form av grundläggande generositet gentemot omvärlden. Ofta är det ett sätt för bräckliga människor att ta ut sin egen frustration på de som är svagare, vilket är ganska ynkligt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-09-30 10:58:00
|
|
Anna Li |
Bra tanke! Men jag tror att vuxnas utkskällningar många gånger är ett sätt att få utlopp för sin frustration, inte alltid har ett så gott pedagogiskt syfte. Och med små barn som ofta inte lyssnar alls, för att sedan göra just det man varnade dem för, vilket dessutom orsakar massa jobb för en som förälder så är det mkt frustration som ska ut. Man är inte mer än människa.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-09-30 17:21:00
|
|
Lotta |
Jävligt bra skrivet..
för mej så har riktiga utskällningar tvärtemot verkan.. jag tar inteåt mej ett skit.. utan blir bara kaxig tillbaka.. lyssnar inte på vad den säger utan skriker lika mkt själv..
rätt omogen reaktion.. men Det har visat sig att det brukar gå bättre om jag gör så än att bara ta emot.. för står jag bara där å tar det.. så fyller jag kroppen med hat istället.. då blirdet iaf värre i slutet
|
| |