|
Inlägg #1: Postat: 2003-09-23 20:41:00
|
|
Magnus Löwendahl |
"För det första vill jag klargöra att våldet som uppkommer på vissa demonstrationer och gatufester inte kan kallas våld om ens bråk när man ser till faktorerna som gjort dessa ungdomar arga." Jaså inte? Nä nä. Lycka till.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-09-23 22:45:00
|
|
AC Collin |
Hur fan kan man tro att någon kommer lyssna på vad man har att säga om man precis kastat en gatsten in i ett skyltfönster? Förklara det för mig. Finns något exempel där grupper som använder våld har lyckats uppnå sina politiska mål OCH haft civilbefolkningen med sig?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-09-23 23:46:00
|
|
LENNART EKMAN |
Om Du har tid - intresse läs mitt
"Hellre en duva i handen - än en gatsten."
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-09-24 09:20:00
|
|
Lennart Ekman |
Detta är deras egen park - varför?
Helsingborgs Dagblad 24 september 2003
Bjuv/Åstorp
Skadegörelse i Folkets park
BILLESHOLM. Polisen misstänker att några ungdomar har brutit sig in på Folkets park-området i Billesholm i helgen. På tisdagens morgon upptäcktes en del skadegörelse som polisanmäldes. Bland annat har några utomhusbord slagits sönder och flaggor har halats ned.
© HELSINGBORGS DAGBLAD 2003-09-24
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-09-24 10:27:00
|
|
Mathias Kullberg |
1 Det finns många duktiga, hårt arbetande ungdommar. Försök inte göra dig för talesman för den gruppen genom att skriva generellt om ungdommar, de förtjänar betydligt bättre än så.
2 Antingen behandlar vi dig som vuxen och bemöter ditt våld för vad det är, ett angrepp på demokratin och det öppna samhället, eller så får du finna dig i att behandlas som ett barn.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-09-24 11:13:00
|
|
JoeHill |
Med din logik kan någon som inte sympatiserar med dig, men inte får gehör för detta kasta sten på dig. Skulle du tycka det var kul? Att kasta gatsten mot en annan människa borde rubriceras som mordförsök.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-09-24 12:04:00
|
|
daniel. |
"Åsikterna som dessa ungdomar står för representerar inte en minoritet"...eh...jo, du måste nog inse det. Hade deras åsikt varit i majoritet hade vi väl levt i en revolutionär kommunistisk värld. Överskatta inte era åsikters betydelse tack!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-09-24 14:50:00
|
|
Michael Lundahl |
Skulle ungdomar vara mer klarsynta än vuxna? Tillåt mig småle. Denna "klarsynthet" kommer sig snarare av trångsynthet och tunnelseende. För ungdomarna själva är kanske bilden glasklar. Men den sortens "klarsynthet" kan man endast uppnå om man låter bli att ta åt sig hela bilden.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-09-24 18:10:00
|
|
getrud |
jag tyker det är bra när de kastar sönder fönster för då kan nån skära sig!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-09-24 18:24:00
|
|
Mike |
Klapp klapp...såja lilla gumman. Inte ska du vara så arg...
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-09-25 01:27:00
|
|
Katta |
Har ni som kommenterar här verkligen läst artikeln, eller nöjde ni er med rubriken? Stå på dig Ylva... mycket av det du skriver är sant. Framförallt att dessa ungdomar reagerar och vuxenvärlden står bredvid och vill inte förstå.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-09-25 08:42:00
|
|
T. L. Aabo - Skånefederalist |
För det första. "Blindhet" har intet med ålder att göra. Jag är 43 och fortfarande förbannad, om än jag tillhör en helt annan politisk riktning än den du beskriver.
För det andra. De som är valda av folket får aldrig gå huliganer till mötes. Då kan vilken liten huliganklick som helst driva nationen bakåt.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-09-25 10:33:00
|
|
Viktor |
Till Ylva. Många majoriteten som har kommenterat din artikel är för krig, för dödstraff, för prostitution, mot aborter mm. deras tidigare artiklar och kommentarer bekräftar detta och därför behöver du inte ta deras kommentarer så alvarligt, de är bara varelser med högerliberala åsikter och som försvarar dagens världsordning ett fåtal rika och en enorm mängd fatiga länder och detta vill de försvara med krig, läbbigt!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-09-25 12:58:00
|
|
Ceasar |
Varför åker du inte ut i den stora vida världen och gör lite nytta istället Ylva? Så ska du se att du blir botad från din naivitet samtidigt.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-09-25 16:27:00
|
|
pUs |
Jag är inte rasist, men...
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-09-25 16:30:00
|
|
pUs |
Ingen lokal jö!
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2003-09-25 17:15:00
|
|
M |
Kul att du vet hur allt ligger till. Mindre kul att det bara är din egen lilla fantasi du beskriver. Du talar i svepande drag om alla som kastar gatsten och liknande, som om det vore samma sak som driver dem. Som om inte en del av dem ens skulle kunna vara psykiskt sjuka eller våldsnjutare. Som om orättvisor kan bekämpas med vandalisering, när resultatet snarare blir det motsatta.
Att du ens säger att våldet "inte kan kallas våld" är rent äckligt!
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2003-09-25 18:12:00
|
|
JoeHill |
"Pennan är vassare än svärdet"
Jaaa, så var det! Hahaha...
Jag kan besegra vem som helst.
Stenkastare eller inte...Moahahaha...
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2003-09-25 20:45:00
|
|
Erik Lindgren |
Ni stenkastare tjänar endast, och då menar jag endast, ofrihetens syfte. Ni ger polisen argument att börja tv-övervaka offentliga platser, ni ger polisen argument för hårdare lagstiftning, fler frihetsböranden och mer vapen. Ni ger vänstern dåligt rykte, ni slår sönder våra städer, vårt land. Sverige är redan en demokrati, vi behöver inte ert våld. Om du är så driven till aktivism, lägg ner gatstenen, börja jobba på hem för psykiskt sjuka och narkomaner, gör nytta.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2003-09-26 08:49:00
|
|
Ankan |
Alla som skriver om gatustenar skall forst tanka på en sak: dessa manniskor som kallas poliser kallas in i tjänst, dom får lämna familj & etc för att för att försvara den vanliga människan. Dom går ut i ett krig och är redo för att dö?
Du som försvarar en gatusten, gå med på att ëtt expriment. Ställ dig ute på gatan så ska jag kasta sten på dig och se hur lång tid det tar innan du skjuter mig.
/A
|
| |