|
Inlägg #1: Postat: 2003-09-19 15:03:00
|
|
Erik Lindgren |
Alltså, staten slösar alldeles för mycket pengar på utredningar, det kostar skjortan. Varför kan man inte bara köra på känsla istället, det där med fakta är så knasigt och jobbigt. Usch!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-09-19 16:46:00
|
|
Markus Hankins |
Muhahahahaha. Detta var nog det mest osakliga och dumma jag nånsin läst. Moderaterna? Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-09-19 18:28:00
|
|
Björn |
Beteckningen Arbetarparti antyder ju att man arbetar för en grupperings intressen, i det fallet arbetarna vilka som nu är det, definitionen är en öppen fråga. Men det går ju inte att vara både idéparti och intresseparti på en och samma gång. Menar du att Moderaterna är ett parti utan ideologi?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-09-19 19:11:00
|
|
Mike |
Med risk för att Markus Hankins avlider i plågsamma skrattparoxysmer. En inte helt oangenäm tanke. Vill jag påstå att moderaternas politik är "SAP light". Skillnaden jämfört med sossarna är som att välja mellan mellanmjölk och standardmjölk.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-09-20 13:58:00
|
|
Viktor |
Det var verkligen simpelt! Den här sortens enkla propaganda användes flitigt i Tyskland på 30-talet. Det går hem hos sådana som sign. Mike, Björn, Biff mm. Det gick hem hos tyskarna också, dom t.o.m. marscherade till Stalingrad. Tänk! Nationalmoderata svenska arbetarpartiet, vilket namn Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei, Wow!. Ljunggren kan inte skriva självständigt, hon är taltratt för Johanna Möllerström, som i sin tur är ropare för …
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-09-20 18:52:00
|
|
Yohannis Petersson |
Superbra artikel, Joanna. Jag insåg detta för nio år sedan och undrar fortfarande varför inte "grå-sossarna" ser detta samband.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-09-21 12:21:00
|
|
Man |
Ja, näringslivet har det verkligen tufft i Sverige och det är jättesynd om alla företagare som måste betala så många hemska skatter och avgifter. Konstigt att man under dessa förutsättningar har råd att betala ut fantasilöner och ge osannolikt förmånliga fallskärmsavtal till chefer och styrelseledamöter...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-09-22 00:30:00
|
|
Anton L.A. |
Jag tycker det känns avsevärt mycket tryggare att ett parti som satsar på att dom som är sjuka, arbetsskadade eller av någon annan anledning inte kan jobba ändå kan vara säkra på att ha pengar så att den klarar sig. Än ett parti som satsar på att underlätta för egna företagare.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-09-23 13:52:00
|
|
Henrik Hermansson |
Hur definierar du "företag"? Som ägarna? Eller arbetskraften? Menar du att ett företag är arbetskraften, så borde du inte rösta på ett parti - m - som vill försämra arbetsrätt, minimilöner mm, och förvandla arbetare till en slit och släng-resurs.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-09-23 13:54:00
|
|
Henrik Hermansson |
forts. Utredningar är väl demokratins kärna? Eller ska vi bara genomföra första bästa förslag utan underlag?
|
| |