Inlägg #41: Postat: 2003-09-24 17:22:00
|
Biff |
Kan det vara den där rädslan för smärta under samlaget som gör det svårt att förstå kvinnors syn på sex? *funderar...*
|
|
Inlägg #42: Postat: 2003-09-24 17:59:00
|
Sunny |
Biff. Gruppvåldtäkter som blir vanligare brukar inte stanna vid penetrering av en eller flera killar: Det stora inslaget av sadism är slående. Det handlar om bränning med cigarettändare, penetrering med flaskor o andra föremål,sex med 2 eller flera män.etc I Uppsala kastades flickan efteråt naken i ån för att frysa ihjäl. I ett annat fall skållade de flickan i badkaret. De hade stoppat en aplesin i munnen på henne först så att ingen skulle höra henne skrika.
forts
|
|
Inlägg #43: Postat: 2003-09-24 18:11:00
|
Sunny |
Slidan är fiffig.Blir kvinan kåt så fungerra den perfekt. Kvinnor tål till o med en förlossning vaginalt Har hon ingen lust så blir slidan torr o liksom stängd.Ett våldsamt inträngande då gör ont o kan skada slidväggarna. Att ha sex när man är livrädd eller äcklad är ingen kvinna desajnad för att klara.
|
|
Inlägg #44: Postat: 2003-09-24 20:47:00
|
Zinnia |
Biff, nu får du ta och ge dig!
Varför tror du att så många som blir våldtagna får fysiska och psykiska men för livet? Kan du inte tänka efter innan du öppnar munnen? Det finna en massa tänkvärda böcker på biblioteket. Ta ledigt härfirån och låna hem lite. Det skulle göra dig gott!
|
|
Inlägg #45: Postat: 2003-09-25 14:08:00
|
Biff |
Zinnia, det finns ingen anledning att vara ohyfsad. Så sluta spela tuff och gå till bibblan och låna en bok om vett och etikett! Att många vuxna kvinnor får fysiska men efter våldtäkt visste jag inte, trodde bara de var psykiska... Sunny, är det vanligt att kvinnor "blir blöta" under en våldtäkt? Måste ju vara fruktansvärt förnedrande isf... Hur som helst verkar jag komma fram till att sexakten inte är det värsta, utan resten av våldtäkten...
|
|
Inlägg #46: Postat: 2003-09-25 18:55:00
|
Sunny |
Saken är den att ingen kvinna upplever våldtäkten som någonting sexuellt utan som en våldshandling o det tänder mycket få personer på. Det finnns ju de som gillar M/S men även de sätter upp sina egna relger o sina kodord för "bryt" innan de vågar njuta.Annars läker ju kroppen fort ifall du jämför med själen forts.
|
|
Inlägg #47: Postat: 2003-09-25 19:00:00
|
Sunny |
forts Vi systrar hade svårt att gå till tandläkare ja märkligt men det är vanligt Storasyster tog bort alla sina tänder mycket ung under narkos.Lillasyster kan inte gå till gynekolog fortfarande 45 år efteråt. Jag födde mina barn hemma utan läkare för att slippa överlämna min kropp igen till en främling. Om pappa är farlig: hur lita på förlossningsläkare?
Alternativet var självmord just då.Så konsekvenserna kan sträcka sig över flera generationer.
|
|
Inlägg #48: Postat: 2003-09-25 21:47:00
|
Biff |
För mig är en våldtäkt sexuell... alltså själva sexakten då, inte förnedringen och tortyren. Och återigen kommer man in på kvinnors syn på sex, vilken jag inte förstår... Du sa ju förrut att kvinnor inte bryr sig om stråkar från en violin och det stora kärleken... kanske lite överdrivet, men svar 46 motsäger detta. Stråkarna finns kvar, fast de spelar kanske inte lika högt...
|
|
Inlägg #49: Postat: 2003-09-25 21:50:00
|
Biff |
Ang. 47. Associationerna kan jag förstå, vet dock ej vad jag ska associera till...
|
|
Inlägg #50: Postat: 2003-09-25 22:13:00
|
Sunny |
Nej du har fel på en mycket avgörande punkt : Våldtäkt är en handling av kvinnorförakt, kontrollbehov, hat eller hjälplös förtvivlan: ofta en blandning av allt detta. Sex har inte så mycket med saken att göra ens för gärningsmannen o absolut inte för offret.
Sex däremot kan ju vara helt olika beroende på så mycket: fantastiskt eller bara OK: till o med uselt, men de här sakerna hänger inte i hop överhuvudtaget.
|
|
Inlägg #51: Postat: 2003-09-25 22:17:00
|
Sunny |
Jag har kanske blivit besviken på en sexakt men det är ingen stor sak. Att aldrig våga vara sårbar med någon som när man föder barn eller sitter i tandläkarstolen kan blir en stor sak ifall min baby hade dött eller om min syster får canser. På så vis drabbas nästa generation genom oss.
|
|
Inlägg #52: Postat: 2003-09-26 16:49:00
|
Chris.X |
Jag förstår lite av var båda parterna säger här, håller med Susanna, våldtäkt är ingenting sexuellt, men jag skulle inte vilja se det som "kvinnoförakt", snarare en otroligt sjuk människa som har ett kontrollbehov som vi friska i huvudet människor inte kan förstå.
Jag har oxå läst om många kvinnor som slutar lita på män p.g.a att dom blivit våldtagna av pappa, pojvän eller liknande, och även om jag försöker förstå så är det inte lätt.
|
|
Inlägg #53: Postat: 2003-09-26 16:50:00
|
Chris.X |
Jag håller med, våldtäkt är absolut ingenting man ska förminska, eller inte ta på allvar. Men för min del får jag intrycket av dessa våldtäktsberättelser att våldtäckt är det absolut värsta man kan göra mot en kvinna. Hellre att bli av med båda benen och en arm, hellre bli mördad.
Har jag fel? Men det intrycket jag får från kvinnor som blivit våldtagna ger samma signaler: att det i princip går inte att göra en kvinna mera illa än så.
|
|
Inlägg #54: Postat: 2003-09-26 16:50:00
|
Chris.X |
Hur skulle jag själv reagera om jag blev extremt grovt sexuellt förnedrad? Förmodligen skulle jag känna mig kränkt och må otroligt dåligt.
Men om jag fick välja mellan att bli halvt ihjälslagen eller våldtagen, så skulle jag välja det senare. Vad beror det på? Att jag inte vet tillräckligt? Att jag har en annan syn på mig och min kropp? Att jag saknar empati?
|
|
Inlägg #55: Postat: 2003-09-26 16:51:00
|
Chris.X |
Förklara gärna, för jag förstår verkligen inte. Jag har försökt väldigt länge, men misslyckats.
Våldtäkt är hemskt, avskyvärt, och de som gör detta borde få fängelse och spöstraff, men jag kan räkna upp minst 10 saker som jag anser är värre.
|
|
Inlägg #56: Postat: 2003-09-26 18:54:00
|
Sunny |
Chris. Vet inte ifall du läst hela den här tråden? Själv har jag varit med om mycket värre saker i mitt liv än våldtäkt: Så långt har du helt rätt. Sedan beror det naturligtvis på omständigheterna. Mina systrar levde hela barndommen i ständig väntan o fruktan för nästa övergrepp: Det ger så klart svårare skador än en ensikd våldtäkt. Jag träffade inta pappa förrän jag var 15. Miisshandel kan vara lika illa eller värre beroende på graden.
forts
|
|
Inlägg #57: Postat: 2003-09-26 19:07:00
|
Sunny |
Sjukdom är ofta värre men kan man jämföra så? Exet vars stroke har berövat honom så mycket skulle självklart välja en våldtäkt ifall han kunde. Att förlora ett barn är givetvis inte ens jämförbart. Men kan man jämföra så? Men det värsta man kan göra emot någon är det inte. Själv förlät jag pappa som vuxen men min mamma har gjort saker som jag aldrig skulle kunna förlåta o det har ingenting med sex att göra så visst finns det värre.
|
|
Inlägg #58: Postat: 2003-09-27 15:49:00
|
Sunny |
Biff: Du har lyckats dra igång en lång tråd. Vet någon hur långa trådarna här kan bli?
|
|
Inlägg #59: Postat: 2003-09-29 19:49:00
|
Biff |
Jättelånga! Men jag nöjer mig nu...
|
|
Inlägg #60: Postat: 2003-09-30 07:48:00
|
Sunny |
jag med. *ler*