En tjej jag känner

Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #1: Postat: 2003-09-18 15:02:00
Elina
Anledningen till att jag har en underlig relation till sex är att jag har blivit våldtagen och inte för att jag är en tjej.
Inlägg #2: Postat: 2003-09-19 00:59:00
q
Jag håller nog med Biff; Varför måste allting vara så perfekt och gulligulligt? Varför skulle det inte gå att knulla till minnen med en fadd eftersmak? De försvinner väl med tiden? Du överlevde och har inga allvarliga bestående men, är det inte bara att gå vidare?
Inlägg #3: Postat: 2003-09-19 11:29:00
Biff
Elina, jag försöker tänka mig in i hur jag skulle känna mig efter att ha blivit våldtagen... kommer dock inte fram till något svar... kanske själva akten inte vore så hemsk, men känslan av maktlöshet efteråt... Q, jag vet inte jag, du är lite teoretisk...
Inlägg #4: Postat: 2003-09-19 12:01:00
Elina
Q, du förstår ingenting. Vadå inga allvarliga men. Jag har visst fått men för livet. Sånt här kommer man aldrig över. Man lär sig förhoppningsvis att leva med det.
Biff, man kan aldrig förstå hur det känns om det inte händer en själv.
Inlägg #5: Postat: 2003-09-19 18:20:00
Sunny
Alla måste inte upleva det själva: Det finns de som har inlevelseförmåga o empati nog att ana. För min del var själva rättegången ett ändå större övergrepp än pappas. Jag råder aldrig någon som drabbats att polisanmäla för jag vet vad som väntar. Det var ungefär som när jag förorade min dotter: man tror att nu har det värtsah änt o hur ska jag orka. Så lever man vidare o uppptäcker att det kan bli värre.
Inlägg #6: Postat: 2003-09-19 18:43:00
Sunny
q o Biff: Ni har en poäng i mitt fall. Det rent sexuella går att leva med: såren läker o en oskuld är oandvändbar. Men sveket: Att den jag sökte skydd hos planerat sitt övergrepp så länge o omsorgsfullt.
Att de social myndigheterna vid rättegången t.o.m slog mig jag var en dålig flicka ju Det var ett tag sedan: jag var 15-
De slog min lillasyster med o hon var 11 i dag vet jag det Vem kan man sedan lita på?.
Inlägg #7: Postat: 2003-09-19 20:12:00
Helen C Ohlsson
Biff, du behöver inte förstå hur det skulle vara att bli båldtagen själv. det enda du behöver göra är att lyssna på Elina som blivit det. Ta in hur hon mår, Vad hon tänker och kännenr kring det. Det räcker.
Inlägg #8: Postat: 2003-09-19 20:14:00
Helen C Ohlsson
q skrev: "Du överlevde och har inga allvarliga bestående men" ....Ursäkta men det här var något av det dummaste jag läst! Elina har ju just berättat hur denna händelse påverkat henne och hennes liv. q, läser du aritklarna innan du kommenterar dem???
Inlägg #9: Postat: 2003-09-20 03:36:00
Biff
Nä, men Helen... nog förstår du väl att jag tillbringar min tid här för att vidga mina vyer *whooa!* Lyssna...? jag hör inget... ser bara text...som jag läser själv! Sunny, jag har helst ingen "poäng" med q, även om vissa delar av det han? säger till en ringa del kanske stämmer litegrann... stereotypt sätt... men det är ok ändå.
Inlägg #10: Postat: 2003-09-20 15:39:00
1
Elina och Sunny. Jag känner för er.

Hoppas ni förstår att alla människor inte är lika respektlösa och empatifattiga som Biff och idioten q.
Tragiskt att sådana människor med sådana tankesätt existerar i en tid som denna.
Fred.
Inlägg #11: Postat: 2003-09-20 17:39:00
Sunny
Fred tack: Jag skrev ju att det finns de som kan känna empari utan att ha upplevt detta.Eller? Biff: Jag menar bara det fakta att den sexuella biten går att komma förbi: Det är värre med tilliten. Ang. "Tjejers konstiga syn på sex" menar jag?
Själv har jag en rätt okomplicerad syn på sex men jag kan ju vara skadad?? *ler* Kram Sunny
Inlägg #12: Postat: 2003-09-20 20:39:00
Elina
Vill bara tilläga att jag inte tycker att min relation till sex är konstig. Men ibland när jag har sex så blir minnena för jobbiga. Jag vet att det kommer att bli bättre med tiden.
Inlägg #13: Postat: 2003-09-20 21:01:00
Sunny
Om du INTE reagerat som du gör så hade det varit mycket,mycket konstigare!
Inlägg #14: Postat: 2003-09-21 00:19:00
q
Altså, ni pratar om svårigheter att lita på andra människor. Jag menar att det är ett litet problem om man jämför med människor som till exempel lider av kraftig tinnitus daglig tortyr 24 h dygnet. Ensamheten som är följden av förlorad tillit skrämmer visserligen, men det finns värre öden.
Inlägg #15: Postat: 2003-09-21 00:25:00
q
Elina: Jag inser givetvis att du är i en ovan och obehaglig situation, men du får helt enkelt kaxa upp dig lite. Det är av motgångar man lär sig. Du måste helt enkelt bli hårdare och mindre naiv, det är en naturlig del av att utvecklas som människa i en hård värld.
Inlägg #16: Postat: 2003-09-21 00:31:00
q
Elina forts: För det du sörjer är egentligen ditt gamla jag, den du var innan. Sluta med det och inse att du är en ny person med fler erfarenheter. Försök se det positiva i situationen: du har lärt dig mer om människor, du har fått en större förståelse för samhällsproblem, och kanske kan detta vara din chans att hitta mer meningsfulla fritidsintressen än att stå och hoppa på ett disco?
Inlägg #17: Postat: 2003-09-21 00:35:00
q
Elina forts: Jag säger inte detta för att vara taskig. Jag har själv varit igenom en hel del nattsvarta episoder så jag vet vad jag pratar om. Släpp taget om dina gamla naiva föreställningar!
Inlägg #18: Postat: 2003-09-21 08:29:00
Sunny
q Men här talar vi om konsekvenserna av våldtäkt. Annnars finns det åtskllligt som är "värre" ifall man nu kan mäta sådant? Att vara sjuk i canser är ingen höjdare: inte heller att som min livskamrat får en stroke som tar ifrån dig rörelseförmågan,tal,syn o minne. Att begrava sitt enda barn är "värre."
Att bära på så mycket hat som du tycks göra är avgort "värre."
Inlägg #19: Postat: 2003-09-21 13:04:00
Elina
Q: Jag är inte naiv och jag behöver inte bli hårdare elle kaxigare. Våldtäkten är inte det enda som har hänt i mitt liv. Jag har varit med mer saker i mitt liv än många andra. Vore det inte för att jag är en så stark person så skulle jag ha blivit galen.
Inlägg #20: Postat: 2003-09-21 18:52:00
Biff
Sign 1, det där var väl onödigt. Det är du som är empatifattig när du kommer med personangrepp! Skäms på dig! Sunny och Elina, det jag funderade på är om tjejer kanske snarare har en slags låtsasenkel syn på sex.... kanske är jag bara ute och vädrar fördommar nu... Men att försöka förminska något som man egentligen tycker är stort, för att hänga med i tiden...? Detta skriver jag efter att ha tittat på siten snyggast.com. Q, alla har väl rätt att vara ledsna ibland...
Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Laddar...