Det räcker inte med en ros på NK

Inlägg #1: Postat: 2003-09-13 17:03:00
Magnus Löwendahl
Du har rätt Sunny. Människan är ett hierarkiskt djur. Jag menar att det inte är någon vits att moralisera över detta. Men det gör du ju inte heller så vitt jag förstår. Jag bara nämner det som min uppfattning. Det tjatas så förbannat om demokratiska värden att man glömmer bort människors instinktiva gruppbeteenden: Vi är tvingade att utse ledare och dyrka dem av psykologiska skäl vi inte kan komma undan.
Inlägg #2: Postat: 2003-09-13 20:00:00
Viktor
Ett kors på vägkanten, en ung motorcyklist dog på det stället. Varje gång jag kör förbi platsen sticker det i hjärtat, det var ingen som jag kände, det kunde ha varit grannens pojke och mina tårar hade runnit. Tänk om det var min son? Det finns olika grader av sorg. Det sticker i hjärtat när jag tänker på femåringen, men jag gråter när jag tänker på Anna Lindh, hon fanns där alltid, i tidningar och TV, tiotals år. Låt mig få gråta och försök inte att stämpla mig som hycklare. Tack!
Inlägg #3: Postat: 2003-09-16 08:36:00
Sunny
Svar 2 Nej hycklare är du nog inte. Jag gråter fortfarande när jag läser om dödade barn o tänker på föräldrarna. Jag vet ju vad de går igenom. Jag tänker oerhört mycket på Anna Linds barn,make o gamla föräldrar: En politiker är utbytbar men inte en mamma,maka o dotter.
Att påstå att jag sörjer någon jag inte känner är lite som att snylta på sorgen ifall du förstår mig rätt? I Malexander stod det ett kors vid vägkanten Det är rimligare än denna kollektiva hysteri.
Inlägg #4: Postat: 2003-09-16 08:38:00
Sunny
ML Nej jag lägger inte in någon värdering här utan konstaterar bara att Orwell har rätt när han skriver i Animal Farm: alla djur är jämlika men några djur är mera jämlika än andra.
Inlägg #5: Postat: 2003-09-16 08:42:00
Sunny
O Vicktor: Jag hade tänkt mig AL som vår framtida statsminister en dag så på det planet blir det en förlust även för mig.
Laddar...