Klitoris - en pärla!

Den här tråden diskuterar artikeln Klitoris - en pärla!.
Inlägg #1: Postat: 2003-09-03 11:01:00
Fr€dd€
Fett!!
Inlägg #2: Postat: 2003-09-03 11:27:00
Johannes
Freud var bevisligen lite... ute och cyklade. Impotent och pervers gammal man?
Inlägg #3: Postat: 2003-09-03 12:02:00
JoeHill
Jag anser "springa" vara ett dåligt uttryck. I springor samlas det smuts. "pärla" är bra dock. Men jag gör kopplingen till mussla... Klittan blir musslans pärla. Bra/dåigt? Kissetofs är trevligt, passar för barn pga avsexualiseringen. "Fitta" är bäst enligt min åsikt. Synd att det blivit ett skällsord.
Inlägg #4: Postat: 2003-09-03 13:08:00
AC Collin
Jag röstar för "sprattelknappen". ;-
Inlägg #5: Postat: 2003-09-03 16:43:00
T
Ja. Jag vet att detta är fel forum... men jag hittade detta:
Nättidningen Sourze har enligt uppgifter till Resumé sagt upp alla sina medarbetare - en uppgift som vd Rutger Vannerus inte vill kommentera i dagsläget.
- Vi håller som bäst på med både en organisations- och ägardiskussion. Vi ska kunna ha en lösning att presentera redan inom kort
Inlägg #6: Postat: 2003-09-03 19:51:00
Magnus Löwendahl
Personligen har jag väl, utan att gå in på detaljer, många gånger upplevt att clitoris kan användas på bättre sätt än att slå döda psykoanalytiker i huvudet med. Men, det är klart, man är väl intellektuellt en slapp typ, och sjukligt intresserad av egna och andras njutningar av olika slag därtill förstås.
Inlägg #7: Postat: 2003-09-03 20:30:00
Viktor
Klitoris - en pärla! Pärla är ett bra namn. En dyrbar pärla vårdar man ömt. Lär det till män och deras tonårssöner som ser i varje kvinnlig varelse enbart en fitta som finns där för att ”våldtagas” och misshandlas sönder. Många av dessa krossade pärlor hamnar i prostitution och många gör självmord. Har många gånger haft pärla i tankarna på sköna stunder men har aldrig fått det till ett ord. Tack AC för ordet, varför kom det inte för länge sedan. Vackert!
Inlägg #8: Postat: 2003-09-03 20:44:00
Malena
"Pärlan" - det köper jag direkt! Instämmer med förre talaren; varför kom de inte för länge sen?!? Det är ju kanon!
Inlägg #9: Postat: 2003-09-03 23:47:00
Michael Ståhlberg
När jag var liten kallades min stolta springare för "snutt". "Snutten."
Alltså, fitta är ett jättefint namn på den vuxna kvinnans. . . öh, vulva, men det låter helt fel som namn på småtjejers "kissar", lika fel som det hade varit att kalla min "bästis"
"Fridolf" för kuk när han var liten.
På tal om "Fridolf", så gissa vad min fru och jag kallade hennes "kiss" för när vi var nykära! Nej, inte "Hjördis Pettersson" för i helvete!
Inlägg #10: Postat: 2003-09-04 12:40:00
Johanna
Man blir glad! Du har i alla fall löst ett av mina vokabulära vardagsproblem.
Inlägg #11: Postat: 2003-09-04 18:28:00
Mike
Är inte "sköte" är ett ganska bra och oladdat namn för kvinnans kön. Och klitoris kallas ju i dagligt tal även "kittlaren" vilket inte heller är så dumt.
Inlägg #12: Postat: 2003-09-05 03:55:00
Katta
Så himla bra :
Inlägg #13: Postat: 2003-09-06 07:49:00
Alvunger
Lite frågor bara fr en barnlös. vad är det man kallar för kiss på flickor? hela könet el klitoris? För om man kallar hela könet för kiss så känns det ju lite som att det enbart är en apparat som sköter kissandet. Medan pojkarnas snopp i sig är mer universalt o kan användas till mer. O ni föräldrar som kallar flickans för kiss, när hon frågar om hur barn blir till o ni förklarar det hur ni nu gör, men använder ordet kiss,
Inlägg #14: Postat: 2003-09-06 12:29:00
Inger
Möjligtvis att jag missförstår, men jag upplever din text och någon kommentar här något ambivalent. Hur får du, i stycke två, en treårings naturliga n y f i k e n h e t till att bli k a s t r a t i o n s å n g e s t? Och du kapitulerar för Freuds teori?
Inlägg #15: Postat: 2003-09-06 19:11:00
Arne Berg
Om nu kvinnor är så duktiga, kan de då inte hitta på ett namn på sin greja nångång nurå, så att vi slipper det här uttjatade och totalt ointressanta ämnet i framtiden?
Inlägg #16: Postat: 2003-09-07 16:16:00
Mikaela
hmm, nu får uttrycket "kasta pärlor för svin" en helt ny betydelse
Inlägg #17: Postat: 2003-09-09 02:05:00
Elin
hej anna! denna fråga stör mig också mycket, men jag förstår inte varför man helt enkelt inte kan kalla klitoris för klitoris, d e väl inge fel me det?? sedan har man ju vaginan och livmodern som kan kallas för just detta också. problemet ligger just i samlingsbenämningen av våra yttre delar.
Inlägg #18: Postat: 2003-09-09 16:25:00
Mr_McGee
"Fitta" är ju numera en ny italiensk bilmodell. Jag har sett den och den är det mest osexiga jag sett. Så då har vi ju löst "avsexualiseringen" där... :
Inlägg #19: Postat: 2003-09-13 02:15:00
Björn
Personligen tycker jag att vi borde återerövra ordet "fitta". Det betyder i grunden "gräsbevuxen våtmark", och hur stämmer det bättre överens än med en sexuellt upphetsad kvinnas kön? Sexuellt upphetsade kvinnor är något positivt, liksom sexuellt upphetsade män är det. Så låt oss kasta alla fördomar och återerövra orden! Är detta verkligen så orealistiskt?
Laddar...