Inlägg #1: Postat: 2003-09-01 13:29:00
|
Ingrid O Losell |
Synnerligen lärorikt: I verkliga livet saknar vi oftast denna dubbelsidiga info - våra slutsatser blir då enögda. Man borde tänka sej för. Den här versionen efterlämnar ett stråk av sorgsenhet. Alla tre är förlorare. Danita kommer säkert inte att triumfera över pengarna - och inte ens om hon hade avstått från hela summan skulle läsaren känna lättnad. Mycket stark text!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-09-01 15:46:00
|
ferminjävel |
bra, mycket bra!
kommer det en tredje "opartisk" observation?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-09-01 17:42:00
|
sten |
Berättar Vaclav i morgon? Om de märkt sedlarna?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-09-01 19:37:00
|
Magnus Löwendahl |
Mycket väl genomfört. Är alltså dialogen exakt densamma i både berättelserna? Jag kan säga att jag är imponerad av detta formexperiment och dess utmärkta genomförande. Nu kräver jag dock fullständig uppriktighet: Har du snott idén någonstans eller har du kommit på den själv? Än sen, är bara nyfiken. Eller har du läst något liknande och skapat en egen variant? Eller har du skapat formen utan förebild? Jag är hyfsat beläst men har inte sett något liknande tidigare.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-09-01 19:49:00
|
Sofia |
Jo, finurlig är du. Skicklig likaså... En "Sliding doors" med en touch av pälsmössa och blodiga hörntänder.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-09-01 20:19:00
|
Anna Li |
Kul idé. fast jag väntade mig på ngt sätt att det skulle visa en annan sanning inte precis samma. ATt hon kanske ändå lurade frugade, varnade mannen och betalade av henne med egna stålar eller något annat mindre förutsägbart.
|
|