rätt att DÖDA?

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2003-08-31 12:01:00
Viktor
Kyreus, du har väl märkt att här på Sourze finns väldigt få humanister, de flesta är t.o.m. krigshetsare, dom brukar få väl någons sorts sexuell njutning av allt dödande, blandad med horor och stringtrosor!
Inlägg #2: Postat: 2003-08-31 12:45:00
Malena
Mycket bra Kyreus. Kort och glasklart. Ja, när ska vi lära oss?? Kanske har vi ännu förstått alldeles för litet vad det VERKLIGEN innebär att dö. För vet vi till 100 säkert vad som händer med vårt medvetande när vi dör??
Inlägg #3: Postat: 2003-08-31 14:47:00
Elisabeth
Är du en god människa kommer du till eftervärlden,som ett gott föredömme och dina ord kan klinga några generationer framåt,som råd och vägledning till dina barn och barnbarn m.m.
Inlägg #4: Postat: 2003-08-31 14:52:00
Elisabeth
Våld:endel blir glada av att kunna bedriva våld dom säger sig få "kickar" av våld och utsätta människor.Somliga tycker att:glädjen ska jämt och rättvist fördelas.
Inlägg #5: Postat: 2003-08-31 15:53:00
Michael Ståhlberg
Floskeltoppen! Se Löwendahls artikel om Unge!? Ni påminner om fariséerna som står i gathörnen och ber högt för att människorna skall säga vilka fina människor ni är.
Inlägg #6: Postat: 2003-08-31 16:22:00
Michael Ståhlberg
Jag grämde mig över de afghanska barn som skulle dö under anfallet på Afghanistan och har varit mot kriget mot Irak hela tiden. Krig är legaliserat mord. Men tyvärr finns ibland inga andra medel än försvarskrig. Ibland finns inget annat sätt än att polisen brukar våld för att skydda allmänheten. Det är en impotent pacifism om man inte kan göra en sådan distinktion.
Inlägg #7: Postat: 2003-08-31 22:32:00
Magnus Löwendahl
Kyreus. Jag tittar på Star Trek bland annat därför att i den påhittade fiktionen har människorna slutat att jaga varandra för utplåning. Det är det jag vill tro på för framtiden. När jag stängt av teven och magin släpper minns jag att det är en saga som kanske aldrig blir sann. Men jag tror det vore fel att sluta hoppas även om chansen är liten att vi någonsin lär oss! Tack Michael för rekommendation av min "Skrivarböcker, del 4". Sådant värmer.
Inlägg #8: Postat: 2003-08-31 22:38:00
Viktor
Nazisterna började kriget som försvarskrig och fick hela tyska folket med sig. USA´s krig mot Irak är också ett försvarskrig och nästan hela USA stödjer Usch bin Bush. Och det fortsätter så länge någon ta sig rätten att döda i försvarssyfte.
Inlägg #9: Postat: 2003-08-31 23:14:00
Michael Ståhberg
Märk hur vår skugga. . . förlåt, Viktor
men jag väntar ännu på svar om det var rätt eller fel av ryssarna att försvara sig mot nazisterna? Vidare vill jag fortfarande vet vad du anser om prostitutionen på Kuba.
Inlägg #10: Postat: 2003-09-01 09:07:00
Viktor
Ståhlberg. Varför fick Nazityskland rätten att anfalla Sovjetunionen? Varför fick Nazityskland rätten att döda 25 milj Sovjetmedborgare? Utan den rätten hade din fråga aldrig uppstått. Vissa frågor kan man inte svara för svaren kan medvetet misstolkas och i detta fall för att försvara ”Det är rätt att döda”, den chansen får du inte Ståhlberg!
Inlägg #11: Postat: 2003-09-01 09:09:00
Viktor fortsätter.
Beträffande hororna på Kuba. Alla ser att Kuba faller efter årtiondens tvångsisolering från världens största våldsmakt USA. Det blir som under Batistas tid, korruption, USA äger det mesta på Kuba och vi får igen 400 000 horor på Havannas gator för att tillfredställa sexuellt snedvridna amerikanska tjocka ”Korkade vita affärsmän”. Högerliberaler sådana som du anser att det är verklig frihet.
Inlägg #12: Postat: 2003-09-01 17:00:00
Michael Ståhlberg
Nazityskland fick aldrig rätten att anfalla Sovjet. De tog sig den rätten, precis som alla laglösa.
Sovjets invånare, som först hälsade tyskarna som befriare, ändrade sig och slogs för sitt fosterland. Gjorde de fel? 20 miljoner av dem dog i den kampen.
Inlägg #13: Postat: 2003-09-01 17:05:00
Michael Ståhlberg
Tur att du inte undervisar i historia.
Hororna i Havanna har funnits under hela Castrotiden och beror på en annan kvinnosyn än den du har.
Hört talas om machismo? Dessutom är du en korkad finsk rasist, som hatar amerikaner, förmodligen för att du har en uppblåst självbild i
kombination med komplex för att du inte kan engelska. Du som aldrig okvädar. "Korkade vita affärsmän",
dina ständiga tirader om amerikaner, etc. då!
Inlägg #14: Postat: 2003-09-01 17:10:00
Michael Ståhlberg
Och en sak till, stupido, hur skall du kunna förbjuda prostitution och knark utan att använda våld? Genom att du och Kyreus skriver inlägg i tidningarna? Nej, genomförandet av dina förbud
kräver våld i form av arresteringar och det fysiska våld fängelse innebär. Hycklare! Tänk på konsekvenserna av dina åsikter innan du uttalar dig. Försök att få dem att bli förenliga.
Inlägg #15: Postat: 2003-09-01 17:46:00
Viktor
Tack för de alla "vackra" orden Ståhlberg, du är verkligen fantastisk, nej, jag menar fanatisk. Kyreus är präst och jag är ateist och ändå har vi samma syn på ”rätten att döda”, det lovar gott i människans framtid, men först måste väl ”Korkade vita män” få utlopp för sina sexuellt betingade behov att ha rätten att döda.
Inlägg #16: Postat: 2003-09-01 20:50:00
Michael Ståhlberg
Med tanke på att du benämnt mig och Löwis "mördarebröder", så borde du tagga ner. Du kanske är
presenil dement? Eller bara fräck?
Eller fanatisk? Nå, och dit superrasistiska svammel om amerikaner och korkade vita män hela tiden.
Har du aldrig tänkt på att du själv är vit? Och kanske korkad dessutom?
Inlägg #17: Postat: 2003-09-01 20:56:00
Michael Ståhlberg
Intressant "freudiansk" förklaring till behovet av att döda. Pol Pot var inte vit, inte Mao heller. Mugabe är inte vit. Djingis Khan och Attila var mongoler. Montezuma och hans azteker var inte vita. Kannibaler är oftare färgade än vita.
Inlägg #18: Postat: 2003-09-01 20:57:00
Michael Ståhlberg
Så - inte bara vita män har ett "sexuellt behov" av att döda. Har du läst pissboken
"Mansfantasier"? Och varför får man aldrig ett logiskt svar på sina frågor.
Pacifism är motsatsen till en offentlig sektor och liktydigt med
statsmaktens, polisernas, lagarnas,
domstolarnas, skatternas, förbudens och fängelserna avskaffande.
Inlägg #19: Postat: 2003-09-01 20:58:00
Michael Ståhlberg
Pacifism anarkism.
Inlägg #20: Postat: 2003-09-01 21:41:00
Elisabeth
Mao var lika "vit som vi andra,Han kanske bara tyckte väldigt bra om den gula färgen och guldfärgen.Att därför bli kallad för gulingar för lång tid framåt tycker jag är en dålig ide.Samma sak om indianerna,det är klart dom blir arga när folk kommer och tar deras områden,att då få bli kallad rödingar är lika dumt.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...