Inlägg #1: Postat: 2003-08-20 20:16:00
|
Katta |
Tack för att du delar med dig av den här erfarenheten. Du har så rätt när du säger att våldtäkter inte prioriteras och att bevis försvinner. Det är en skam att vårt samhälle indirekt godtar att sådant händer. Kram på dig och ALL lycka är ska vara din i frmatiden om det finns någon rättvisa.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-08-20 21:14:00
|
Marlene Karnerfors |
Oerhört starkt av dig att dela med dig av det som hänt, önskar man kunde säga eller göra något som fick det som hänt att försvinna men tyvärr... det enda jag kan säga är att jag hoppas att du fortsätter att skriva så länge du känner att du behöver det. Det hjälper faktiskt i det långa loppet.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-08-20 22:40:00
|
Magnus Löwendahl |
Bästa "Elina". Jag tycker det var bra skrivet. Det känns som att du verkligen skriver som du känner, som du upplevt det, och som du upplever det i dag. En stark prestation som du ska ha all heder för! Var och en begriper ju hur svårt det måste vara att tala rakt upp och ner om det du blev utsatt för. Självklart bör polisens agerande när det gäller sådant här fortsatta att lyftas fram tills bättríng sker!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-08-21 00:13:00
|
Mika |
"Jaså, är det bara första gången han slagit dig? Jaså, egen företagare är han, vore det inte synd om något sånt här skulle förstöra för honom? Ska du verkligen göra en anmälan? Nej, vi kan inte få ut honom ur din lägenhet, men det finns ett kvinnoställe där du kan få sova."
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-08-21 10:08:00
|
sandra |
"Elina" jag beundrar ditt mod. Otroligt starkt att orka låta oss läsa. Vreden vaknar i kroppen över att samhället är så inkompetent och platt vissa gånger. Som du skriver om att behöva berätta igen och igen. Alla Kramar till dig! Du är en modig tjej. Stark som få.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-08-21 13:51:00
|
Marie Hellström |
Mycket bra skrivet. Otrevligt att veta att våldtäcktsmän arbetar som idrottslärare. Och detta med samhällets goda minne. Tänker på dig och önskar att du kommer över din rädsla och sorg. Kram.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-08-21 15:05:00
|
Viktor |
Det finns inget straff som kompenserar ditt lidande. Det finns ingen medicin som kan bota ditt lidande. Det finns ingen människa som kan … och ni är tusentals som har blivit våldtagna. Det är bara du som får bära ensam ditt lidande. Ingen kan hjälpa dig men du kan hjälpa andra, det har du redan gjort genom att du har skrivit denna starkt berörande artikel.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-08-21 15:38:00
|
Erik Lindgren |
Våldtäkt är något av det vidrigaste man kan göra mot en människa. Men att lära sig leva med något sådant här är något av det starkaste man kan göra, gör det.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-08-29 10:20:00
|
Sunny B |
Käraste Elina.
Starkt av dig att skriva detta.
Jag känner med dig.
Tänk på att vi är väldigt många som upplevt någonting liknande o att det går att bearbeta det som hänt o gå vidare.
Det är inte du som behöver skämmas: glöm aldrig det!!!
Det låter nog fel i dina öron just nu men humorn är med åren den bästa kryckan.
Att skriva hjälpte mig att överleva. Kanske dig oxå?
Kram Sunny
|
|