|
Inlägg #1: Postat: 2003-08-19 11:28:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Jag gav din förra artikel en femma - inte för att den var det bästa jag läst, men som motvikt till de som röstar åsiktsmässigt. Ofta
undviker jag privat hederssak att alls rösta om jag tycker nåt är bra skrivet, fast jag ogillar budskapet.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-08-19 11:41:00
|
|
Sofia |
Yes! Råkar ut för samma sak hela tiden, tror jag... eller så är jag bara smått paranoid. Morr för småaktighet. Morr för dem som inte kan skilja på text och person.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-08-19 11:44:00
|
|
sten |
Du har rätt. Men ännu l3edsammare är att riktigt bra artiklar ibland inte får några läsare bortsett från en handfull som ev tryckt fel
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-08-19 12:08:00
|
|
AC Collin |
Du är en vass skribent, analytisk, fokuserad. Du är värd högt betyg. De som ger dig lågt betyg gör det för dina åsikters skull istället för att gå in i en diskussion. De inser att de inte har en verbala förmågan och då tar de till "knytnävarna" - hehe. Kör på!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-08-19 12:46:00
|
|
Patrik |
Som tur väl är så vet väl de flesta av oss om detta, men inte är det mindre fel för det. En fyra fick du iaf... ;
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-08-19 13:09:00
|
|
Anna Li |
Reflekterade över precis samma sak när jag läste Billy Butts artikel igår. Jag tyckte den var välskriven, kanske lite rörig, men med ett mycket intressant innehåll. Den måste oxå ha fått flera 1 och 2 or bara för att folk inte gillar Billy Butt. Eller så har folk helt enkelt olika bedömningsgrunder. Men jag känner precis som du, ibland när man får en 1:a vet man att man inte förtjänat den ur textsynpunkt, utan det är åsiktsbetyg.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-08-19 13:47:00
|
|
Susanne Leveren |
Jepp. Har nyss börjat skriva här, men tycker själv att jag är rätt ok skribent. Får man säga så? På en av mina artiklar fick jag först 2st 5:or, sedan hoppade det ner till 2 och sedan upp till 3.5. På fyra röster? forts.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-08-19 13:54:00
|
|
Susanne |
forts. En hade kommenterat "Varför slösar du tid på sådant här dravel?". Förmodligen den som gett mig en etta. Och vad gäller mest lästa-tävlingen. Detta ställe fostrar kvällstidningsskribenter. Ska man vinna mest lästa bör rubriken anspela på feminism, porr eller sex. Suck.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-08-19 14:02:00
|
|
Anna |
Jag måste ha missuppfattat betygssystemet. Finns det en bruksanvisning någonstans? Inte sitter jag och analyserar textens språk och grammatik i första hand - är det det som är vitsen?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-08-19 17:30:00
|
|
Viktor |
När det gäller politiska artiklar är betygsättningen klart politisk, man kan inte ge fem poäng för en artikel som försvarar kriget det var många krigshetsare strax innan kriget mot Irak, likadant när det gäller försvarandet av prostitution, eller angrepp på den för kvinnor så livsviktiga feminismen, eller försvarandet av dödstraff, eller en artikel som hindrar kvinnan att bestämma sig över sin kropp nej, nej, inte prostitution här gäller det rätten till abort.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-08-20 09:08:00
|
|
Flickvännen... |
Jadå älsklingen min visst har jag röstat men jag ver först och inte för att du är MIN pojkvän utan för att jag delar din åsikt.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-08-20 09:21:00
|
|
Marlene Karnerfors |
Nja visst skall man kunna betygsätta en åsikt, jag ser inte så mycket på gramatiken som på vad personen har att säga, därimot tycker jag att det är sorgligt att folk betygsätter enbart på grund av att dom gillar/inte gillar personen i fråga.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-08-20 10:06:00
|
|
Michael Lundahl |
Vad ni hänger upp er på grammatiken! Det var faktist inte det ENDA jag tyckte kunde dra upp/ned betyget. Läs min artikel igen och se att där var faktiskt minst två saker till som nämndes INNAN själva språket.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-08-20 10:32:00
|
|
pUs |
Tja, tänkvärt. En anmärkningsvärd detalj är ju att formen och stilen i de flestas artiklar sällan ens kommenteras. Jag lägger ingen värdering i det, jag konstaterar bara att så är fallet.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-08-20 21:47:00
|
|
Malena |
Jag tycker din artikel var himla bra, och rolig att läsa. Varför inte SKROTA stjärnsystemet helt hållet, och bara ha kvar kommentarerna? Stjärnorna gör en bara stressad och förvirrad. Kommentarer räcker gott och väl.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-09-02 08:40:00
|
|
Siri |
Det är sant att man i ren ilska kan trycka dit en etta endast för att man ogillar åsikten men för det mesta anser man ju om man ogillar åsikten att resonemanget är rätt kasst också.
|
| |