Släng Idi Amin till krokodilerna i Nilen

Den här tråden diskuterar artikeln Släng Idi Amin till krokodilerna i Nilen.
Inlägg #1: Postat: 2003-08-18 17:44:00
Anna Li
Det låter så rubbat att det är lätt att tro - ja man vill helst tro - att det är skrönor.

Men att han var dokumenterat livsfarlig råder det ingen tvivel om och ngn "värdig" begravning verkar onödigt.
Inlägg #2: Postat: 2003-08-18 21:18:00
Fr€dd€ R
Tycker du skall skriva dina spaltmeter Billy, facinerande och intressant mysterium över människans innersta ondska.
Inlägg #3: Postat: 2003-08-18 22:25:00
Staffan H
Ohyggligt, hemskt och nästan ofattbart för en som bott här i hela sitt liv. Dock mycket intressant läsning och jag är tacksam för att du skrev artikeln. Normalt anser jag att man ska visa respekt för de döda, men i Idi Amins fall känner jag inget dåligt samvete för att hoppa över den biten.
Inlägg #4: Postat: 2003-08-18 22:48:00
Per
När jag hamnar i helvete så hoppas jag att han är där, för då ska jag flå honom levande varje kväll och morgon i all evighet.
Inlägg #5: Postat: 2003-08-19 01:03:00
Björn
Efter vad du har berättat, vore inte det att betrakta som djurplågeri? Krokodiler ska väl också ha tjänlig föda? Bättre då att använde hans lik som bränsle i någon fjärrvärmecentral anpassad för ändamålet...
Inlägg #6: Postat: 2003-08-19 05:37:00
Alf Carlsson
Hur hade din morbror råd med en mercedes i detta fattiga land? Det var möjligtvis inte så att det var din morbror som var själva förutsättningen för Idi Amin. Jag menar vi har sett det förr och vi kommer att få se det igen.
Inlägg #7: Postat: 2003-08-19 08:33:00
Michael Ståhlberg
Idi påminner om berättelserna om Saddams son Uday eller vadhanhette. Liksom om svinet Beria, Stalins bödel nr. 1. Och om Mugabe. Lustigt förresten att inte våra fina politiska ungdomsförbund demonstrerar utanför Zimbabwes beskickning i Sthlm. Omvänd rasism?
Laddar...