|
Inlägg #1: Postat: 2003-08-19 11:17:00
|
|
Patrik |
Härligt med föräldrar som är öppna för såna här ideér. Mina föräldrar var däremot inte så roade när jag sminkade mig, men vad kunde de göra, jag var ju ändå starkare redan då tonåren... ;
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-08-19 11:27:00
|
|
sandra |
Anna, härligt med en fortsättning. Jag är säker på att han är stilig i sin sol och hoppas bara att någon ska våga säga de till honom. Många soliga stjärnor!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-08-19 11:39:00
|
|
sten |
Villgärna höra hur det gick på dagis. Beror kanske på äldersgruppen. Annars kan trycket bli hårt. Jag undrar bara om det kommer från tjejerna eller killarna. Berätta!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-08-19 12:19:00
|
|
Anna H |
Jag haller tummarna for Marcus och for att ingen ar dum mot honom!!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-08-19 12:48:00
|
|
Eva SJöberg |
Hej!
Det är starkt av dig att våga klä din grabb i det han vill ha på sig. Fortsätt med det. Glöm inte att det viktigaste betyget kommer från er föräldrar, om NI tycker han är fin i kläderna, och visar honom det, så stärker det honom.
Även jag vill gärna läsa fortsättning om hur det går.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-08-19 13:22:00
|
|
JoeHill |
Jag hade också kjol när jag var liten på egen begäran. Se hur jag blev...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-08-19 16:54:00
|
|
Urban |
Love Anna. Jag älskar din texter. Det där med att kjol bara har ett ben är ju helt obetalbart! Du har gjort min kväll och nu vill jag också ha sol ;-
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-08-19 17:54:00
|
|
Björn |
Attityder tar ju tid att ändra, men trägen vinner. Din son har vad jag har läst sällskap av en busschaufför som tyckte långbyxorna blev för varma på sommaren. Shorts var inte tillåtet för arbetsgivaren, så vad gör man? Enligt honom var det dessutom det skönaste man kunde ha när det var varmt. Jag hejar på din son och busschauffören :!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-08-19 20:25:00
|
|
Alvunger |
Jag har väntat på en sådan här text! Tack Anna! Varför är det så provocerande att en pojke/man går i kjol? Skall snart på bal, om en man dök upp i balklänning för att han tycker det är fint skulle jag bli så positivt överraskad. Det vore alldeles... alldeles underbart... om jag tar på en frack, blir jag nekad inträde då tror du? Sjukt att man ens ställer frågan... Bra Anna!!!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-08-19 22:20:00
|
|
Björn |
Men en kommentar har jag jag vet inte själv om det egentligen är en invändning som borde påpekas i detta sammanhang, och det är att den som vill vara någorlunda fri och kunna göra sina egna val MÅSTE förr eller senare kunna provocera och stå upp för sig själv trots intoleranta attityder från omgivningen. Kjol, manligt/kvinnligt osv. är ju bara enskilda exempel på vad den som vill vara fri ändå måste kunna.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-08-19 22:58:00
|
|
Staffan Huss |
Att vara pionjär är inte lätt, men jag hejar på din son. Han verkar vara en stor individualist om än i litet format. Fortsätter han trivas i sådana kläder kan han så småningom gå över till sarong. Det är ju ett kjolliknande plagg som i dess ursprungsland även används av herrar - utan att någon kommenterar det.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-08-20 08:41:00
|
|
pUs |
Ganska charmigt, men kjol eller inte; din lilla son kommer få det ganska svårt att ändra på de rådande normerna. Barn kan vara grymma mot varandra. Visst är det tråkigt att behöva vara rationell i så här oerhört viktiga symbolfrågor, men jag hoppas för din sons egen skull att han upptäcker charmen hos ett par byxor innan han blivit för gammal.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-08-20 10:21:00
|
|
Andrea |
Se filmen "Mitt liv i rosa". Du är modig.
BRA!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-08-20 11:27:00
|
|
observer |
Hur rätt du än har att klä pojken i kjol så har du ansvaret för att han inte skadas. Bara pröva och se hur han kommer att mottas på dagis är skrämmande. Påminner om Hitlers experiment med barn . Tänk díg för och ta hand om din pojke på ett sådant sätt att han inte ska bli nån sorts testare .
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2012-04-17 12:21:00
|
|
P-A |
Hej där!
Vara sig själv, det är svårt men samtidigt väldigt lätt. Vi är alla den vi är, oavsett om vi visar det utåt eller ej, men jag hoppas på en framtid där ingen behöver gömma sig bakom en mask. För det funkar inte att inte vara den man är, det kanske går ett tag men inte i längden. Jag önskar att jag var unik när jag säger att jag fick ändra på mig för att i så stor utsträckning som möjligt undvika mobbing, men jag tror att de flesta har samma problem som jag haft fast i olika utsträckning och i olika situationer. Så stå på dig och tro på dig själv. För det är en själv som vet vem man är, inte någon annan. Man känner sig själv bäst!
Använder själv kjol, leggings, långa plagg såsom långskjorta, tröjor, linnen mm.
Stå på dig! Allas rättighet att få vara sig själva 100.
|
| |