Inlägg #1: Postat: 2003-08-15 16:06:00
|
Fr€dd€ R |
Pernilla pratar så till vuxna också, bara så att du vet. Hon har dubbla personligheter, den glätta ytliga och "proffsiga" och då låter hon som en skolfröken med sin pipigt charmiga stockholmsdialekt, som en liten mus vill jag påstå.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-08-15 16:13:00
|
sten |
Yrkeskvinna och yrkeskvinna...Hon är sångerska och har av någon anledning därför blivit programledare.Varför inte rekrytera någon programledare som är bra på barn?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-08-15 16:16:00
|
Catherine |
Bra, och intressanta reflektioner..
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-08-15 16:48:00
|
JoeHill |
Ligger allt ansvar på Pernilla? Har inte du ngt ansvar som låter dina barn titta på skiten?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-08-15 17:06:00
|
Pimme |
Ja, kanske är Pernilla en duktig yrkeskvinna men mej har hon aldrig givit något som artist. Jag blir inte förvånad av det du skriver, hade inte väntat mig mer av Pernilla W. Småstjärnorna är ett knäppt program tycker jag, barn försöker bara vuxna, vuxna försöker vara som barn.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-08-15 17:41:00
|
Magdalena |
Toppenbra, som vanligt. Du verkar vara en klok person faktiskt. Jag skämdes lite när jag kom på att jag beter mig precis likadant på grabbens dagis. Jag har inte heller tänkt på det förren nu. Du tog upp det där väldigt bra i din Beckham artikel också. Just med lillkillen och kjolen. Jag vet att min karl skulle vägra. Vi ska köpa cyckel åt grabben nu och han vill absolut ha en rosa med en korg på som granntjejen har. I såna fall blir det jag som köper den för hans pappa kommer vägra....
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-08-15 18:27:00
|
Sten |
PS Jag vill att du och din man läser "Välkommen till Invator och kommenterar igenkänningsfaktor
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-08-15 20:37:00
|
Kajsa Kallio |
Välkommen till verkligheten! Nej, du är inte alls galen, jag har varit precis där du är, för ett par år sedan, och jag kan trösta dig med att det blir bara värre och värre. Hela tillvaron är nerlusad med små, tillsynes ovidkommande kommentarer, som befäster könsrollerna som säger att kvinnor är och män gör.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-08-16 14:05:00
|
Urban |
Läxade faktiskt upp en tjej häromkvällen när jag var på party. Hon var ung och ville bli fotograf men kände att hon inte kunde nå´t eller vågade nå´t. Talade då om för henne att nu får hon fan i mig sluta vara en mesig brud som inte vågar något utan bygga vidare på det som de senaste 30 årens kvinnokamp åstadkommit och att det var hennes förbannade ansvar att förvalta det arvet och föra det vidare! Ord och inga visor mao. och hon vart rätt paff, men gillade det.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-08-16 15:21:00
|
Anna Dr |
Det värsta med Pernilla i rollen som programledare, är hennes hysteriskt "tillgjorda" skratt. Jag ryser till när jag hör det. Det är säkert så hon skrattar, men det låter så otroligt plastigt och fejkat - som något man lagt sig till med när man varit tvungen att skratta, men inte kunnat på beställning... och sedan har det "fastnat".
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-08-17 21:03:00
|
Valter |
Såg Pernilla på Fredriksdals friluftsteater i Helsingborg. Hon var mycket proffsig nästan i klass med Eva Rydberg. Men till den sensualiteten som morsan Christina hade i ”Kära John” och ”Änglar finns dom” kommer hon nog inte upp till!
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-08-18 14:13:00
|
pUs |
Jadu, ibland är det fel på allting.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-08-29 23:13:00
|
Sunny B |
Jag gillade den här!
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-09-04 09:18:00
|
Hanna Lönn |
Har du sagt det till Pernilla själv? Ibland kan jag bli lika nipprig som du om jag har börjat irritera mig på något. Men som sagt, alla håller med dig på Sourze. Maila TV4 och gör fröken P uppmärksam på det. Jag tror inte det är så många feministiska tankar som dyker upp hos henne i vanliga fall. Har TV4 någon jämställdshetsplan förresten? Gäller den småstjärnor i så fall??
|
|
Inlägg #15: Postat: 2004-09-03 00:59:00
|
Kent Katt |
Pernilla Wahlgren ser ut som en flinande dåre, och hennes beteende harmonierar med hennes utseende.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2006-06-05 23:58:00
|
vanilacoctaile |
jag har okså tänkt på det och försöker göra tvärt om
|
|