|
Inlägg #1: Postat: 2003-08-12 09:52:00
|
|
Michael Lundahl |
Kommentarer som inte bygger på något intelligent är inte bara pinsamt utan rent patetiskt. Jag för min del tycker att alla de som postar dumheter av det här slaget är såväl desperata som bittra. Oavsett hur illa du än tycker om Charlottes sångröst så sjunger hon med största sannolikhet bättre än du. Och Eurovision Song Contest vann hon inte på ett Café-utvik... medan du för egen del förmodligen inte platsar för endera av dessa två. Inte undra på att du då hackar på CN.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-08-12 11:49:00
|
|
Nartin |
Madonna gjorde ju utvik, och en hel bok där hon var alldeles naken. Är hon också en desperat talanglös snärta? Kan det möjligtvis förhålla sig så, Helen C, att vissa VILL vika ut sig? Eller skulle inte detta passa in i "förtryckar-mallen" som vill göra alla kvinnor till viljelösa offer för patriarkatet?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-08-12 12:23:00
|
|
Helen C Ohlsson |
Om CN kan sjunga så tycker jag att det är det hon ska göra om hon vill åtnjuta respekt för sin "talang".
Det finns ganska många som sjunger bättre än CN. Eurovision song contest vinner man inte bara på en fet sångröst. Det är framförallt låten som avgör. Rätt mig om jag har fel men jag tror inte att det var hennes verk precis. Hur som helst; jag gillar folk med integritet. Folk som inte är till salu smäller högre för mig. Tydligen är det annorlunda för dig Mats.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-08-12 12:27:00
|
|
Hleen C Ohlsson |
Om Madonna: Madonna har faktiskt ganska trist sångröst. speciellt i början av sin karriär. Ganska meldemåttig. Antagligen kompenserades hennes brist på talang med utviken. Sjunger man bättre när man vikt ut sig? Kanske har hon uppammat talangen i efterhand nu eller så har hon fått duktigare folk som kan mixa bort hennes brist på talang i studion.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-08-12 12:29:00
|
|
Nartin |
vem är Mats?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-08-12 12:35:00
|
|
Nartin |
ahha - så om Madonna hade haft "talang", så hade hon aldrig gjort den där sexboken? Vad sägs om Linda Lampenius, som också vikt ut sig? är hon en ganska dålig fiolspelare?
Lär dig skilja på sak och person - du behöver inte fördöma personerna, det räcker gott med att fördöma handlingarna, om du nu har ett sånt starkt intresse av att diktera villkor för vad andra bör och inte bör göra.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-08-12 12:36:00
|
|
Hlene C Ohlsson |
Nartin: Det blev fel. Dt skulel stått Michael.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-08-12 12:40:00
|
|
Michael Lundahl |
Svar 3: Så om man viker ut sig så har man sämre integritet? Snacka om Hora/Madonna komplex här. Att påstå att en människa har sämre integritet bara för att denne är me di ett utvik, det om något är människoförnedrande. Det är klassiskt kvinnoförtryck... där kvinnor som gör "oacceptabla" saker stämplas som mindre värda. Och som jag sade till Per W: Att per automatik hävda att alla som viker ut sig gör det bara för att de är medelmåttor, det är enbart löjeväckande. Moraltanteri.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-08-12 12:44:00
|
|
Helen C Ohlsson |
Nartin, ett utvik signalerar inte integritet och, helt subjektivt: jag gillar inte personer som inte har integritet. Så enkelt är det. Det handlar inte om diktat som du försöker få det till. Robyn är ett bra exempel på en kvinna med integritet och talang. Som även producerar sin egen musik och inte bara lallar i andras låtar. Även om jag inte är någon fan av hennes musik så respekterar jag henne för hennes integritet.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-08-12 12:46:00
|
|
Helne C Ohlsson |
Michael; att, med yxan o högsta hugg, strida för halvtaskiga sångerskor rätt att vika ut sig är löjeväckande gubbsjukeri
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-08-12 12:52:00
|
|
isa |
nartin, hur många violinister tror du lirar i lampenius division? låtom oss säga ett par tusen. och varför tror du lampenius är uppmärksammad och inte alla dom andra violinisterna? tänk till lite nu, och se om du inte kommer fram till samma slutsats som mig; silikontuttarutvik karriärsklättring. det suger.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-08-12 12:57:00
|
|
Michael Lundahl |
Helen, svar 9 och 10: Lägg av... nu börjar det bli riktigt löjligt. Snacket om att man måste behålla kläderna på för att ha "integritet" är skitsnack som imponerar fundamentalistiska muslimer, Talibaner och andra kvinnoförtryckare. Vad hände med den gamla slagdängan "En kvinna skall kunna gå naken genom stan utan att bli antastad"? CN har mer integritet än du Helen...
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-08-12 13:03:00
|
|
Michael Lundahl |
isa, svar 11: Så bara man har tuttar och viker ut dem så säger karriären swoosh och sticker i taket? Ok... snabbt test: vilka av följande tjejer känner du till? 1 Elita Löfblad 2 Emma Lundberg 3 Kathleen Ohlsson. Ingen? Då stämmer inte din logik för enligt så har dessa tjejer gjort karriär... för de har ju vikt ut sig.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-08-12 13:12:00
|
|
Nartin Svar 9 |
Menar du att enbart förmågan att sjunga inte är talang? Frank Sinatra hade ingen talang, för han lallade bara i andras låtar. Eller Elvis Presley? Han skrev ju inte sina egna låtar utan Lallade bara med. otroligt dumt. eller gäller detta epitet bara när vi skall trycka ned våra medsystrar?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-08-12 13:23:00
|
|
Nartin Svar på 10 |
Helen C; att, med yxan o högsta hugg, strida emot vuxna, myndiga sångerskor rätt att vika ut sig är löjeväckande förmynderi. Att kalla någon gubbsjuk när argumenten inte passar är.... Im lost for words
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-08-12 13:41:00
|
|
Michael Lundahl |
Natrin, svar 15: Brukar ofta bli så när standardargumenten och trusimerna sätts under beskjutning. Debattörerna är så vana vid att dessa argument sväljs utan eftertanke att de blir alledes ifrån sig när någon kan uppvisa motargument. Då kommer känsloargment och skitsnack i stil med "gubbsjuka" eftersom det inte finns något annat att ta till. Det är lite som Titanic... endast ett enda skyddslager. Och när det får en reva sjunker hela båten.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2003-08-12 14:26:00
|
|
Magdalena |
Helen, känner du CN? Bara undrar eftersom du säger hon inte har någon integritet? Trodde man måste veta lite mer om en person för att fälla såna omdömen...
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2003-08-12 14:27:00
|
|
Magdalena |
Och ditt "jag gillar inte människor utan integritet" får mig att må illa faktiskt. Det är nästan den värsta sortens mobbning anser jag, när man tycker sig ha en anledning att säga elaka saker till någon för att man själv är så bra och inte gillar det någon gör ."jag gillar inte feta människor så jag kallar den äckliga fläskon så kanske de bantar" ungefär.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2003-08-12 14:29:00
|
|
Magdalena |
Och ang CNs talang.. Var inte hon sångerska i ett väldigt stort dansband innan hon började solo? Är inte så inne på dansband därför minns jag inte vad det heter... Men oavsett om jag gillar just hennes musik eller inte så tycker jag nog inte att hon kan klassas som "halvtaskig sångerska" faktiskt...
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2003-08-12 14:34:00
|
|
Klaro Kesi |
Helen C har egentligen inga åsikter, utan rapar bara politiskt korrekta floskler utan att veta varför. Att det sen slinker med lite fascistoida åsikter när flosklerna skall försvaras är bara olycksfall i arbetet. Fasaden rämnar, och därbakom står en djupt fördomsfull människa med mindervärdeskomplex, som gömmer sig i något slags feministiskt åsiktskollektiv.
|
| |