Kära Charlotte Nilsson

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2003-08-12 14:40:00
Mike
Varför betraktas fulländade stämband men inte fulländade tuttar som talang? Eller fulländade ändor.
Inlägg #22: Postat: 2003-08-12 14:42:00
Nartin svar på 19
Magdalena, det är gammal hederlig demonisering. Hade Charlotte gjort nåt "bra" hade vi inte fått se omdömet om henne som en halvtaskig sångerska. Se även ovan att såna som inte sjunger sina egna låtar inte har någon talang, utan bara lallar med. Som t.ex Edit Piaf, Placido Domingo samt Elvis Presley. talanglösa lallare. Elvis vickade förresten på höfterna för att kompensera för sin brist på talang.
Inlägg #23: Postat: 2003-08-12 14:50:00
Sevn
"Karriär som inte bygger på talang är bara pinsamt"?
Själv har jag byggt min karriär på hårt arbete. gud va pinsamt. Helen - du måste nog fila lite på vad du vräker ur dig.
Inlägg #24: Postat: 2003-08-12 17:34:00
isa
nartin, dina exempel med elvis presley och frank sinatra är ju väldigt up to date, som mycket annat av det du skriver. lundahl, utvikningsbrudars karriär håller jag inte reda på, sorry för mitt ointresse.
Inlägg #25: Postat: 2003-08-12 17:34:00
isa
men faktum kvarstår, finns miljoner begåvningar varav dom som kommer längst anspelar på sex, via musikvideos och/eller utvik. vakna upp, för inte inbillar ni väl er att belinda lampeniuis, 85kilo och a-kupa, men förjävla bra på att sjunga/spela violin/, har någon chans mot CN, Britney och alla andra tillrättalagda. wakie wakie
Inlägg #26: Postat: 2003-08-12 17:47:00
Mike
Svar 25, So what? Om din största talang vore att ligga och sära på benen i porrtidningar eller att skriva tantsnusk-romaner. varför skulle jag eller någon annan misunna dig att slå mynt av det. Och inte blir väl din eventuella sångröst bättre eller sämre för det.
Inlägg #27: Postat: 2003-08-12 17:52:00
Mike
Dessutom, för att vara en framgångsrik artist måste man kunna marknadsföra sig själv och sex och skandaler säljer bättre än det mesta. Get over it.
Inlägg #28: Postat: 2003-08-12 18:03:00
Michael Lundahl
isa, svar 24-25: Inte?! Men enligt din logik har ju de jättekarriärer just nu för de har ju vikt ut sig! Dessutom undrar jag när i ungdomen som PW och CN vek ut sig... för annars kunde de ju inte bli kända... eller?! Det faktum att de slog igenom LÅNGT innan de var med i Café är bara en mindre bisak... eller hur?
Inlägg #29: Postat: 2003-08-12 18:53:00
Helen C Ohlsson
Intressant att negativa åsikter i det här fallet kan kallas "löjeväckande moraltanteri" medan när någon kallar det "löjeväckande gubbsjukeri" att strida för utvik så händer något....någon saknar plöstligt ord för att bemöta det. En annan vill att ordet "gubbsjukeri" ska klassas som känslorargument och skitsnack. Men att själv sitta och skriva på folk egenskaper om moraltanteri går tydligen bra.
Intressant detalj som berättar mycket om debatten.
Inlägg #30: Postat: 2003-08-12 19:29:00
Nartin svar 24
isa: aha, det var bara FÖRR i tiden som man fick lalla med. idag måste man skriva egna låtar för att ha talang. Men OK, jag ger upp. Nuförtiden får man smutskasta folk hur mycket som helst om de viker ut sig. Det är nytt och modernt.
Inlägg #31: Postat: 2003-08-12 19:32:00
Nartin
Isa - berätta gärna vad mer av det jag skriver som är förlegat? är det toleransen du hänger upp dig på? är det avsaknaden av pekpinnar? och 29 Helen. skillnaden är att vi vill fria, du vill fälla.
Inlägg #32: Postat: 2003-08-12 19:42:00
isa
lundahl, vad är det du inte förstår? jag diskuterar sångerskor/musiker som använder sig av sex/utvik för att sälja sin produkt. inte utvikningsbrudar/sexarbetare. nartin, "modernt att vika ut sig", gäsp, det är snart ett -måste- för att synas, så kyss dina "frihetsargument" adjöss.
Inlägg #33: Postat: 2003-08-12 20:02:00
Mike
Klart att utviket är del i hennes strävan att få uppmärksamhet och sälja skivor/tjäna pengar. Det är väl inget att hymla om. Frågan är varför det skulle vara upprörande? Hon är väl ingen jävla Mikael Wiehe som låtsas att hon bara sjunger för att "förbättra världen"!?
Inlägg #34: Postat: 2003-08-12 20:12:00
Nartin
isa, du missuppfattade. Jag ironiserade över att du tyckte dig vara mer up-to-date än mig, och detta med dina fördömanden av en annan vuxen människas livsval. Annars har Mike en bra poäng, och vad CN gör eller inte gör ska väl ni andra skita i! hon är hon, ni är ni, hon är inte er syster, hon är ingen symbol för nånting, hur gärna ni än skulle önska er det.
Inlägg #35: Postat: 2003-08-12 20:32:00
isa
japp, usa-mike, fritt företagande...haha; nartin, livsval?
Inlägg #36: Postat: 2003-08-12 20:36:00
nartin
isa: förmynderi. skuldbeläggande. kollektivism. förbjud allt som jag inte gillar.
Inlägg #37: Postat: 2003-08-12 22:35:00
Isabel
Tänk vad många åsikter det finns om att en tjej gör något hon känner för, bara för att hon e kändis. Hon lyckas ju definitivt få den uppmärksamhet hon eftersträvar enligt vissa.
Det är ju inte olagligt att vika ut sej, och inte heller speciellt ovanligt.
Vad är den bigga dealen??
Inlägg #38: Postat: 2003-08-13 08:28:00
Svene
Hmmm efter som ni nu diskuterar detta med ut vik kan inte jag glömma den lilla jämn förelse Aftonbladet hade för ett tag seda mellan Fibaktuellt från börja av 70talet och frida eller vad den nu heter! De hade bild på bådas första sida och till min förvåning var tjejerna lika avkläda på båda två tidningarna så det med att vika ut sig i herrtidning är skilnad mot att så halvnaken eller naken i en tjej tidning eller i damtidning???
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...