Inlägg #1: Postat: 2003-08-08 12:07:00
|
Yohannis Petersson |
Tror du på tomtar och troll också?
Jag förstår att du är för lite insatt i vad som sker i Bryssel och eventuellt kommer att ske i Frankfurt from nästa år. Men din analys över Sverige och europa-samarbetet är ultra-populistisk och tar priset, på okunnighet.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-08-08 12:25:00
|
tusensköna |
Det går att förändra attityder inifrån också, vi behöver ingen som bestämmer över våra huvuden hur vi skall vara.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-08-08 15:46:00
|
Mike |
Det bästa med EU är det beryktade demokratiska underskottet. Jag tror hoppas att det på sikt blir tydligare i EU hur ohållbart det är för överstaten att subventionera div. intressegrupper. Ju större och mer integrerat EU blir ju svårare och dyrare blir det att behålla dagens sjuka system och en liberalisering blir enda utvägen. Ett populärt citat av Alexander Tyler beskriver problemet:
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-08-08 16:39:00
|
Michael Ståhlberg |
Sådana som du och Christian Gergils ger nyliberalismen dåligt rykte. Amerikaner får vara patrioter, eller hur, men inte svenskar? Hur man sen kan jämföra USA och EU!
Snacka om historielöshet!
Jag är själv i första hand europé, men EU är en mardröm. Lägg ner skiten och börja om från scratch!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-08-08 16:49:00
|
Unto Invandrare. |
Låt tusen blommor blomma, som Mao Tse Tung säger. Sverige är en vacker blomma och språket är helt underbart!
|
|